وسواس و یا فقط بهداشت خوب? نگه داشتن Coronavirus و وسواس در خلیج

بزرگنمایی این تصویر کیت Negley برای NPR وقتی که من 8 سال فقط در مورد همه من می توانم از فکر بود

توسط MINERALNEWS در 24 خرداد 1399
Cleaning skills that only the most generous would have called "eccentric" in pre-pandemic times are actually useful as I try to keep myself and my immunocompromised housemate — my girlfriend — safe from catching the coronavirus. But being hypervigilant is exhausting.
بزرگنمایی این تصویر
کیت Negley برای NPR

وقتی که من 8 سال فقط در مورد همه من می توانم از فکر بود که چگونه من که قرار بود به مرگ که روز است.

من رشد نمی کند تا در وسط یک جنگ منطقه هر چند بسیاری دیگر در سراسر جهان زندگی می کردند از طریق این نوع از کابوس در سال 1996.

من متولد و بزرگ شده در یک محیط امن شهر کوچک در آیداهو که در آن قتل نادر بود. آن را نمی خواهد یک تفنگ یک کودک درنده و یا یک تصادف که منجر به کشته شدن من نمیفهمد.

در عوض چون من تا به حال یک شکل قابل توجهی از اضطراب است که نه من و نه پدر و مادر من به رسمیت شناخته شده در آن زمان — اختلال وسواس — من متقاعد شده بود که برخی از نوع میکروسکوپی موجود خواهد بود از طریق جذب من دست و آلوده هر سلول زنده در بدن است. شاید این امر می تواند باکتری ها من فکر کردم یا انگل. یا یک ویروس است.

که مداد من قرض گرفته شده از کلاس دوم من همکلاسی? آن را تا به حال به صورت کاملا آلوده است. دسته چشمه نوشیدن? خزنده با میکروب ها است.

هنگامی که من در زمان به سطل زباله و یا تمیز ما گربه جعبه بستر ذهن من شتافت به استراتژی که دست من می توانید استفاده کنید به نوبه خود بر روی هر سوئیچ نور باز و بسته هر دری و با دقت آسانسور درب در زباله می تواند به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض من به هر نوع آلودگی است.

خوب من در استفاده از پا و آرنج و هر بخش دیگری از بدن که فاقد روبرو thumbs برای جلوگیری از دست زدن به آنچه که من تلقی می شود تهدید کننده حیات سطوح از اشیاء روزمره.

در حال حاضر 23 سال بعد از این مهارت ها که تنها ترین سخاوتمندانه را به نام "گریز از مرکز" در قبل از همه گیر بار هستند در واقع مفید به عنوان من سعی می کنم به نگه داشتن خودم و ضعف سيستم ايمنی همخانه — دوست دختر من — امن.

اما کسانی که مهارت های آمده در هزینه به عنوان من سعی می کنم به تعادل نیاز به اغلب پاکسازی خانه ما با نیاز به نگه داشتن اضطراب محور اجبار در خلیج.

یکی در 40 بزرگسالان و 1 در 100 کودکان در ایالات متحده در مقابله با وسواس به صورت روزانه با توجه به موسسه ملی سلامت روان

وجود طعم های مختلف از OCD با درجات مختلف و انواع مختلف وسواس فکری و وسواس عملی از جمله آنچه که مردم ممکن است دیده در A&E TV show "Hoarders." کسانی که نظامی سازماندهی محیط اطراف خود را نیز ممکن است لمس آن.

یکی از علائم همواره شدید و متمرکز گریزی به آلودگی مشخصه من به اشتراک گذاری با برآورد 40 درصد از کسانی که دچار OCD به گفته دکتر الیاس Aboujaoude یک روانپزشک و مدیر دانشگاه استنفورد OCD درمانگاه.

به عنوان یک کودک دست زدن به هر چیزی من فکر کردم با پوشش میکروب لغو استفاده از این دست تا زمانی که من تا به حال شانس به صیقلی کردن آن با آب و صابون. تا پس از آن من می خواهم دست نگه دارید من تا آنجا که ممکن است از من تنه.

اگر من کاملا انجام این سخت گیرانه روانی, ژیمناستیک, من می دانستم که — بدون شک — من که قرار بود به مرگ. شاید نه اما احتمالا در یک یا دو روز با خودم فکر کردم.

منطق که به نظر می رسد مانند آن خواهد بود که نوش دارو برای ترس غیر منطقی است و در واقع ظالمانه پیچ در پشت شما با OCD. مهم نیست که چقدر شما اطمینان خود را که hellscape شما خواب در سر شما واقعی نیست, این بیماری تقویت ترس خود را تا زمانی که شما انجام هر کاری فوق العاده آیین شما برای خودتان ایجاد برای کاهش اضطراب است.

زمان من تبدیل 9 — با شناختی رفتاری مداوم و تمرین و همچنین به عنوان یک مقدار زیادی از صبر و حمایت از پدر و مادر من — من یاد گرفتم که قبول تهاجمی مداوم افکار برای آنها چه بودند. فقط افکار. دارو نیز کمک می کند تا برش پایه-سطح اضطراب و در آن محدودیت دامنه های گاه به گاه حمله وحشت.

امروز من OCD به عنوان خفیف تا متوسط که به معنی من هستم نه فلج, اضطراب حداقل بیشتر از زمان.

من تا به حال عمده آلودگی عود از سال 2008 زمانی که من در کالج بود. من متقاعد شده بود برای ماه ها در آن زمان که من نیاز به همیشه هر غذایی خوردم یا مصرف در داخل چشم, چون من فکر کردم آن را به طرزی جادویی بود dosed با LSD. بیایید واقعی هیچ کس خواهد بود که سخاوتمندانه با ذخیره کردن.

(این قسمت به پایان رسید و پس از من در نهایت به کمک یک درمانگر پس از داشتن دیده می شود یکی برای بیش از یک دهه).

این غیر معمول برای مردم به خوبی کنترل OCD به تجربه های کوچک و گذشت در رفتارهای تکانشی هنگامی که تحت فشار یا استرس روانپزشکان پیدا کنید هر چند برای بسیاری از مردم تمام عیار عود هستند که در مورد من نادر پس از درمان موفق است.

هنوز همه گیر شده است به چالش کشیدن برای بسیاری از ما.

موارد COVID-19 شروع به بهار در آیداهو که در آن من زندگی می کنند در اواسط ماه مارس. از آن پس هزاران نفر بیشتر موارد به نظر می رسد.

به ما آموخته جزئیات چگونه برخی از بیماران درگذشت — تنها نفس نفس زدن برای هوا و خفگی در مایع که پر ریه های خود را مانند یک قفل کردن سیستم در یک سد — من می تواند احساس اضطراب من افزایش است.

من به اندازه کافی خوش شانس می شود قادر به کار از خانه. اما من به طور ناگهانی پیدا کردن تمیز کردن رژیم گرفتن نیست بنابراین بخشی ناچیز از روز من.

در خانه من به اشتراک گذاشتن با دوست دختر من, من هر احتیاط من می تواند به حفظ یک آلودگی-منطقه آزاد در خانه فقط به عنوان دستورالعمل CDC توصیه می کنیم هر چند گاهی اوقات من را کمی دریا.

بالا لمس اشیاء از قبیل دستگیره درب, نور, سوئیچ کنترل از راه دور لوله ها و کانتر ها همه ضد عفونی چندین بار در هر روز. هنگامی که یک بسته تحویل داده می شود من مسئولیت رسیدگی به آن را مانند یک زنده نارنجک. آن را هم باید برافروخت از هر گونه اثری از این بیماری است که می تواند دزدکی حرکت کردن به خانه ما.

من می دانم که در آن هر شی در این خانه بوده است که آیا من آن را لمس با انگشت که قرق یک دستگیره بود که nicked توسط کیسه های مواد غذایی که باقی مانده بودند در آستان ما و اینکه آیا من به تازگی فرو برد که سطح الکل برای کشتن هر گونه اثری از کروناویروس که ممکن است رخنه کرد در حالی که من توجه نمی کند.

اگر گالن و نیم از صابون دست و اجرا کند اولین لوسیون دست خواهد شد.

من نگران که به دختر من نگاه مانند یک frazzled توطئه نظریه پرداز — به عنوان اینکه من ردیابی لینک کلیک کنید و سرنخ را در یک corkboard پر از سوزن و روبان دقت ردیابی هر مرحله.

این که چگونه او می بیند من او را می گوید. اما برای خود او سلامت روحی و روانی او شده ترک تمیز کردن به من.

آن را استرس زا برای او بیش از حد. او می داند که من نمی اعتماد او به الودگی هر تحویل و یا بسته ما دریافت خواهید کرد (و من احساس گناه اعتراف به این که درست است).

در حالی که او در ذهن مصرف با نگرانی رو به افزایش جهانی مرگ و میر و اینکه آیا وجود دارد هر پایان در چشم ذهن من نیز مدیریت ده ها تن از ساعت داخلی پایین تیک تاک ساعت, دقیقه و ثانیه تا هر میکروب می میرند در پست الکترونیکی و یا شمع بر روی پارچه صندلی در ماشین من.

وجود دارد یک خط نازک بین بودن hypervigilant و تسلیم شدن به من عمیق تر وسواس فکری و وسواس عملی — تا کنون من موفق به ماندن در سمت راست این خط.

من درمانگر که به من بگویید اگر من عبور آن است که هنوز هم در دسترس تماس تصویری خوشبختانه. من گرفته ام تا ورزش ما در پشت ایوان به سوزاندن برخی از اضطراب انرژی است که کمک می کند.

من کاشته شده در باغ من پر از کاهو و اسفناج و منداب, فانتزی بنفش و هویج و تربچه. بوی خاک غنی و با دیدن این رنگ پر جنب و جوش از سبزیجات حمل و نقل من دور از این بعد اخبار و بدن دفعات مشاهده شده است.

رفتن داخل من فکر می کنم در مورد چگونه خوشمزه همه این چیزهایی که من تا به رشد خواهد بود به غذا خوردن در یک ماه یا دو. اما گاهی اوقات فکر دیگری می شکند از طریق با کمی حس ترس: "من شستن دست من?"

جیمز Dawson است که نویسنده و خبرنگار برای بویز عمومی رادیو.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن