مجسمه Conquistador Juan De Oñate پایین آمده به عنوان جدید مکزیک و پنجه نرم با سابقه

بزرگنمایی این تصویر چنینگ کنچو چپ و آمریکایی اسب عکس خود را در مقابل یک بنای یادبود پس از یک مجسمه ا

توسط MINERALNEWS در 24 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

چنینگ کنچو چپ و آمریکایی اسب عکس خود را در مقابل یک بنای یادبود پس از یک مجسمه اسپانیایی فاتح Juan de Onate حذف شد در تاریخ 16 ژوئن 2020 در آلبوکرک. پل Ratje/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
پل Ratje/خبرگزاری گتی ایماژ

جنبش برای عدالت نژادی است, سرنگونی مجسمه ها در سراسر امریکا از Robert E. Lee به کریستف کلمب — و در حال حاضر اسپانیایی فاتح خوان د Oñate اولین اروپایی به استعمار خشک بیابان نیومکزیکو دولت اول استعماری فرماندار و مستبد که تحمیل بدبختی بومی آمریکایی است.

تنش آب پز را بیش از, به تازگی در یک تظاهرات برای حذف مجسمه خود را که در آن یک مرد دیده می شود دفاع از مجسمه گفته می شود به ضرب گلوله یک مبارز. تقابل نشان داد خطوط گسل بیش از چگونه بومی و اسپانیایی تاریخ می گفت.

زمانی بود که وجود دارد لباسهای جشنوارههای در شهرستانها از سانتافه و Española که میدادند ورود اسپانیایی فرمانداران به, New Mexico, اما هر دو شده اند به طور دائم لغو شده پس از تظاهرات که آنها از نظر فرهنگی توهین آمیز به بومیان آمریکایی است.

و زمانی بود که وجود دارد و دو برنز مجسمه Oñate که تاسیس اولین اروپایی حل و فصل در امریکا و غرب می سی سی پی. در آلبوکرک ماه گذشته معترضان پیچیده زنجیره ای در اطراف گردن ریشو زرهی شکل شعار "پاره کردن آن!"

مقامات را حذف کرده و هر دو مجسمه قرار داده و آنها را در ذخیره سازی خود را با آینده نامشخص است.

خشم است که فوران پلیس قتل جورج فلوید و دیگران فرا گرفته و در سراسر کشور دامن زده و دیرینه خشم در برابر نمادهای مؤتلفه و استعمار و ظلم و ستم.

"من فکر می کنم این باعث شده بسیاری از انعکاس برخی از این آثار و این که چگونه این آثار به تصویر بکشد حداقل در نیومکزیکو این ایده اسپانیایی آمریکایی سفید برتری" گفت: Moises گونزالس استاد در دانشگاه نیومکزیکو و Chicano بومی آمریکا فعال است که به سازماندهی مجسمه اعتراض در آلبوکرک شهر موزه است.

از لحاظ تاریخی بومی آمریکایی می گویند آنها مظلوم توسط اسپانیایی ها. اسپانیایی ها می گویند نیومکزیکو نمی خواهد که آن را منحصر به فرد ترکیبی-اسپانیایی فرهنگ بومی اگر نیست آن را برای اجداد خود.

ملانی یازی که نوجو ادعا میکند که ساکنان اصلی سزاوار صدای غالب. او یک استاد از مادری آمریکایی و آمریکایی مطالعات در UNM و از بنیانگذاران هندی, حقوق گروه قرمز ملت است.

"منظورم این است آلبوکرک" او گفت:, "و آن را به عنوان نوع آمریکایی شهرستان. اما این در واقع Tewa زمین. این است پوبلو زمین. و بنابراین مردم شما باید گوش دادن به اولین و مهمترین وقتی که می آید به تاریخ استعمار در حال بومی مردم زمین که شما در حال اشغال است."

جدید مکزیک تاریخ پیچیده. مثلا اسپانیایی بودند بردگی بومی آمریکایی ها وجود دارد و حتی قبل از آفریقا برده داری بود گسترده در جنوب آمریکا.

"تاریخ ما همیشه هماهنگ شده است. در تمام گفت:" آلبوکرک شهردار Tim کلر. "آن پر است از جنایات و خونریزی و با چالش های. و آن زخم هنوز تازه است. اساسا آنها مانند دلمه بیش از یک زخم و می توان آنها را برداشت و خونریزی دوباره شروع می شود."

برای برخی از جدید مکزیکی ها این رقم از Oñate در برنز و نام Oñate در یک مدرسه ابتدایی محلی و در یک ساختمان در UNM, نمایندگی یک زخم چرکین.

"ممکن است کسی نگاهی به مجسمه و می گویند," من می بینم آغاز اسپانیایی فرهنگ است. من زبان اسپانیایی آورده بودن. من کاتولیک شروع در اینجا'" گفت: دولت مورخ راب مارتینز. "اما کسی که دیگری را در آن نگاه کنید و می گویند," من, دین من بودن سرکوب شده است. من فرهنگ حذف شود. من دیدن اجداد من که مجبور به کار و ادای احترام پرداخت.'"

شخصی که یک مورخ تماس آخرین فاتح یکی از منی ارقام در New Mexico تاریخ است.

Oñate چپ مکزیک در 1598 با یک کاروان از مهاجران مبلغان و دام برای ایجاد یک مستعمره در هزینه های خود را با هدف انقیاد و مسیحی جمعیت بومی و استخراج تمام ثروت او می تواند. او ساخته شده زمین کمک های مالی خود را به استعمارگران و قدرت آنها را به جمع آوری خراج از کار اجباری سرخپوستان.

در بدنام ترین قسمت, اسپانیایی سربازان بود که خواستار آرد ذرت و پتو از سرخپوستان از Acoma پوبلو مورد حمله قرار گرفتند بومی رزمندگان. دوازده سرباز در جنگ کشته شده اند. در قصاص Oñate, اعلام جنگ "آتش و خون" در برابر Acoma. سربازان بازگشت مدرج افزایش مسا — در حال حاضر شناخته شده به عنوان "آسمان شهر" یک ساعت در غرب آلبوکرک — و ذبح حداقل 800 رزمندگان, زنان و کودکان است. اسپانیایی ها به بردگی گرفته شده بسیاری از بازماندگان و قطع یک پا از 24 جوان مردان به عنوان یک هشدار به دیگر سرکش pueblos.

حتی با سخت استانداردهای روز Oñate اقدامات در نظر گرفته شد ،

"او از اینجا گرفته در اطراف 1606 و محاکمه در مکزیکو سیتی برای ظلم و ستم به مردم پوئبلو در Acoma و برای ظلم و ستم به استعمارگران" مارتینز گفت. "برخی از آنها خالی از آنجا که آنها ناراضی بودند بنابراین او دستور داد تا سربازان خود را به آنها را شکار کردن و سر بریدن آنها را."

"پس هر آینه او نبود قهرمانانه شکل آن" او گفت:.

در طول زمان Acoma مردم فرار مجرم و بازگشت به خود را نابود پوبلو. امروز جمعیت قبیله ای اعداد فقط بیش از 5000. زمان Acoma رژیم صهیونیستی است. برایان Vallo می گوید او پوبلو همیشه مخالف بناهای تاریخی به Oñate.

"من خوشحالم که این شهر تصمیم گرفته است برای حذف مجسمه و من امیدوارم که شهردار و دیگران در این شهرستان خواهد شد نگاهی دقیق به طور مستقیم گفت و گو با قبایل و آن دسته از افرادی که در خط مقدم این تظاهرات" Vallo گفت.

اما برخی از اسپانیایی جدید مکزیکی ها — بسیاری از کسانی که ردیابی اصل و نسب خود را به تاسیس استعمارگران — فقط به عنوان مصمم است که تاریخ خود بود گفت: نه پاک.

"مطمئن نبود او یک قدیس اما شما نمی توانید کنار بگذارید آنچه اسپانیایی ارمغان — اسب خوک و گوسفند, گاو, شراب و صنعت و معدن گفت: Reynaldo "سانی" ریورا تحسین مجسمه ساز از دو Oñate مجسمه.

یکی در آلبوکرک بود از فاتح جریان پیشرو در صفوف منظم از مهاجران با oxcarts و حیوانات و مجسمه سازی در Alcalde شمال سانتافه او نشان داد که بر روی یک اسب آماده برای نبرد. هر چند ریورا به خود خوب برای شهرستان به حذف آلبوکرک مجسمه برای حفاظت او کالایی بیش از نتیجه.

"هند زندگی می کند مهم است. بلکه مردم هیسپانیک زندگی مهم است. من ماده است. هنر من مهم است. و من عصبانی," او گفت:.

برخی از جدید مکزیکی ها عصبانی بودند که دولت قرار داده شده یک مجسمه پوبلو جنگجو و مذهبی رهبر Pópay در ملی مجسمه سازی سالن در داخل کنگره در سال 2005. او به رهبری 1680 پوبلو شورش است که سوار اسپانیایی از جدید مکزیک برای 12 سال ساخت آن برای اولین بار موفق قیام علیه استعمار اسپانیایی. بزرگ پوبلو ارتش کشته و 400 نفر از مردان و زنان و کودکان و friars.

"برخی از اجداد من بودند که شورش. من نمی نگه داشتن آن را در برابر مردم پوئبلو امروز. پس از آن بود. این در حال حاضر. ما قرار است با هم زندگی می کنند در حال حاضر می گوید:" تام چاوز, یک مورخ و مدیر سابق امور خارجه موزه تاریخ.

یازی های ناواهو محقق می گوید: Oñate مجسمه تا به حال به پایین آمدن از آنجا که وجود دارد باید صداقت اگر وجود دارد برای رفتن به همزیستی.

"این آثار جلال استعمار" او گفت: "و آنها را واقعا پاک شده و تاریخ بومی مقاومت است."

رامون گوتیرز موافقت با او. او اشاره کرد مورخ استعماری آمریکای لاتین در دانشگاه شیکاگو و بومی جدید, مکزیک.

"اگر آنها (Oñate مجسمه) wreaking ویران کردن با مردم است که در اینجا باعث این خاطرات از تروما و خاطرات از خشونت بود که تداوم آنها" Gutiérrez گفت: "بله قرار داده و آنها را دور, ذوب آنها پایین است."

اختلاف بیش از این مجسمه هنوز smolders اما آن را همیشه خیلی گوش خراش به ویژه هنگامی که آن را در همان خانواده است.

یک نوجوان و مادر بزرگ خود را ایستاده در خارج از حرم بانوی ما از لورد پس از یک روز صبح اخیر توده در Ohkay Owingeh پوبلو. رزرو واقع بین سانتافه و Taos است خانه Pópay.

بزرگنمایی این تصویر

ماتیاس بویی و مادر بزرگ او فیلم آموزش مارتینز ایستاده در خارج از حرم بانوی ما از لورد پس از یک روز صبح اخیر توده در Ohkay Owingeh پوبلو. جان برنت/NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جان برنت/NPR

ماتیاس بویی است که از 16 سال و شناسایی به عنوان بومی است. او می گوید او در مورد Oñate در مدرسه ابتدائی و او را خوشحال اسب-نصب مجسمه — واقع فقط در خارج از پوبلو — بین رفته است.

"او را برخی از وحشتناک تصمیمات و اشتباهات. و من قطعا می توانید ببینید که چرا وجود تمام جنجال در اطراف او و من موافق با از بین بردن او" بووی گفت.

مادر بزرگ او فیلم آموزش مارتینز یک بازنشسته تاریخ و کالج معلم است که شناسایی به عنوان اسپانیایی. و او فکر می کند حذف مجسمه اشتباه بود.

"ما در حال مستیزو. شما می دانید آن را مانند ما اسپانیایی از اسپانیا و یا ما کاملا بومی است. ما نه. ما یک دیگ ذوب" او گفت:. "و آنچه مردم درک نمی کنند در این نقطه و زمان است که ما نیاز به گرد هم می آیند. آنچه در گذشته اتفاق افتاده است. و چه نوه من گفت: Oñate نبود یک فرد خوب است. اما که نمی شود به کسی حق آمد و سرزنش اسپانیایی سرزنش بومی. این درست نیست در همه."

مشهور Acoma شاعر سیمون Ortiz نوشت: "زمان دارای رحمت است. اما نمی شمردن و یا صبر کنید. آن حرکت می کند. و ما با آن حرکت می کند."

در نیومکزیکو آنها کشتی خود را چگونه تاریخچه باید گفت که زمان تغییرات است.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب