بن بست در موزه یهودیان در ورشو روش نقطه عطف

ورشو, لهستان - در یک بن بست بیش از آینده استقلال ورشو را برجسته یهودی تاریخچه موزه در حال ساخت نسبت به نقطه عط

توسط MINERALNEWS در 23 بهمن 1398

ورشو, لهستان - در یک بن بست بیش از آینده استقلال ورشو را برجسته یهودی تاریخچه موزه در حال ساخت نسبت به نقطه عطفی حساس پس از مدیر سابق — که برنده رقابت برای دوره دوم اما آنها لهستان پوپولیستی دولت حاضر به بازگرداندن -- ارائه شده به نفی ،

داریوش Stola اعلام کرد که او مایل به خود را حق قانونی به مدیر POLIN موزه تاریخ یهودیان لهستان اگر یک توافق می تواند یافت می شود "برای این موسسه بیشتر عملکرد" به دلیل آسیب در حال حاضر انجام می شود به تحسین نهاد و "تهدید که آن را همچنان به صورت."

یک جلسه اضطراری از موزه اهدا کنندگان و سایر ذینفعان بود به چهارشنبه برای تصمیم گیری مرحله بعدی.

بنبست بیش رهبری از موزه کشیده برای نزدیک به یک سال و ایجاد نگرانی در مورد آینده یکی از برجسته ترین یهودی موزه ها. در حال حاضر برخی از اهدا کنندگان را به حالت تعلیق کمک های مالی و کمبود دائمی مدیر اتحاد مانع برنامه ریزی بلند مدت.

موزه -- که می گوید از 1000 سال تاریخ زندگی یهودیان در سرزمین های -- به عنوان یک نماد چگونه جوان دموکراتیک لهستان به دنبال آن جشن فرهنگی گذشته و احیای تمدن یهودی بود که تقریبا نابود شده توسط آلمان نازی است. در زیر برای ایجاد دو دهه موزه باز در سال 2013 و نمایشگاه دائمی در سال 2014.

امروز این مشکلات نشانه چقدر تغییر کرده است تحت پوپولیستی دولت حاضر به رها سازد هنجارهای دموکراتیک در این مورد تعهد خود به رعایت نتایج این رقابت که Stola برنده و حمله شرکای بین المللی.

بزرگترین نگرانی این است که آیا این موسسه قادر خواهد بود به طور مستقیم خود را مستقل و البته تحت یک ناسیونالیست دولت در ورشو شده است که با قرار دادن وفاداران که سهم خود را محافظه کار و میهنی چشم انداز در راس موزه ها و دیگر موسسات فرهنگی.

امیل Schrijver رئیس هیئت مدیره انجمن اروپایی موزه یهودی به نام وضعیت "روشن مورد سیاسی مداخله در یک موزه است که بسیار موفق بود." او گفت که او تا به حال نوشته شده به لهستانی فرهنگ وزیر به امید متقاعد کردن او را به نگه داشتن Stola به عنوان مدیر اما فایده ای نداشت.

"هر موزه باید یک سازمان مستقل" Schrijver که همچنین مدیر کل یهودی های فرهنگی سه ماهه و حمله به موزه یهودیان در شهر آمستردام به اسوشیتد پرس گفت. "واقعیت این است که یک روند دموکراتیک است که نا امید فرصت طلبی سیاسی است یک رسوایی است."

در یک کشور که در آن بسیاری از موزه ها به طور کامل تحت کنترل دولت, POLIN منحصر به فرد خصوصی-عمومی و با همکاری سه موسسان که همه هنوز هم می گویند در موزه مدیریت: دولت ملی شهر ورشو و خصوصی یهودی تاریخی کانون که نشان دهنده اهدا کنندگان خصوصی در میان آنها بسیاری از آمریکایی ها.

Stola برجسته تاریخ است که موفق شده است این موزه از افتتاح این نمایشگاه در سال 2014 تا سال گذشته که طی آن موفق به کسب جوایز متعدد و کشیده شده و تعداد زیادی از بازدید کنندگان از سراسر جهان است. او برخوردار از حمایت هر دو شهرستان است که با اجرای یک لیبرال مخالف دولت ملی و بسیاری از اهدا کنندگان که می گویند که داشتن یک درجه یک محقق در راس لازم است برای موزه به باقی می ماند در سطح جهان نهاد.

Stola اولین دوره پنج ساله تمام شده در فوریه 2019. اگر چه دولت مخالف بود و به او بازگشت آن را توافق با شرکای دیگر به برگزاری یک رقابت و به افتخار نتایج آن است. Stola برنده می شود اما تا به امروز وزیر فرهنگ و ارشاد Piotr Glinski حاضر اجازه می دهد تا او را به عقب.

پس در بهمن ماه سال گذشته معاون سابق مدیر Zygmunt Stepinski خدمت به عنوان سرپرست. اما با توجه به موزه اساسنامه یک سرپرست می تواند تنها در خدمت یک سال و مدت خود را در حال نزدیک شدن به پایان آن اواخر این ماه.

Stola زد گرفتار مقامات لهستانی برای داشتن انتقاد برخی از سیاست های خود. که شامل قوانین است که باید با توجه به دولت قدرت بیشتر بر دستگاه قضایی — تغییراتی که باید احساس خطر اتحادیه اروپا — و یک هولوکاست سخنرانی قانون در سال 2018 بود که دیده می شود توسط برخی به عنوان یک تلاش تاریخی عیب پوشی و برانگیخته عمده دیپلماتیک کشتیهای با پرچم آمریکا و اسرائیل

وضعیت تاسف بسیاری از موزه حامیان از جمله نی نی Taube که متولد کراکوف در سال 1931 موفق به فرار لهستان ماه قبل از تهاجم آلمان به لهستان در سال 1939. موفق یک سرمایه گذار املاک و مستغلات در سان فرانسیسکو منطقه Taube سرمایه گذاری میلیون ها دلار در POLIN مطرح شده و میلیون ها نفر بیشتر از دیگر آمریکا اهدا کنندگان.

او به نام Stola "برجسته ترین محقق و مدیر ما همیشه می تواند برای آن موزه است."

بیشتر از ستاره در صندوق پستی خود را

هرگز از دست ندهید آخرین اخبار از ستاره. ثبت نام برای خبرنامه ما به بالا امروز داستان های مورد علاقه خود را از مقالات و چیزهای بیشتری را در صندوق پستی خود را

ثبت نام در حال حاضر

"او شده است مسئول همه چیز مثبت: جوایز باور نکردنی حضور او یک ستاره است و این نوع از ذهن بیحس کننده به فکر می کنم ما خواهد خلاص شدن از ستاره ساخته شده است که آن همه اتفاق می افتد" Taube گفت.

"یک موزه به منظور یک موسسه آموزشی است که ترافیک در حقیقت نمی توان با یک حزب در خارج. پس از آن استقلال خود را از دست می دهد همه از کار خود را در منطقه از نمایشگاه می شود بسیار مشکوک" Taube گفت. "شما نمی توانید غارت موزه از آن استقلال و انتظار برای خدمت به منافع عمومی و حفظ اعتماد عمومی است."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.dehec.su
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن