دیوان عالی کشور: مونتانا نمی توانید حذف مدارس مذهبی از برنامه بورس تحصیلی

بزرگنمایی این تصویر اندرو بیلبائو/AP دیوان عالی ایالات متحده حکم داد که مونتانا محرومیت از مدار

توسط MINERALNEWS در 10 تیر 1399
The U.S. Supreme Court
بزرگنمایی این تصویر
اندرو بیلبائو/AP

دیوان عالی ایالات متحده حکم داد که مونتانا محرومیت از مدارس مذهبی از بورس تحصیلی دولت برنامه بودجه, اعتبار مالیاتی نقض قانون اساسی ایالات متحده.

این 5-4 تصمیم گیری که در آن قاضی جان رابرتز پیوست دادگاه دیگر محافظه کاران است یک پیروزی برای پدر و مادر که می خواستم به استفاده از دولت اعتبار مالیاتی برای کمک به فرستادن کودکان به مدارس مذهبی.

این تصمیم را یک پیروزی برای حزب محافظه کار مذهبی و طرفداران از انتخاب مدرسه که به چالش کشیده مونتانا "بدون کمک" ارائه در دولت اساسی است.

در این مورد آغاز شد و در سال 2015 که مونتانا مقننه تصویب یک لایحه ارائه یک دلار برای دلار اعتبار مالیاتی برای افرادی که کمک به سازمان هایی که ارائه پول کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان در مدارس خصوصی. یک سازمان به نام آسمان شروع به جمع آوری پول برای تامین مالی این بورسیه استفاده از اعتبار مالیاتی به عنوان یک انگیزه. از 13 مدارس کردم که پول کمک هزینه تحصیلی از آسمان بزرگ, 12 شد مدارس مذهبی. در واقع 70 درصد از مدارس خصوصی در مونتانا در حال مذهبی وابسته.

در نهایت مونتانا دادگاه عالی زده و کل اعتبار مالیاتی برنامه برای همه مدارس خصوصی مذهبی و nonreligious به طور یکسان. آن گفت: اعتبار مالیاتی در تضاد با قانون اساسی امور خارجه که میله تمام کمک های دولت برای آموزش مذهبی اعم از مستقیم و یا غیر مستقیم شامل مالیات یارانه ها مثل این یکی.

مدرسه-انتخاب طرفداران سپس به دنبال احیای بورس تحصیلی برنامه جذاب به دیوان عالی ایالات متحده با حمایت از مغلوب ساختن پیشی جستن دولت از جمله وزیر آموزش و پرورش بتسی DeVos که به عنوان یک شهروند خصوصی و به عنوان یک عضو کابینه حمایت برای آنچه که او خواستار "ایمان مبتنی بر آموزش و پرورش است."

کودک بلین اصلاحات

سرب شاکی این پرونده بود Kendra Espinoza که دو دختر حضور در استیلوتر مدرسه مسیحی در, Kalispell, منت. او یک مدیر دفتر و کارکنان حسابدار که با این نسخهها کار فوق العاده شغل به پرداخت هزینه برای کودکان خود کمک درسی است.

"من می خواستم بچه ها من که واقعا حس قوی از سمت راست و اشتباه از دیدگاه کتاب مقدس," اسپینوزا گفت: از تصمیم خود برای فرستادن کودکان خود به مدرسه مذهبی. "من می خواهم آنها را به درک که حس ما و اخلاق ما اخلاق آمده از کلام خدا نه فقط مرد ایده."

در قلب از روز سه شنبه مورد آنچه که مخالفان از این "بدون کمک" مقررات تماس "کودک بلین اصلاحات" پس از نام James G. بلین که معرفی مشابه متمم قانون اساسی فدرال در کنگره در سال 1875. در حالی که اصلی بلین متمم موفق به تصویب تغییرات آن اتخاذ شد در اکثر متحده است. بسیاری از دانشمندان امروز مشاهده از تصویب این اصلاحات عمدتا در اواخر 1800s به عنوان یک متعصب واکنش به مهاجرت از کاتولیک ها به آمریکا

دولت در قانون اساسی

در حالی که اصلی بدون کمک های اولیه ارائه شد و به تصویب رسید در مونتانا در دهه 1880 وضعیت فعلی قانون اساسی است که هیچ یادگاری از گذشته است. آن را به طور کامل بازنویسی شده و در سال 1972.

در واقع تقریبا همه بازمانده نمایندگان به دولت در قانون اساسی کنوانسیون ارائه مختصری در این مورد بحث چگونه "بدون کمک" ارائه شده بود مورد بحث و تصویب هنگامی که قانون اساسی بازنویسی شد 48 سال پیش.

"وجود دارد به وضوح برخی از مورد علاقه بودن بیان از طرف محدود مدارس به باز کردن هیچ کمک ارائه" یاد می آورد مای نان Ellingson, یکی از نمایندگان. او می گوید: یک daylong جلسه برگزار شد و با برخی از 100 شاهد ارائه کتبی و شفاهی شهادت و پس از یک بحث گسترده در هیچ کمک ارائه.

Ellingson اشاره می کند که "تعدادی از وزرای" بودند که کنوانسیون نمایندگان "صحبت بسیار بزرگ در حمایت از بودجه عمومی نه رفتن به آموزش مذهبی." و او می گوید که در نهایت این کنوانسیون به تصویب رسید "بدون کمک" اصلاحیه در بخش "برای محافظت از آزادی مذهبی" و برای جلوگیری از این حالت از اتصال شرایط به آن کمک.

در پایان سال 1972 قانون اساسی ازنو گذشت یک رای 80-17. در طول تصویب کمپین که به دنبال Ellingson می گوید: "بدون کمک" ارائه شد "هرگز حتی یک آستانه مسئله است." و او اشاره می کند که بدون کمک اندازه گیری شامل یک ماده به طور خاص اجازه می دهد خصوصی مدارس مذهبی برای دریافت در دسترس فدرال بودجه از طریق دولت تصویب از طریق مکانیسم.

اما در سال های اخیر به عنوان دادگاه عالی ایالات متحده رشد کرده است بیشتر و بیشتر محافظه کار آن را نقل مکان کرد و با افزایش قدرت دور از مفهوم دقیق دیوار جدایی بین کلیسا و دولت و نسبت به بیشتر مسکن از دین است. آن, است, برای مثال, مجاز متحده به ارائه کوپن به پدر و مادر برای استفاده در هر دو مذهبی و nonreligious مدارس خصوصی. و چند نفر از اعضای محافظه کار اکثریت را مشاهده همه بلین اصلاحات که آیا آنها تصویب شد در 1880s و یا در دوران مدرن به عنوان شواهدی از تبعیض علیه در ورزش از دین است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب