طالبان می گویند که آنها آماده برای مذاکره با کابل رهبران

اسلام آباد - طالبان را آغاز کرده اند کنار هم قرار دادن خود را در دستور کار برای مذاکرات با رهبری سیاسی در کابل

توسط MINERALNEWS در 19 خرداد 1399

اسلام آباد - طالبان را آغاز کرده اند کنار هم قرار دادن خود را در دستور کار برای مذاکرات با رهبری سیاسی در کابل طالبان گفت: مهم اولین گام به سوی مذاکرات به عنوان دیده می شود و شاید مهم ترین مرحله بعدی در روند صلح افغانستان.

هیچ تاریخ هنوز تعیین شده برای مذاکرات اما واشنگتن امریکا است که در حال حاضر متقاطع منطقه در تلاش پیشبرد ایالات متحده آمریکا-طالبان توافق امضا شده در اوایل این سال است.

زلمای خلیل زاد معمار از واشنگتن در مقابله با طالبان در پاکستان بیش از آخر هفته, دیدار با رهبری سیاسی و نظامی با توجه به سفارت آمریکا در بیانیه ای در روز دوشنبه.

طالبان شورای رهبری, در ضمن شروع به گرفتن پیشنهاد از اعضای خود را در آماده سازی برای آغاز مذاکرات طالبان گفت: صحبت کردن در خواست نامش فاش نشود به این دلیل که آنها مجاز به صحبت با رسانه ها.

آنها اشاره رهبر طالبان Haibatullah Akhunzada که با بیان این که شورشیان گروه آمادگی برای شرکت در مذاکرات با کابل.

یک نقطه چسبیده پیش از این مذاکرات بود که تبادل زندانیان بین طرف متخاصم. پس از به تاخیر انداختن برای هفته زندانی معاوضه گشوده و دوشنبه توسط دولت منتشر شده بود 2,710 طالبان زندانیان با توجه به جاوید فیصل سخنگوی مشاور امنیت ملی در کابل ،

سخنگوی طالبان سهیل شاهین می گوید شورشیان تا کنون آزاد 531 نظامی افغان و زخمی پرسنل آنها اسیر برگزار شد. شاهین اما توییتی که دولت آزاد تا کنون تنها 2,284 طالبان زندانیان. این اختلاف نمی تواند بلافاصله توضیح داد اما طالبان شده اند شمارش تنها کسانی که زندانیان آنها ذکر شده بود به عنوان بخشی از ایالات متحده آمریکا-طالبان معامله است.

این قرارداد خواستار مساعدت برای آزادی 5,000 افگنان و طالبان به رایگان 1,000 دولت و پرسنل نظامی پیش از مذاکرات — تبادل صورتحساب به عنوان یک ژست حسن نیت.

این پیمان امضا Feb. 29, دیده می شد که افغانستان بهترین فرصت برای صلح و یک فرصت برای ایالات متحده و ناتو به ترک کشور جنگ زده پس از نزدیک به دو دهه از مبارزه است.

خروج نیروهای بین المللی که در حال حاضر شروع به وعده از طالبان که آنها اجازه نخواهد داد که افغانستان به عنوان یک صحنه عرصه را برای حمله علیه ایالات متحده و متحدان آن است.

واشنگتن همچنین می خواهد طالبان را به کمک در مبارزه با گروه دولت اسلامی مستقر در شرق افغانستان و به طور فزاینده ای فعال در هفته های اخیر. آمریکا سرزنش کرده است برای یک حمله وحشتناک در بیمارستان زایمان در کابل در ماه گذشته که به کشته شدن 24 نفر از جمله دو نوزاد و مادران مختلف. است همچنین مسئولیت چندین حمله بیش از دو هفته گذشته از جمله در busload از روزنامه نگاران که به کشته شدن دو نفر است.

خلیل زاد بود که در دوحه قطر نشست طالبان در سیاسی خود را به ستاد قبل از رفتن به پاکستان شد مدتی در روز دوشنبه در کابل برای دیدار با رئیس جمهور اشرف غنی به عنوان به خوبی به عنوان او دیرین سیاسی رقیب عبدالله عبدالله. این دو پس از امضا قدرت های توافق.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

___

آسوشیتد پرس نویسنده Tameem اخگر در افغانستان کمک به این گزارش.



tinyurlbitlyis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن