یک از قطعات خودرو? در افغانستان دنبال نمونه

کابل - در اکثر صبح Somaya فاروقی و چهار نوجوان دیگر دختران در سن شمع به پدر او و سر به یک مکانیک کارگاه. آنها

توسط MINERALNEWS در 31 فروردین 1399

کابل - در اکثر صبح Somaya فاروقی و چهار نوجوان دیگر دختران در سن شمع به پدر او و سر به یک مکانیک کارگاه. آنها با استفاده از جاده ها بازگشت به دامن پلیس بازرسی تنظیم و به اجرا درآوردن یک مستند در شهر هرات افغانستان یکی از نقاط داغ از coronavirus بیماری همه گیر.

اعضای افغانستان برنده جایزه girls' رباتیک تیم می گویند آنها در زندگی صرفه جویی در ماموریت — برای ساخت یک دستگاه تنفس مصنوعی از قطعات خودرو استفاده می شود و کمک به جنگ زده کشور, مبارزه با ویروس.

"اگر ما حتی نجات یک زندگی با ما دستگاه ما افتخار خواهد بود" گفت: فاروقی, 17.

خود را پیگیری است به خصوص قابل توجه در محافظه کار افغانستان. تنها یک نسل پیش دوران حکومت بنیادگرای اسلامی طالبان در اواخر دهه 1990 دختران اجازه نداشتند به مدرسه بروند. فاروقی مادر کشیده شد از مدرسه در کلاس سوم.

پس از حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان در سال 2001 دختران بازگشت به مدارس اما به دست آوردن حقوق برابر باقی می ماند یک مبارزه است. فاروقی بی است. "ما نسل جدید," او گفت: در یک مصاحبه تلفنی. "ما مبارزه و کار برای مردم است. دختر و پسر فرقی نمی کنه."

افغانستان چهره های همه گیر تقریبا دست خالی. آن را تنها 400 هواکش برای جمعیت بیش از 36.6 میلیون. تا کنون آن را گزارش کرده است فقط بیش از 900 coronavirus موارد از جمله مرگ و میر 30 اما تعداد واقعی مشکوک است باید خیلی بالاتر از کیت های آزمایش در تامین کوتاه مدت هستند.

در ولایت هرات در غرب افغانستان یکی از کشور نقاط داغ به دلیل نزدیکی به ایران منطقه را به کانون شیوع.

این موجب فاروقی و اعضای تیم خود را در سنین 14 تا 17 برای کمک به آمده تا با یک راه حل است.

در یک نمونه صبح فاروقی پدر جمع آوری دختران از خانه های خود را و درایو آنها را به این تیم در هرات مارپیچ از طریق خیابان های جانبی به پست های بازرسی. از آنجا با ماشین دیگری طول می کشد آنها را به یک مکانیک کارگاه در حومه شهرستان.

در هرات ساکنان تنها مجاز به ترک خانه های خود را به صورت فوری نیاز دارد. این تیم رباتیک دارای تعداد محدودی از اجازه خاص برای اتومبیل.

تا کنون فاروقی پدر نبوده است قادر به دریافت یکی از, اما دختران در عجله هستند. "ما نگران امنیت رانندگی در خارج از شهر اما هیچ گزینه دیگر وجود دارد ما باید سعی کنید برای نجات مردم زندگی" فاروقی گفت.

در کارگاه این تیم آزمایش با دو طرح مختلف از جمله باز-منبع طرح از موسسه تکنولوژی ماساچوست. قطعات استفاده می شود عبارتند از: موتور تویوتا برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل, باتری, و مجموعه ای از کیسه های دریچه ماسک یا کتابچه راهنمای, اکسیژن, پمپ. گروه مکانیک کمک می کند تا آنها را ساخت قاب دستگاه تنفس مصنوعی.

Daniela Rus یک استاد در دانشگاه MIT استقبال از تیم ابتکار عمل برای توسعه نمونه اولیه. "این عالی خواهد بود به آن را ببینید تست شده و به صورت محلی تولید می شود," او گفت:.

تکنولوژی کارآفرین رویا Mahboob که تاسیس این تیم و افزایش بودجه برای توانمند سازی دختران گفت که او امیدوار فاروقی گروه را در پایان ساخت یک نمونه اولیه توسط مه یا ژوئن. در همه این تیم دارای 15 عضو است که کار بر روی پروژه های مختلف.

ونتیلاتور مدل پس از تکمیل و سپس آن را ارسال شده به وزارت بهداشت برای تست در ابتدا بر روی حیوانات در این رابطه گفت: وحید Mayar.

بیشتر از ستاره در صندوق پستی خود را

هرگز از دست ندهید آخرین اخبار از ستاره. ثبت نام برای خبرنامه رایگان به بالا امروز داستان های مورد علاقه خود را از مقالات و چیزهای بیشتری را در صندوق ایمیل خود

ثبت نام در حال حاضر

فاروقی بود که فقط 14 سال زمانی که او در شرکت جهانی اول المپیاد ربات در ایالات متحده در سال 2017, گفت که او و اعضای تیم امید به سهم.

"افغان ها باید کمک به افغانستان در این بیماری همه گیر" او گفت:. "ما نباید منتظر دیگران است."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن