فعال حقوق زو Zhiyong بازداشت شده در چین در میان سرکوب مخالفان

بزرگنمایی این تصویر برجسته چینی مدافع حقوق زو Zhiyong صحبت می کند در طول یک جلسه در پکن در یک جزوه ع

توسط MINERALNEWS در 28 بهمن 1398
بزرگنمایی این تصویر

برجسته چینی مدافع حقوق زو Zhiyong صحبت می کند در طول یک جلسه در پکن در یک جزوه عکس از 2013. زو بازداشت شده است در جنوب چین است. جزوه ./ایسنا پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جزوه ./ایسنا

برجسته چینی حقوقی و فعال حقوق مدنی وکیل زو Zhiyong بازداشت شده است در جنوب چین پس از گذراندن نزدیک به دو ماه در اجرا به عنوان او را به سخره مقامات چینی و تشویق پیروان خود را از طریق یک جریان ثابت از تفسیر سیاسی ارسال شده در رسانه های اجتماعی و وبلاگ های شخصی.

دوستان از زو Zhiyong تایید به NPR که زو دستگیر شد در حدود 6 بعد از ظهر به وقت محلی در فوریه. 15 در Panyu از گوانگژو یک کلان شهر بزرگ در جنوب چین است. زو تا به حال موفق به فرار از مقامات برای 50 روز به عنوان پلیس شروع به گرد کردن فعالان دیگر روز بعد از کریسمس.

بازداشت او, علامت تشدید در جریان سرکوب چینی گروه های جامعه مدنی تحت رهبر کشور چین ، decimating یک بار رو به رشد حقوق قانونی جنبش است.

زو سابق استاد دانشگاه و وکیل حقوق منتشر شد در سال 2017 پس از گذراندن چهار سال حکم زندان برای او حقوقی فعالیت. او یکی از بنیانگذاران جدید شهروندان جنبش مجموعه ای از وکلا و فعالان خواستار حقوق مدنی حمایت و حکومت قانون است. بسیاری از جنبش اعضای دستگیر و زندانی در 2015 توده گرد.

چگونه زو اجتناب گرفتن برای مدت طولانی در یک کشور است که سرمایه گذاری به شدت در نظارت دیجیتال و رنگ و لعاب آن شهرستانها با دوربین های مجهز به تشخیص چهره ظرفیت نامشخص است. دوستان می گویند او تغییر مکان اغلب و نه با استفاده از یک تلفن همراه و با تکیه به جای در جیمیل برای برقراری ارتباط با همکاران و عزیزان.

با وجود تلاش های شدید از مقامات چینی برای پیدا کردن و دستگیری او زو گاهی اوقات رفت و برای اجرا در خارج و گاهی در زمان وعده های غذایی خود را در رستوران ها با توجه به آشنایی.

زو نیز به طور منظم نگه داشته تا خود را وبلاگ و حساب توییتر خود را که او با سیاسی متهم و بلاغت و تفسیر در مورد رویدادهای جاری. در یک پست از فوریه 4, او به نام چین رهبر یازدهم به انتقاد خود را از دست زدن به از شیوع کروناویروس و هزاران سیاست های دیگر.

"سیاستمداران باید خون سرد در زمان بحران اما شما درمانده" زو نوشت. "کجا هستند شما پیشرو در چین ؟ نسبت به دموکراسی یا دیکتاتوری ؟ نوسازی و یا فرهنگی انقلاب ؟

او در آخرین پست وبلاگ از Feb. 14 روز قبل از او بازداشت شد خو غصه دار مرگ یک whistleblower دکتر لی Wenliang, که تنبیه شد برای هشدار به دیگران در مورد کوروناویروس قبل از تبدیل شدن به آلوده خود را.

"این کشور فاجعه تنها می تواند اتفاق می افتد بدون دموکراسی و آزادی بیان" زو نوشت. "در حالی که مردم در حال مضطرب برای دکتر لی و کشور خود را حزب کمونیست پنهان در سایه ها و به عنوان چشم و گوش. در قلب خود هیچ حق و باطل بدون هیچ خط پایین هیچ بشریت است."

زو را مصیبت شروع Dec. 26 پس از دریافت یک متن گفت که چهار آشنایان شده بود ناگهان بازداشت شد. او پا از یک قطار از رفتن به پکن آغاز شده و وقت خود را در اجرا.

در این هفته است که به دنبال بیش از یک دوجین از زو را همکار فعالان و وکلای حقوق بازداشت شدند و یا احضار به دادگاه. چهار از دست رفته باقی می ماند. همه آنها تا به حال شده است در میان بیست یا بیشتر شرکت کنندگان از شام جلسه on Dec. 13 در شهر ساحلی شیامن, چین استان فوجیان.

"در این جلسه مطالب نمی شد راز" گفت: هوآ Ze چینی کارگردان و فعال در حال حاضر مستقر در نیوجرسی. "این تنها به دلیل یک گروه از شخصیت های بحث برانگیز کردم و با هم به بحث در مورد مسائل اداری که مقامات در زمان اطلاع. شی جینپینگ گفت: مردم می توانند انتقاد ، هیچ کس بر این باورند که این گروه از مخالفان را جمع برای هر چیزی اما به انتقاد از حزب است."

یانگ Bin یک وکیل در گوانگجو با چه کسی زو ماندن شده بود زمانی که او گرفته شده بود توسط پلیس نیز به طور خلاصه بازداشت شده در روز شنبه به همراه دو تن دیگر از اعضای خانواده با توجه به هوآ و دو نفر دیگر از آشنایان. یانگ و اعضای خانواده او منتشر شد روز بعد.

دوستان Li Qiaochu خو را که زندگی کرده بود در پکن آپارتمان گفتند که تماس از دست رفته و با او در بعد از ظهر یکشنبه.

این Panyu عمومی اداره امنیت گفت که آنها "بودند معلوم نیست" در مورد دستگیری زو و کاهش یافته است به اظهار نظر در مورد او.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن