فکر می کنم شما می دانید که در کالیفرنیا است ؟ فکر می کنم دوباره می گوید مکزیکی فعال

Cuauhtemoc مورگان و هرناندز را دوست دارد سواحل نفس و ناهموار بیابان, چشم انداز, لاغرها, مکزیکی, شبه جزیره در س

توسط MINERALNEWS در 29 بهمن 1398

Cuauhtemoc مورگان و هرناندز را دوست دارد سواحل نفس و ناهموار بیابان, چشم انداز, لاغرها, مکزیکی, شبه جزیره در سراسر جهان شناخته شده به عنوان "باخا."

فقط اجازه ندهید که او شما را بشنود آن را که.

بله خانه خود دولت است, Baja California Sur. اما صدها سال پیش آن را به سادگی کالیفرنیا در وهله اول بر روی زمین به این نام.

به مورگان یک bespectacled 53 ساله روزنامه نگار در ساحل شهر San Jose del Cabo آن احساس می کند مانند یک بی عدالتی تاریخی که نام است که در حال حاضر ادعا 31 کشور ایالات متحده آمریکا.

تبلیغات

و پس از او در سال گذشته راه اندازی یک شات کمپین برای متقاعد کردن رهبران باخا کالیفرنیا سور به lop خاموش باخا و از دست دادن سور.

Cuauhtemoc Morgan Hernandez

"اگر ما از دست دادن نام California ما از دست دادن تاریخ ما" می گوید روزنامه نگار Cuauhtemoc مورگان هرناندز تصویر در خارج از یکی از قدیمی ترین ساختمان در مرکز شهر San Jose del Cabo, مکزیک.

(Meghan Dhaliwal / برای فردا)

"از آن زمان به بازگشت به ما نام اصلی: کالیفرنیا," او نوشت: در یک ممکن است دادخواست به نمایندگان مجلس که در آن او را رد Baja به عنوان یک "قطع عضو" تحت فشار قرار دادند توسط منافع شرکت های بزرگ به فروش این منطقه برای گردشگران است.

قوه مقننه ایالتی پرداخت می شود کمی توجه به دادخواست خود را. اما او تا به حال برخی از شانس متقاعد کردن شهروندان.

تبلیغات

چند رسانه های محلی را آغاز کرده اند که با استفاده از کالیفرنیا به جای دولت را پر نام در مقالات خود و گروهی از مورخان محلی تایید کرده است, مورگان شود.

این به این معنی نیست که یک جنبش توده ای اما مورگان ایده این است به دست آوردن کشش. چرا که جنگ معلوم است خیلی بیشتر از فقط یک نام است.

در دهه های اخیر دولت تبدیل شده است به طوری بسته بندی شده با آمریکایی ها که قیمت املاک و مستغلات در حال تنظیم دلار به جای پزو. آن رونق صنعت گردشگری را به خود جلب کرده دهها هزار نفر از گرد و کارگران از دیگر بخش هایی از مکزیک را که با آنها مواد غذایی خود را, موسیقی و دیگر سنت های فرهنگی.

"این یک مبارزه برای بازیابی هویت ما" مورگان گفت. "اگر ما از دست دادن نام California ما از دست دادن تاریخ ما است."

Souvenir shop in downtown Cabo San Lucas

Constantino گارسیا می ایستد در مقابل خود سوغات فروشگاه در مرکز شهر کبو سن لوکاس با کودکان خود. گارسیا آمد از Guerrero دولتی از 30 سال پیش و از کودکان متولد شده در, Baja California Sur, مکزیک.

(Meghan Dhaliwal / برای فردا)

دقیق منشاء نام کالیفرنیا بود که مدتها مورد مناقشه با برخی از مورخان ادعا می کنند که آن را مشتق از عبارت لاتین calida fornaxکه به معنی داغ و کوره.

اجماع در میان دانشگاهیان امروز است که آن را از یک قرن 16 رمان "ماجراهای Esplandián" توسط Castilian نویسنده عرض Rodríguez de منتالوو که در توصیف یک جزیره به نام کالیفرنیا شناخته شده برای خود ثروت های طبیعی و یک قبیله قدرتمند آمازون مانند زنان است.

مورخان می گویند که فاتحان اسپانیایی آشنا با کتاب که با استفاده از نام کالیفرنیا برای اولین بار در اطراف 1535 زمانی که آنها فرود آمد در شبه جزیره آغاز شد و برای اولین بار در یک سری از درگیری با قبایل محلی.

تبلیغات

با توجه به مکزیک مورخ کارلوس Lazcano نام کالیفرنیا نبود کاربردی به آنچه که در حال حاضر دولت آمریکا تا زمانی که 85 سال بعد.

برای مدت زمان طولانی اسپانیایی کالیفرنیا استفاده می شود برای اشاره به کل منطقه — از نوک جنوبی شبه جزیره به آنچه در حال حاضر مرز اورگان.

مبلغان کاتولیک که وارد در 1700s برای تبدیل جمعیت بومی در نهایت به تقسیم این سرزمین به دو تماس بخش شمالی آلتا کالیفرنیا و جنوب شبه جزیره باخا کالیفرنیا.

ایالات متحده در زمان آلتا کالیفرنیا در سال 1848 معاهده گوادالوپ هیدالگو که به پایان رسید مکزیکی-آمریکایی جنگ. دو سال بعد آلتا کالیفرنیا کاهش یافته است علتا و به یک دولت تبدیل شد.

باخا کالیفرنیا یکی مکزیکی خاک تا 1930 هنگامی که آن را به دو بخش تقسیم شده که در نهایت استقلال به دست آورد. بخش شمالی نگهداری, نام, Baja California در حالی که بخش جنوبی سرانجام, Baja California Sur.

این منطقه به مدت طولانی باقی مانده جمعیت یک محل که در آن بسیاری از ساکنان احساس فراموش شده توسط دولت فدرال است.

Baja California Sur

یک اسب می خورد وحشی مسواک کردن کنار جاده ای در نزدیکی کریتوس در ساحل, Baja California Sur, مکزیک.

(Meghan Dhaliwal / برای فردا)

جمعیت شروع به رشد با تشکر از امواج از مهاجران از جمله هزاران نفر از چین که نمی تواند وارد ایالات متحده به دلیل بیگانه سیاست های مهاجرتی.

تبلیغات

The vamps Castillo-مونز یک استاد تاریخ در دانشگاه سانتا باربارا گفت: این منطقه هویت همواره پیچیده و به شدت با افرادی که وجود دارد از مکان های دیگر.

"حتی برای افرادی که ادعا می شود از باخا کالیفرنیا پدر و مادر خود را اغلب از جایی دیگر" او گفت:.

در مورگان مورد او متولد شد و در بالای این شبه جزیره در مرز شهر مخیکالی به پدر و مادر از دولت از, Michoacan.

در نهایت خانواده منتقل جنوب به شهر لاپاز که در آن مورگان پدر تاسیس یک روزنامه تبدیل شد و پس transfixed با سابقه و زیبایی از خود به تصویب رسید که از او به نام یکی از دختران خود را در کالیفرنیا.

این منطقه تا به حال مدت طولانی است که یک مقصد توریستی برای آمریکایی ها کشیده شده به سواحل و جهان-معروف sportfishing. بینگ کرازبی کلارک گیبل و Dwight D. Eisenhower همه vacationed وجود دارد.

اما در دهه 1970 توسعه لگد به اوردرایو.

دولت ترغیب آمریکا هتل های زنجیره ای برای ساخت در سواحل و مگا-تفریحی به زودی گسترش در امتداد ساحل. باخا کالیفرنیا سور به طور منظم به افتخار یکی از بهترین اقتصادهای در مکزیک — آن را در حال حاضر نوشته های رشد اقتصادی شش برابر میانگین ملی است.

Playa Medano in Cabo San Lucas

گردشگران قدم زدن در Médano ساحل در کبو سن لوکاس, Baja California Sur.

(Meghan Dhaliwal / برای فردا)

منطقه بوستر به تصویب رسید جاذب دوره جدید — Baja — به بازار منطقه به آمریکا و دیگر گردشگران است. خواستار آن, Baja California Sur ممکن است آنها اشتباه است.

تقریبا بلافاصله وجود دارد یک واکنش. در سال 1982 دولت قانونگذاران در نظر گرفته fining کسب و کار است که مراجعه کننده به این منطقه به عنوان تنها Baja به جای استفاده از دولت نام کامل. در نهایت آنها رای دادند در برابر این طرح.

افزایش سریع در توسعه نشستن نیست و با برخی از مردم محلی است.

تقاضا در مشاغل جذب مردم از سراسر مکزیک به خصوص کسانی که از فقیر ایالت های جنوبی مانند گرررو و اوآخاکا. مکزیکی ها بودند که به زندگی در این منطقه دیگر شکایت کرده است که تازه واردان نمی مراقبت به ادغام. بسیاری به سادگی پول خود را ساخته شده و به خانه رفت.

فیلمساز مستند گابریل Fonseca Verdugo از روی علاقه به یاد دوران کودکی کمپینگ سفر به ساحل با خانواده اش هر هفته عید پاک در 1960s و 1970s.

این نوار طولانی از هتل باعث می شود آن را دشوار برای مردم محلی برای دسترسی به ساحل است. تقاضا برای تازه-ماهی بسیار بالا در میان گردشگران بسیاری از ساکنان دیگر نمی تواند آن را تقبل کنند.

Documentary filmmaker Gabriel Fonseca Verdugo

گابریل Fonseca, Snake, یک مستند ساز غرفه توسط یک دیوار در سن جثه دلم کبو مکزیک که او تخمین زده است که حداقل 200 سال است.

(Meghan Dhaliwal / برای فردا)

"هنگامی که تمام توسعه گردشگری وارد, مردم شروع به فروش این محل به عنوان یک مقصد" Fonseca گفت. "این ایده از این محل به عنوان یک جامعه ناپدید شد."

چند بار در سال Fonseca همراه محلی مورخ به منطقه مدارس عمومی که در آن آنها آموزش دانش آموزان در مورد دولت گذشته است.

در یک روز صبح اخیر او و مورگان ملاقات برای قهوه و molletes — hunks نان خفه شده با لوبیا و پنیر — در تاریخی مربع San Jose del Cabo و جابجا داستان در مورد منطقه ،

در زمان رشد nativism در سراسر جهان, مورگان گفت: "او نمی خواهید به نظر می رسد تحمل می کند. تمایل خود را به اصلاح نام کالیفرنیا است که مورد تجلیل گذشته, او گفت:, و نه در مورد تلاش برای مردم احساس ناخوشایند.

زامبرانو گفت: او از تغییر نام اما مهمتر از همه فقط می خواهد یک حس اجتماعی و بازسازی شده است. او به یاد می آورد Hurricane Odile 2014, طوفان که با چکش منطقه است.

"مردم نیاز به هر یک از دیگر کمک کند و سپس" او گفت:. "اما همسایه ها حتی نمی دانند که هر یک از دیگر نامها."

به عنوان آنها صحبت کردیم مربع شروع به پر کردن با ناهار جمعیت. هر دو مردم محلی و خورشید مورد ضرب و شتم گردشگران در نظر گرفتن یک استراحت از ساحل شلوغ تاریخی adobe ساختمان تبدیل شده اند که به رستوران ها داروخانه ها و مغازه های سوغات.

مورگان برشمرده برخی از سوالات او را به میدان فرستاد در مورد پیشنهاد کالیفرنیا — و توضیح پاسخ خود را.

چه باید دولت مکزیک بالاتر از او بود به نام ؟

آلتا کالیفرنیا.

چرا باید منطقه برگرداندن به یک نام داده شده توسط فاتحان اسپانیایی به جای یکی ارج نهادن به سنت شبه جزیره بومی?

وجود دارد چندین قبایل در منطقه است که با استفاده از نام های مختلف و نمی شود آن را به را انتخاب کنید فقط یکی.

و سپس این پرسش وجود دارد او می شنود بیشتر است.

اگر پایین تر شبه جزیره به دست آورد نام کالیفرنیا آنچه را که اتفاق می افتد به دولت آمریکا?

برزیل, کلمبیا و پرو و ونزوئلا همه باید متحده و یا مناطق به نام Amazonas و هیچ سردرگمی وجود دارد.

مورگان فکر می کند ساکنان گلدن استیت در نهایت تنظیم کنید اگر Baja California Sur شد ساده کالیفرنیا.

"در طول زمان" او گفت: "آنها فقط آمده به آن را می دانم به عنوان کالیفرنیا, مکزیک."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن