ملت ناواهو از دست می دهد بزرگان و سنت به COVID-19

بزرگنمایی این تصویر سنتی دینه پزشک طب Jeneda Benally تصویر اینجا با دخترش Dahi تلاش برای حفظ فرهنگی

توسط MINERALNEWS در 11 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

سنتی دینه پزشک طب Jeneda Benally تصویر اینجا با دخترش Dahi تلاش برای حفظ فرهنگی حکمت در خطر از دست رفته طی بیماری همه گیر. لورل مورالس/KJZZ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
لورل مورالس/KJZZ

در نوجو فرهنگ صحبت از مرگ تابو است. اما از آنجا که قبیله coronavirus عفونت نرخ تبدیل شدن به بالاترین در کشور آنها نمی تواند کمک کند اما در مورد آن صحبت کنید.

"این کشتار هر روز می گوید:" مرد پزشکی Ty دیویس می داند که حداقل پنج سنتی پزشکان که فوت کرده اند از COVID-19.

"این من را به شوک," او می گوید. "چه ما در حال حاضر ؟ چگونه ما بازیابی دانش است که این بزرگان هنگامی که در حال حاضر می دانستند که آنها فوت کرده اند با کسانی که در مراسم? چگونه ما آن را به عقب؟"

هر پزشکی فرد متخصص در مراسم مختلف. هنگامی که کسی می میرد و آنها را که دانش خود را با آنها. بیش از چند دهه گذشته قبیله رفته از یک هزار دینه یا نوجو پزشکی مردم فقط 300. Coronavirus را تهدید می کند چند که باقی می ماند.

پزشکی مرد اوری دنی است که تلاش برای تغییر آن مسیر با در نظر گرفتن کارآموزان که در آن او می آموزد در دینه کالج در ملت ناواهو.

استاد اوری دنی آواز می خواند که این سفر آهنگ برای فارغ التحصیلان.

دینه کالج YouTube

"من بزرگ بزرگ نگرانی" دنی می گوید.

دنی می گوید که او را در برابر قرن استعمار وقتی که می آید به حفظ نوجو فرهنگ و سنت است. دولت فدرال مجبور قبایل به نقل مکان فرستاده مادری کودکان به مدارس شبانه روزی که در آن آنها مورد ضرب و شتم برای صحبت کردن زبان خود را برای آواز خواندن آهنگ های خود را.

"افراد جوان young conservatives, جذب, تحت سلطه. آنها در حال از دست دادن خود را به زبان و فرهنگ خود" دنی می گوید.

دنی می گوید سفید مبلغان نیز به سرزنش برای جایگزینی نوجو دین است.

"مسیحیت اعتقاد به این که مردم ما تبدیل به حتی رهبری ما پس هیچ راهنمایی" دنی می گوید. "هیچ رهبر است که می گوید:" خوب ما به نوبه خود به نوجو ارزش و نوجو دینه پزشکی است.'"

مثلا نوجو رئیس جمهور آغاز می شود و هر جلسه با یک مسیحی نماز حتی اگر او همچنین آدرس های جامعه خود را در نوجو.

از دست دادن از پزشکان سنتی است و نه فقط یک فرهنگی از دست دادن اما همچنین یک شخصی برای مردم مانند Jeneda Benally که عمه به تازگی درگذشت از COVID-19.

"من واقعا احساسی در مورد این دلیل آن را بسیار دردناک برای از دست دادن بسیاری از عزیزان," او می گوید.

Benally سنتی پزشک که با این نسخهها کار در کنار پدرش بود که این دارو برای اولین بار به تمرین در یک غربی بیمارستان.

"من احساس بسیار زود هنگام این بیماری همه گیر است که من نیاز به حفاظت از پدر من به طوری که او می تواند همچنان به کمک به مردم به منظور حفاظت از نسل های آینده ما" Benally می گوید.

یکی از راه های او در حال انجام است که کار کردن با او برادر Clayson به تولید فیلم های یوتیوب برای به اشتراک گذاشتن نوجو شیوه های فرهنگی مانند نحوه خشک مزرعه و نحوه برشی گوسفند.

این Benallys امیدوارم که فیلم های خود را تشویق اعضای قبیله ای به ارتباط مجدد با فرهنگ خود به خصوص در حال حاضر در حالی که اعضای قبیله ای هستند و هزینه های زیادی از زمان در طول coronavirus بیماری همه گیر.

"ما باید این تکنولوژی" Jeneda Benally می گوید. "چگونه ما می رویم برای پیدا کردن امید در این تکنولوژی ؟ چگونه ما می رویم برای پیدا کردن ادامه از فرهنگ ما که در آن ما می توانید اتصال بزرگان ما به ما جوانان؟"

معضل این است که بدانند چه بخش هایی از نوجو فرهنگ آنها می توانید به اشتراک گذاری عمومی و چه بخش هایی هستند بیش از حد مقدس می شود و تنها گذشت از یک نوجو را به دیگری.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب