آژانس سازمان ملل متحد: ایران نقض تمام محدودیت ها از توافق هسته ای

وین - ایران همچنان به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده و باقی مانده در نقض آن مقابله با قدرتهای جهانی سازمان ملل

توسط MINERALNEWS در 16 خرداد 1399

وین - ایران همچنان به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده و باقی مانده در نقض آن مقابله با قدرتهای جهانی سازمان ملل متحد' دیده بان اتمی روز جمعه گفت.

آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش پیدا کردن در یک سند محرمانه توزیع به کشورهای عضو و دیده شدن توسط آسوشیتد پرس.

آژانس گفت که از 20 مه در ایران در مجموع ذخایر اورانیوم غنی شده به میزان 1,571.6 کیلوگرم (1.73 تن) از 1,020.9 کیلوگرم (1.1 تن) on Feb. 19.

ایران امضا توافق هسته ای در سال 2015 با ایالات متحده و آلمان و فرانسه و انگلیس و چین و روسیه است. شناخته شده به عنوان طرح جامع اقدام مشترک یا JCPOA آن اجازه می دهد تا ایران تنها برای حفظ ذخایر 202.8 کیلو گرم (447 پوند).

آژانس بینالمللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران نیز در ادامه به غنی سازی اورانیوم تا خلوص تا 4.5 درصد بالاتر از 3.67% مجاز تحت JCPOA. همچنین در بالای این پیمان را محدودیت در آب سنگین.

ایران وعده داده شده به ایران مشوق های اقتصادی در ازای محدودیت در برنامه هسته ای خود. رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن کشیده متحده آمریکا از این قرارداد به طور یک جانبه در سال 2018 و گفت: این نیاز به renegotiated. ایران پس از به آرامی نقض محدودیت را امتحان کنید و فشار باقی مانده سازمان ملل برای افزایش مشوق برای جبران, جدید, اقتصاد فلج کننده تحریم های ایالات متحده.

هدف نهایی از JCPOA است که برای جلوگیری ایران از تولید یک بمب هسته ای است. پس از عقب نشینی ایالات متحده و ایران دارای ذخیره کافی اورانیوم برای تولید سلاح اگر چه دولت در تهران اصرار دارد آن است که هیچ گونه هدف و که برنامه اتمی آن فقط برای تولید انرژی است.

با توجه به واشنگتن مبتنی بر کنترل تسلیحات ايران خواهد نیاز به حدود 1050 کیلوگرم (1.16 تن) اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد خلوص — و پس از آن نیاز به غنی سازی آن بیشتر به سلاح های درجه یا بیشتر از 90 درصد خلوص به سلاح هسته ای است.

با ایران در جای, ایران, به اصطلاح برک آوت زمان — دوره تهران نیاز برای ساخت یک بمب اگر آن تصمیم به — بود و در حدود یک سال است. همانطور که ایران به شدت به دور از محدودیت های 2015, معامله, آن را به آرامی تنگ است که پنجره.

اما این بدان معنا نیست که ایران بلافاصله با عجله به سوی ساخت یک بمب اگر تمام مواد را در جای خود.

قبل از توافق به ایران آن اورانیوم غنی شده تا 20 درصد خلوص است که فقط یک کوتاه ویژگی های گام به دور از سلاح های درجه سطح 90%. در سال 2013 ایران ذخایر اورانیوم غنی شده بود در حال حاضر بیش از 7000 کیلوگرم (7.72 تن) با بالاتر غنی سازی اما آن را دنبال نمی کند یک بمب.

به عنوان کشور خود را گسترش داده و برنامه هسته ای ایران باز شده است مورد نقض و همچنان اجازه به بازرسان برای U. N. اتمی آژانس دسترسی به iacilities برای نظارت بر عملیات خود را.

آن است که در حال حاضر در نقض تمام محدودیت های مشخص شده توسط JCPOA که تهران می گوید که امیدوار است به شما فشار دیگر کشورهای درگیر برای افزایش مشوق های اقتصادی را برای ضربه زدن تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن پس از عقب نشینی ایالات متحده.

هر چند ایران ضربههای جدید کروناویروس همه گیر آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: در آن نگهداری آن تأیید و نظارت بر فعالیت های در کشور در درجه اول با اجاره هواپیما برای پرواز بازرسان به ایران یا از ایران.

آن ذکر شده "استثنایی همکاری" از مقامات در اتریش که در آن است بر اساس, و ایران در تسهیل عملیات.

آژانس نگرانی اما در مورد دسترسی به دو تا از سه مکان آن مشخص شده در مارس به عنوان مکان هایی که ایران احتمالا ذخیره مواد هسته ای اعلام نشده و یا متعهد هسته ای-فعالیت های مرتبط بدون اعلام آنها به ناظران بین المللی.

فعالیت در هر سه سایت ها بوده است از اوایل 2000s. آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: در آن زمان گزارش که آن را به حال مشخص شد که یک سایت قرار گرفته بودند "گسترده مایع و تسطیح" در سال 2003 و 2004 و خواهد بود وجود دارد هیچ تأیید ارزش در بازرسی از آن.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

آن گفت: ایران هنوز مسدود شده و دسترسی به این دو مکان که یکی از آنها بخشی از تخریب در سال 2004 و دیگر در آن سازمان مشاهده فعالیت های "سازگار با تلاش برای پاکسازی" تسهیلات از جولای سال 2019 به بعد.

_____

افزایش گزارش شده از برلین



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب