دادستان کل نیویورک برای تشکیل هیئت منصفه بزرگ پس از مرگ پرود

ROCHESTER, N.Y. - دادستان کل نیویورک روز شنبه نقل مکان کرد به تشکیل یک هیئت منصفه بزرگ برای تحقیق در مورد مرگ

توسط MINERALNEWS در 16 شهریور 1399

ROCHESTER, N.Y. - دادستان کل نیویورک روز شنبه نقل مکان کرد به تشکیل یک هیئت منصفه بزرگ برای تحقیق در مورد مرگ دانیل پرود، یک مرد سیاه پوست که در اوایل سال جاری پس از پلیس راچستر قرار داده هود بیش از سر خود و او را پایین نگه داشته است.

لتیتیا جیمز دادستان کل آمریکا در بیانیه ای در مورد مرگ پرود که اعتراضات شبانه را برانگیخته و خواستار اصلاحات شده است، گفت: «خانواده پرود و جامعه روچستر درد و اندوه زیادی را پشت سر گرفته اند.» اون گفت که هيئت منصفه بزرگ بخشي از يه "تحقيقات جامع" خواهد بود

مرگ پرود پس از آن که برادرش خواستار کمک به رفتار نامنظم او در ماه مارس شد، سومین شهر بزرگ نیویورک را از زمان علنی شدن ویدئو این برخورد در اوایل هفته جاری پرت کرده است و معترضان خواستار پاسخگویی بیشتر در مورد چگونگی این اتفاق و قانون گذاری برای تغییر چگونگی پاسخ مقامات به فوریت های سلامت روانی شده اند.

اشلی گانت، سازمان دهنده اعتراضی، پس از اعلام جیمز از طریق ایمیل گفت: «این تازه آغاز کار است.» "ما در تلاش برای حقیقت و عدالت متوقف نخواهد شد."

معترضان روز شنبه برای چهارمین شب در خیابانی که پرود، برهنه و دستبند زده بود، با بارش برف رو به پایین تجمع کردند. سیاست بدن ویدیو دوربین نشان می دهد افسران پوشش سر Prude با "هود تف، طراحی شده برای محافظت از پلیس در برابر مایعات بدن، و سپس فشار صورت خود را به پیاده رو به مدت دو دقیقه.

پرود ۳۰ مارس پس از اینکه از حمایت از زندگی خارج شد درگذشت.

ممتحن پزشکی شهرستان مونرو نحوه مرگ را به عنوان قتل ناشی از "عوارض آسفیکسی در تنظیم خویشتن داری فیزیکی" ذکر کرد. در این گزارش آمده است که هذیان هیجان زده و مسمومیت حاد توسط دانشنامه، یا PCP، عوامل کمک کننده ای بودند.

یک تحقیق در امور داخلی پلیس، افسران درگیر را از هرگونه خلافکاری پاک کرد و در ماه آوریل به این نتیجه رسید که «اقدامات و رفتار آن ها که هنگام برخورد با پرود به نمایش گذاشته می شود، مناسب و سازگار با آموزش های آن ها به نظر می رسد.»

دفتر جیمز در همان ماه تحقیقات خود را باز کرد. بر اساس قوانین نیویورک، مرگ افراد غیرمسلح در بازداشت پلیس اغلب به جای رسیدگی مقامات محلی به دفتر دادستانی کل تحویل داده می شود.

دولت اندرو کوئومو در اوائل هفته جاری از جيمز خواست کاوشگر را تسریع کند.

کومو در بیانیه ای اعلام کرد: «امروز، من دادستان کل تیش جیمز را به خاطر اقدام سریع و قاطع در در بر گرفتن یک هیئت منصفه بزرگ تحسین می کنم.» "عدالت به تاخیر افتاده است عدالت انکار می شود و مردم نیویورک سزاوار حقیقت است."

مدافعان می گويند مرگ پرود و اقدامات هفت افسر پليس راچستر که اکنون به حال تعليق در آمده اند، نشان می دهد که چگونه پليس برای مقابله با افرادی که دچار مشکلات روانی هستند، مجهز نيست.

اتحاد ملی بیماری های روانی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که داشتن پاسخ پلیس می تواند یک «دستور العمل برای فاجعه» باشد.

مرگ پرود «هنوز یک تراژدی وحشتناک دیگر است، اما داستانی برای ما ناآشنا نیست.» "مردم در بحران سزاوار کمک هستند، نه دستبند."

استنلی مارتین، سازمان دهنده راچستر مردم آزاد به خبرنگاران گفت: ما برای پاسخ به بحران های سلامت روانی به کارگران خشن با اسلحه نیاز داريم.

فعالان از زمان انتشار تصاویر دوربین بدن پلیس از برخورد با پرود توسط خانواده اش در روز چهارشنبه شبانه در شهر ۲۱۰ هزار نفر در دریاچه انتاریو راهپیمایی کرده اند.

به گفته پليس، اعتراض جمعه شب منجر به ۱۱ دستگيری شد. همان طور که شب قبل از آن بودند، ماموران از فعالان مقر پلیس با اسپری شیمیایی استفاده می کردند تا آن ها را از موانع اطراف ساختمان برانند.

با پوشیدن شب، تظاهرکنندگان بیشتر به عقب رانده شدند، چرا که پلیس آنچه را که به نظر می رسید توپ فلفل بود شلیک کرد. آتش بازی به ضرب گلوله کشته شد و یک ایستگاه اتوبوس به آتش کشید.

...

tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.ly
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن