مقامات: 2 معترضان کشته در درگیری جدید در بغداد

بغداد - دو مخالفان دولت کشته و 21 زخمی شدند, در بغداد, در درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عراق, حقوق

توسط MINERALNEWS در 6 مرداد 1399

بغداد - دو مخالفان دولت کشته و 21 زخمی شدند, در بغداد, در درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عراق, حقوق بشر مانیتور و مقامات روز دوشنبه گفت:. این خشونت ها پس از ماه آرام در پی بیماری همه گیر کوروناویروس.

تنش بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان افزایش یافت که ده ها تن از معترضان قطع جاده اتصال دو کانون اصلی — این Tayaran مربع و میدان تحریر. برخی از لاستیک سوخته در حالی که دیگران شعار شعار در مورد قطع برق در تابستان سوزان ماه.

نیروهای امنیتی عراق در نهایت با شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت عراق گفت: سلامت و امنیت مقامات صحبت خواست نامش فاش نشود به این دلیل که آنها مجاز به صحبت با خبرنگاران.

در ماه اکتبر به جرم تظاهرات ضد دولتی فوران در بغداد و سراسر عراق را عمدتا شیعه جنوب به ده ها هزار نفر از عصبانی عراق جوانان به خیابان ها ریختند نگرانی شایع فساد دولت ضعیف خدمات از جمله برق و بیکاری است. فشار از تظاهرات منجر به استعفای نخست وزیر عادل عبد المهدی.

خود را جانشین مصطفی Kadhimi قول داده است برای دیدار با معترضان خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام و بررسی معترض مرگ و میر. پس از ماه اکتبر بیش از 600 تظاهر کنندگان کشته شده اند در طول تظاهرات به دلیل زنده آتش و گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی. اما al-Kadhimi نیز برای مقابله با بحران بی سابقه اقتصادی موجب سقوط قیمت نفت و افزایش ویروس موارد است.

عراق را به وزارت بهداشت گزارش 110,032 موارد از جمله 4,362 مرگ و میر.

عراق با آن مواجه است کمبود برق در میان سوزاننده ماه های تابستان هنگامی که درجه حرارت بالای 50 درجه سانتیگراد و یا در مورد 122 درجه فارنهایت است.

ارشد برق وزارت گفت: منبع تغذیه سقوط کوتاه از 10000 مگاوات در تابستان امسال به پایین 1,000 مگاوات در مقایسه با سال گذشته به دلیل عدم نگهداری در چند نیروگاه به دلیل کمبود بودجه در خزانه دولت است. این نیز باعث کند شدن پروژه های سرمایه گذاری برای اضافه کردن قدرت بیشتر به عراق, شبکه, گفت, صحبت, خواست نامش فاش نشود در خط با مقررات.

گسترش coronavirus تا به حال متوقف تظاهرات انبوه و باعث شد اکثر معترضان به ترک تنها با چند باقی مانده در چادر تحصن در میدان التحریر پس از آن که کانون جنبش اعتراضی.

علی-بیاتی سخنگوی نیمه رسمی مستقل کمیسیون عالی حقوق بشر همچنین گفت: دو تن کشته شده اند. این کمیسیون گفت: گزارش های خود را نشان می دهد زندگی می کنند آتش و گلوله تفنگ استفاده شد برای متفرق کردن معترضان.

پیشتر مقامات امنیتی عراق گفت: تظاهرکنندگان به حال پرتاب firebombs و سنگ به پلیس ضد شورش در حالی که حقوق مانیتور گفت: نیروهای امنیتی آتش به اثبات چادر در میدان التحریر.

بیانیه ای از نظامی سخنگوی یحیی Rasool گفت: نیروهای امنیتی داده شده بود دقیق دستورالعمل ها را به استفاده از خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز "به جز در صورت ضرورت شدید."

او گفت: این حوادث در بغداد مربع بودند "تاسف" و یک پروب جریان بود به آنچه اتفاق افتاده است.

"ما آگاه هستند از مشکلاتی که مردم ما در حال رفتن را از طریق" Rasool گفت. "این دولت با عمر کوتاه خود در تلاش است به آدرس (آنها) تحت استثنایی اقتصادی و شرایط سلامت," او گفت:.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

___

آسوشیتد پرس نویسنده حسين فرج در بغداد کمک به این گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب