تونی آلن Afrobeat را بنیادی درامر درگذشت در سن 79

بزرگنمایی این تصویر درامر تونی آلن اجرا در جشنواره Glastonbury در انگلستان در سال 2010. آلن درگذشت پ

توسط MINERALNEWS در 12 اردیبهشت 1399
بزرگنمایی این تصویر

درامر تونی آلن اجرا در جشنواره Glastonbury در انگلستان در سال 2010. آلن درگذشت پنج شنبه در سن 79. لئون نیل/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
لئون نیل/خبرگزاری گتی ایماژ

درامر تونی آلن درگذشت در سن 79. او به طور گسترده ای مورد ستایش قرار داد به عنوان یکی از بنیانگذاران Afrobeat در کنار خود دیرین موسیقی شریک Fela به کسی که با او برای 15 سال است.

آلن درگذشت یکشنبه شب در پاریس از یک حمله قلبی, خود, مدیر, Eric Trosset NPR گفت. Trosset گفت: Agence France-Presse که آلن در زمان بد در بعد از ظهر گرفته شده بود به Hôpital européen Georges-Pompidou, جایی که او درگذشت.

پشت کیت آلن استفاده از کل بدن — تخمگذاری پیچیده polyrhythms با چهار دست و پا. (او پس از چیره دست آن اغلب به نظر می رسید مانند او تا به حال بیش از چهار.) "بدون تونی آلن" کوتی معروف اظهار داشت: "وجود خواهد داشت هیچ Afrobeat."

آلن متولد شد تونی Oladipo آلن در لاگوس نیجریه در سال 1940. او شروع به بازی (درامز) تا سن 18 — اما هنگامی که او آغاز شد که در آن بود. تنها چند ماه بعد در حالی که او مشغول به کار بود به عنوان یک تکنسین برق برای یک ایستگاه رادیویی در زادگاه خود در لاگوس اعلام کرد به او نا امید پدر و مادر است که او در نظر گرفته شده برای تبدیل شدن به یک موسیقیدان است.

آلن ملاقات کوتی در اوایل دهه 1960 هنگامی که هر دو gigging در اطراف لاگوس. توسط 1964 آنها با هم بازی: اولین آمریکایی سبک جاز و سپس برای حدود پنج سال بیشتر آفریقایی-inflected, highlife, جاز. در سال 1969 آنها تشکیل گروه افسانه ای آفریقای 70.

آلن آمد و از سن idolizing جمله آمریکا نوازندگان درامز جاز به عنوان Gene Krupa, هنر Blakey و مکس روچ. به عنوان او گفت: NPR آخر هفته نسخه در سال 2010 "Fela نوشت مثل یک خواننده; من نوشتن مانند یک درامر."

که بسیار قابل احتراق مخلوط شد دقیقا سحر و جادو از Afrobeat: انبوه لایه شاخ و افزایش صدای خواننده با خوش, شعر گذاشته و بیش از یک فراموش نشدنی توانا و رانندگی شیار. این یک عرق فراوان ادغام آفریقایی سبک مانند highlife و بت آمریکایی موسیقی جاز و چیزی کاملا جدید و به طور کامل اعتماد به نفس.

YouTube

در یک دنباله دار اجرا Allen, ثبت بیش از 30 آلبوم کوتی و آفریقا 70 — از جمله کلاسیک Shakara, گران گه, غم و اندوه, اشک و خون و زامبی. این دو همچنین از ثبت سه آلبوم تحت آلن نام: 1975 را حسادت, 1977 به پیشرفت و 1979 را بدون اقامت برای لاگوس.

اما در نهایت آنها را از هم جدا تقسیم مبارزه بر سر پول و اعتبار و حق امتیاز — نه به ذکر است آلن تنفر برای آنچه که او به نام کوتی را "نظامی گری" و ثابت همراهان در اطراف کوتی که آلن در بر داشت انگلی. آلن چپ آفریقا 70 در سال 1979. او رفت و برای اولین بار به لندن و سپس مستقر در پاریس است.

بعدها در حرفه خود آلن در بازه زمانی گسترده از نظر سلیقه موسیقی خود را — کاوش همه چیز از Afrofunk و جاز آمریکایی به رپ و الکترونیک است. بعد خود همکاران شامل خواننده Damon Albarn از تاری و Gorillaz برخورد را پل Simonon و گیتاریست سیمون تانگ از ذوق که با هم ثبت شده به عنوان بد و ملکه.

آلن منتشر شد یکی دیگر از آلبوم دوبارهjoiceفقط در ماه گذشته آن را به همکاری با اواخر آفریقای جنوبی ترومپت Hugh Masekela که در سال 2018 است. این دو هنرمند با هم ثبت در سال 2010 اما این آلبوم بود به پایان رسید تا تابستان 2019.



tinyurlbitlyis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب