معامله دادخواست سرباز اسرائيلی در تيراندازی مرگبار با بررسی روبرو است

بیت المقدس - احمد ماناسرا در حال سفر به خانه از عروسی بود که او یک خانواده را در پریشانی در کنار یک جاده کرانه

توسط MINERALNEWS در 19 شهریور 1399

بیت المقدس - احمد ماناسرا در حال سفر به خانه از عروسی بود که او یک خانواده را در پریشانی در کنار یک جاده کرانه غربی مشاهده کرد. لحظاتی بعد، این فلسطینی ۲۲ ساله در حالی که راننده فلسطینی دیگری به شدت زخمی شده بود - هر دو توسط یک سرباز اسرائیلی در یک اجاق مراقبت نزدیک به ضرب گلوله کشته شد.

تیراندازی در حال حاضر تمرکز چانه زنی دادخواست ارائه سرباز سه ماه از خدمات اجتماعی -- معامله ای است که تحت انتقاد شدید از قربانیان و خانواده های آنها آمده است.

همچنین اتهامات فلسطینی ها و کارگران حقوق بشر مبنی بر اینکه سیستم عدالت نظامی اسرائیل ناامیدانه جانبدارانه است را احیا کرد و فضای مصونیت را برای سربازان مظنون به جنایات خشونت آمیز علیه فلسطینیان ایجاد می کند.

در حالی که این سرباز ادعا کرده است که قربانیان را برای مهاجمان اشتباه گرفته است و هرگونه کیفرخواست یک سرباز به شدت نادر است، معامله پیشنهادی هم اکنون توسط دیوان عالی اسرائیل در حال بررسی است.

شولومو لکر، وکیل اسرائیلی که درخواست تجدید نظر را به نمایندگی از خانواده های فلسطینی به دادگاه عالی ارائه کرده است، می گوید: «وقتی صحبت از درگیری با ارتش یا پلیس می شود، بسیار نادر است که محاکمه عادلانه ای پیدا کنید.» حتی با آنچه لکر استانداردهای ملایم ارتش را در نظر می گیرد، «توجیه حکمی که ارتش به آن علاقه مند است سخت خواهد بود.»

این تیراندازی ها در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ در نزدیکی شهر بیت لحم در کرانه غربی صورت گرفت. در آن زمان ماناسرا و سه نفر دیگر در یک ماشین بودند و از عروسی به خانه می روند. آن ها یک ماشین پارک شده و زنی را مشاهده کردند که در کنار جاده برای کمک فریاد می زد.

شوهر این زن علاء غیاضه پس از اختلاف ترافیک با راننده دیگری از جاده کنار کشیده بود. هنگامی که غیاضه از ماشینش خارج شد، بر اساس شهادت شاهد که توسط گروه حقوق اسرائیلی بِتسلم جمع شده بود، یک سرباز در یک برج نگهبانی نزدیک به شکم او شلیک کرد.

هم مسافران ماناسرا غیاضه را با ماشین خود به بیمارستانی بردند، در حالی که ماناسرا پیشنهاد رانندگی همسر غیاضه و دو دختر جوان را پشت سر گذاشت. به گزارش بتسلم، وقتی ماشینشان شروع نمی شد، از خودرو خارج شد و به خودش شلیک شد. او در یک بیمارستان مرده اعلام شد.

ارتش در بيانيه ای به نقل از کيفرخواست گفت اين سرباز پس از فرض اينکه غياده به سوی رانندگان اسرائيلی سنگ پرتاب می کند، آتش گشوده است. گفته می شود سرباز «به اشتباه فرض می کرد» ماناسرا همان پرتاب کننده سنگ بود و دوباره شلیک کرد. همچنین گفته می شود نیروها اندکی پیش از این حادثه گزارشی در مورد «احتمال حمله تروریستی در منطقه» دریافت کرده اند.

گفته می شود که در دادخواست ۱۷ اوت، این سرباز به دلیل «ایجاد مرگ با سهل انگاری» مورد کیفرخواست قرار گرفت. گفته می شود قربانیان در دادرسی قانونی نمایندگی می شدند و احزاب مختلف «به طور مشترک دادخواست» برای حکم «سه ماه حبس از طریق کار نظامی خدمت می کردند»، مشروطیت و تنزل به رتبه خصوصی.

ارتش گفت: ملاحظات پیچیده مشهود و قانونی، شرایط عملیاتی قابل توجهی از این حادثه و تمایل سرباز به به عهده گرفتن مسئولیت همگی در نظر گرفته شد. "علاوه بر این حقوق قربانیان جرم در طول دادرسی حفظ شد."

قربانيان به شدت در مورد حساب نظامی اختلاف نظر داشتند و گفتند هرگز دادخواست را نپذيرفتند. ارتش توضیح نداد که چه چیزی به نظر می رسد اختلاف شدیدی بین ادعاهای آن و دیدگاه خانواده ها نسبت به معامله دادخواست است.

وفا ماناسرا، مادر احمد، این معامله را «ناعادلانه» نامید.

گفت: سرباز پسرم را با خونسرد کشت. او می گوید: «پسرم قرار نبود هیچ حمله ای انجام دهد. او قرار بود وقتی کشته شد به دیگران کمک کند.»

غدایه، لایه کاشی سابق، گفت به دلیل آسیب شدید معده اش دیگر نمی تواند کار کند. او گفت که او سعی کرد به عنوان یک راننده تاکسی کار می کنند اما این نیز بیش از حد خسته کننده بر روی بدن او بود.

او می گوید: «اگر سرباز به حبس ابد محکوم می شد، این برای من کافی نخواهد بود.»

...

tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب