صفحه اصلی بدترین دشمن شماست. چهار راه برای شکست دادن آن

معمولاً این نوارها در کنار پنجرهها به صورت عمودی قرار میگیرند. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

معمولاً این نوارها در کنار پنجرهها به صورت عمودی قرار میگیرند. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. کامپیوتری با آدرس دهی n بیت میتواند ۲ به توان n بیت را آدرس دهی کند. قرارگیرد، میتواند به ابعاد دلخواه باشد یا بنا به نیاز تغییر داده شود. ممکن است این قاب صفحه حاوی داده باشد طوریکه این داده به شکل پویا تخصیص داده شده باشد یا حاوی دادهای باشد که پس از ورود به حافظه اصلی آن را تغییر داده باشیم (اصطلاحاً کثیف شده باشد). اگر یک برنامه اجرایش پایان پیدا کند سیستم عامل صفحاتش را بلافاصله آزاد نمیکند زیرا ممکن است کمی بعد دوباره اجرا شود. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. A rtic᠎le has be en c​re᠎ated with the help of  GSA  Content Genera to r ᠎DE MO.

باری اینکه بتوان قطعات کار را روی میز بست، روی آن شیارهای T شکل تعبیه شدهاست. سرانجام شرکتهای تولیدکننده قطعات کامپیوتری پورت USB (نوع A) را به عنوان یک پورت استاندارد برای اتصال محصولات خود استفاده کردند. برای آنها استفاده میشود که باعث افزایش کارایی میشود مادامی که دستگاهها بتوانند به شکل بهینه و موازی مورد دسترسی قرار بگیرند. یک سری از سیستم عاملها به شکل دورهای دنبال صفحاتی هستند که اخیراً مورد ارجاع قرار نگرفتهاند و این صفحات را آزاد کرده و به لیست صفحات آزاد اضافه میکنند این عمل اصطلاحاً دزدی صفحه نام دارد. هدف ویکیپدیا آفرینش و انتشار جهانی یک دانشنامهٔ آزاد به تمامی زبانهای زندهٔ دنیاست. هدف از راهاندازی وبگاه این بود که با فروش تمامی پیکسلهای موجود در تصویر، درآمدی معادل یک میلیون دلار نصیب خالقش شود. درآمد ناخالص تیو از صفحهٔ اصلی میلیون دلاری ۱٬۰۳۷٬۱۰۰ دلار در عرض پنج ماه بود. هنگامی که آخرین پیکسلها به حراج گذاشته شده بودند، مقالهای راجع به تیو در مجلهٔ برخط بیبیسی نیوز منتشر شد. Post has  be en g ener ated by G SA C onte nt Gen erator᠎ Demoversi on .

سه روز پس از آغاز به کار وبگاه، اولین پیکسلها را یک وبگاه موسیقی برخط خرید که توسط یکی از دوستان تیو گردانده میشد. ویکیپدیای فارسی دو سال پس از شروع پروژهٔ ویکیپدیای انگلیسی، در ۲۸ آذر ۱۳۸۲ (۱۹ دسامبر ۲۰۰۳) فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در ردهٔ نوزدهم ویکیپدیاها قرار دارد و بزرگترین دانشنامهٔ فارسی محسوب میشود. دستگاههای یونیکس یا شبه یونیکس اجازه استفاده از دستگاههای مختلف را به شکل همزمان میدهند که این روش عملکرد سریعی دارند. با اینکار بیشتر اطلاعات بر روی بانکهای اطلاعاتی قرار خواهد گرفت، به همین علت موتورهای جستجو برای فهرست بندی صفحات در سایتهای دینامیکی کار سختی را پیش رو دارند از این جهت سایتهای استاتیک برای موتورهای جستجو از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. صفحاتی که بیشتر از باقی صفحات مورد دسترسی قرار میگریند مجموعه کاری نام دارند. وقتی مجموعه کاری رشد میکند حل عیبهای صفحه قابل مدیریت خواهد بود تا جایی که به یک نقطه بحرانی میرسیم.

کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. وقتی که مجموعه کاری درصد کوچکی از کل صفحات سیستم باشد، حافظه مجازی بهینهترین حالت کارکرد خود را دارد و میزان محاسبات رفع عیب صفحه ناچیز خواهد بود. یک تکنیک برای مدیریت حافظه مجازی بود. بعضی اوقات بیشینه مقدار حافظه اصلی را نمیتوان نصب کرد به دلیل هزینه بالا یا اینکه مفید نخواهد بود. گفته میشود. بعضی اوقات سیستمها یک دیسک سخت را فقط به مبادله کردن اختصاص میدهند و دادهها را در دیسکی دیگر ذخیره میکنند که این دیسک، فقط یک ایران اینتکس افراز مبادله دارد. بعضی اوقات آدرسهای داخلی برای ورودی/خروجی استفاده میشود و نمیتوان تمام آن را به حافظه اصلی اختصاص داد. در این موارد سیستم نمیتواند بیش از حد آدرس مجازی قابل دسترسی از حافظه استفاده کند. مثلاً پردازندههایی با معماریهای ۳۲ بیتی میتوانند تمامی ۴ گیگ از حافظه را آدرس بدهند. معماریهای جدیدتر از قطعهبندی حافظه استفاده میکنند و این قطعهها هستند که واحد انتقال بین حافظه اصلی و دیسک هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن