Kente پارچه: از سلطنتی به مراسم فارغ التحصیلی ... به کنگره?

بزرگنمایی این تصویر خانه اکثریت شلاق جیمز Clyburn (سمت راست) می پیوندد همکار دموکرات از مجلس نمایندگ

توسط MINERALNEWS در 23 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

خانه اکثریت شلاق جیمز Clyburn (سمت راست) می پیوندد همکار دموکرات از مجلس نمایندگان و سنا به پیشنهاد قوانین جدید برای پایان دادن به استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس. تراشه Somodevilla/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
تراشه Somodevilla/گتی ایماژ

در ژوئن 8, یک گروه کوچک از قانونگذاران دموکرات ملبس به غنا kente پارچه قبل از زانو زدن در کف کنگره برای نزدیک به نه ساعت. این حرکت به معنای نشان دادن همبستگی برای جورج فلوید به عنوان آنها خود پرده برداری کرد پیشنهاد پلیس اصلاحات قانون. اما عکس از مجلس سنا و نانسی پلوسی رهبر اقلیت چاک شومر پیچیده شده در رنگارنگ بافته شده نوار استعداد آنها را توسط اعضای بزرگ سیاه کنگره حزبی به سرعت موجب جنجال آنلاین.

دورین سنت فلیکس از نیویورکر به نام عکس-op "آشکار مسخره" در حالی که روبین گیوان از واشنگتن پست اشاره کرد که در آن "گل آلود فعلی گفتگو درباره مسابقه" با ایجاد حواس پرتی از موضوع واقعی: تاریخ نژادپرستانه و خشونت پلیس در ایالات متحده است.

ما رسیده به دو کارشناسان به بحث در مورد برخی از تاریخچه و نمادهای kente پارچه و واکنش آنها به این بحث.

بزرگنمایی این تصویر

رئیس جمهور قوام نکرومه در عنا چادری در kente پارچه prepars برای ورود به غنا شورای ملی در 24 اوت سال 1965 به ارائه سخنرانی افتتاحیه در جمهوری دوم مجلس است. AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
AP

Kwasi آثار رشد بافی kente — پدر خود را ایجاد kente قطعه به سفارش قوام نکرومه در عنا غنا اولین رئیس جمهور پس از اعلام استقلال از انگلستان به چسبیدن به خارج از مجمع عمومی سازمان ملل ساختمان در سال 1960. جوانتر از آثار ساخته شده جایگزینی برای قطعه اصلی در سال 1995 که هنوز آویزان در سازمان ملل در شهر نیویورک است.

دیانا NDiaye ارشد سرپرست میراث فرهنگی و متخصص در اسمیتسونیان مرکز فرهنگ عامه و میراث فرهنگی که در آن او با تمرکز بر تقاطع بین آمریکایی های آفریقایی تبار و هویت.

در اینجا آنها را مورد بحث پس زمینه kente پارچه و آن زمان اهمیت فرهنگی برای آفریقایی.

با الهام از عنکبوت ؟

با توجه به NDiaye رنگارنگ پارچه طرح دار شناخته شده به عنوان kente می توان به Asante مردم از Akan پادشاهی در آنچه در حال حاضر غنا. کلمه "kente" در واقع ترجمه برای "دست باف پارچه" در Twi زبان Akan مردم است.

اگر چه ریشه دقیق kente در حال از دست رفته در زمان Asare دوست دارد به داستان که از مدت ها پیش شکارچیان مواجه می شوند یک عنکبوت بافی وب سایت خود را در جنگل و الهام گرفته شد به از نو خلق کردن الگوهای.

"در اوایل تجارت مسیرهای Ghanian خانواده سلطنتی خواهد کمیسیون ویژه پارچه با خاص [نمادین] الگوهای که متصل شدند به ضرب المثل و الگو و رنگ ممکن است در ارتباط با خاص و نسب می گوید:" NDiaye. "در آن بود گفت: بافندگان خواهد باز کردن تجارت ابریشم پارچه از چین و دوباره بافت آن را به kente الگوهای."

این نوار می تواند یک یا دو بافته شده — دو لایه از پارچه اجازه می دهد برای رنگ های غنی تر و پیچیده تر طرح.

Asare می گوید: Ewe مردم و همچنین Asante به مدت طولانی ساخته شده kente — با برخی از تفاوت. "این Asante بیشتر الگوهای انتزاعی است که نام افراد مهم یا مکان در Akan فرهنگ است. این میش را بیشتر بازنمودی اشکال مانند خانه ها," او توضیح می دهد. "بنابراین این نوار که شما را دیدم کنگره پوشیدن در پشت خود یک Asante طراحی به نام Kyembre — این نماد نشان دهنده دانش و تجربه و خدمات."

لباس ملکه ها و پادشاهان

در گذشته اعضای خانواده سلطنتی محلی می پوشند پارچه مانند یک جبه. امروز kente پارچه پوشیده شده است توسط رهبران جامعه و در مناسبت های خاص مانند عروسی و فارغ التحصیلی است.

"وجود دارد مدارس در غنا [که] تولید برخی از شال فرسوده در ایالات متحده با تاریخ فارغ التحصیلی و یا موارد بسیار خاص می گوید:" NDiaye. "من تعجب نمی کنم اگر وجود دارد رفتن به یک خط از kente بافی که دارای عبارت 'سیاه و سفید زندگی می کند مهم است.' "

نادی اشاره می کند که kente پارچه تبدیل شد به خصوص نمادین که غنا استقلال در سال 1957 و در این کشور رئیس جمهور و قوی طرفدار پان africanism, قوام نکرومه در عنا عینک آن را اغلب.

نادی می گوید سبک پوشیدن نوار kente در اطراف شانه ها مانند کسانی که ملبس توسط قانونگذاران ایالات متحده در این هفته به احتمال زیاد به امری عادی تبدیل شد زمانی که دانش آموزان در طول تاریخ سیاه و سفید کالج ها و دانشگاه ها — مانند Morehouse College در آتلانتا — شروع به پوشیدن kente پارچه در فارغ التحصیلی.

"این رفت و از غنا نماد به عنوان یک نماد در ایالات متحده ادعا آفریقایی و آمریکایی های آفریقایی تبار هویت" او می گوید.

چینی Knockoffs

به عنوان kente محبوب شد به عنوان یک نماد آفریقایی وجود دارد بیشتر تقاضا و رقابت با سنتی غنا بافندگان. نادی اشاره می کند که چاپ شده (به جای بافته شده) پارچه تولید شده در چین آب گرفتگی بازار در ایالات متحده آمریکا اما بافندگان مانند آثار پیشرو رنسانس از هنر و صنعت است.

"این باعث می شود من بسیار خوشحال," او می گوید. او سفر از طریق ایالات متحده با دستگاه, آموزش کارگاه های آموزشی در مورد روش kente و نحوه افتراق بین محصولات معتبر و نسخه های چاپ شده.

در پایان هر کارگاه شرکت کنندگان خود را ایجاد کنید kente نشانه.

نادی را تشویق می کند هر کسی که به دنبال خرید kente — آیا یک نوار مانند آن پوشیده شده توسط کنگره یا کامل شال — برای پیدا کردن در مورد بافندگان که از آن ساخته شده.

"من فکر می کنم که آنچه مهم است این است که صنعتگران محلی پشتیبانی می شود و مردم می دانند که آنچه آنها در حال خرید زمانی که آنها در حال خرید kente," او می گوید. "که آنها در حال گرفتن یک ارزان واردات و آنها در حال گرفتن نیست فقط kente چاپ هستند که متصل به معیشت جوامع است که در اصل این هنر باور نکردنی فرم."

و در مورد Kente فرسوده توسط قانونگذاران ایالات متحده...

NDiaye معتقد است که آن را محترم حرکت همبستگی.

"من فکر می کنم این مهم است به رسمیت شناختن سهم مردم آفریقایی تبار و آمریکایی های آفریقایی تبار به ساختمان این کشور و به متنوع میراث می رود که حتی فراتر از ساختن این کشور و بازگشت به قاره آفریقا," او می گوید.

Asare می گوید او احساس نمی راحت با استفاده از kente پس از دیدن این عکس ها اما در حال حاضر طول می کشد یک "آرام" موضع نسبت به آنچه که نیت از اعضای کنگره بودند در پوشیدن سنتی پارچه دست باف.

"من کمی آشفته در ابتدا, اما پس از تأمل در آن من فکر کردم شاید این یک راه برای آنها را به نشان می دهد برخی از احترام برای آفریقایی-آمریکایی ها با تمام است که در جریان است," او می گوید. "من در ابتدا کمی تحریک شده اما من لازم نیست که هر گونه احساسات در مورد آن در حال حاضر."



tinyurlbitlyis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب