چگونه گرم شدن زمستان مؤثر هستند همه چیز

بزرگنمایی این تصویر تصاویر توسط کورنلیا لی برای NPR زمستان گرم شدن سریع تر از فصول دیگر در سراس

توسط MINERALNEWS در 29 بهمن 1398
Warming winters in the United States
بزرگنمایی این تصویر
تصاویر توسط کورنلیا لی برای NPR

زمستان گرم شدن سریع تر از فصول دیگر در سراسر ایالات متحده در حالی که ممکن است صدا مانند یک تغییر خوشایند برای کسانی که همراه در شال و کلاه آن را باعث آبشار از اثرات غیر قابل پیش بینی در جوامع در سراسر کشور است.

به اشتراک گذاری داستان خود را با ما

چهار نفر از گرمترین Januaries رخ داده پس از سال 2016. تا کنون این زمستان شده است یکی از گرمترین ثبت شده برای بسیاری از ایالات متحده چه تغییراتی در شما دیدن در حیاط خلوت خود را در این سال ؟ در حال گرمتر زمستان خود را تحت تاثیر قرار کسب و کار و یا فعالیت های تفریحی? اگر شما یک شرکت یا صاحب مقام های محلی شما را از انجام هر کاری مختلف برای انطباق به طور فزاینده ای گرم و یا نامنظم زمستان آب و هوا ؟

خود را به ما بگویید تجارب و احساس رایگان برای ارسال یک عکس که نشان می دهد یک تغییر زمستانی که در آن شما هستند. ما به شما استفاده از برخی از نظرات شما و عکس ها به صورت یک داستان در وب سایت ما.

درجه حرارت در ادامه به طور پیوسته افزایش در سراسر جهان, اما این روند نیست و به طور مساوی در سراسر نقشه و یا حتی تقویم سالانه.

"فصول سرد سال می باشد در حال گرم شدن سریع تر از فصول گرم سال می گوید:" Deke آرنت رئیس نظارت بر آب و هوا در NOAA مرکز ملی اطلاعات زیست محیطی. "سرد زمان از روز در حال گرم شدن سریع تر از گرمتر از روز است. و مکان های سرد در حال گرم شدن سریع تر از مکان های گرم."

در ایالات متحده, که به معنی زمستان در هر دو مین و آلاسکا در حدود 5 درجه فارنهایت گرم تر به طور متوسط از اوایل 1900s. یکی از دلایل: برف, است که خوب بازتابنده نور خورشید ذوب قبلا در این فصل است. با روز کمتر از پوشش برف و نور خورشید جذب می شود به زمین و هوا گرم مناطق اطراف آن.

در حال بارگذاری...

نمی بینید گرافیک بالا ؟ اینجا را کلیک کنید.

در حال بارگذاری...

نمی بینید گرافیک بالا ؟ اینجا را کلیک کنید.

هنوز زمستان گرم شدن زمین می تواند تقریبا در همه جا دیده می شود. ژانویه 2020 شد زمین داغترین ثبت ژانویه به طور متوسط در مقایسه با 141 سال از سوابق درجه حرارت. چهار گرمترین Januaries باید تمام رخ داده پس از سال 2016.

"این تغییرات بزرگ هستند" آرنت می گوید. "ما نه فقط مشاهده اعداد. ما در حال تغییر واقعی زندگی مردم است."

در اینجا به برخی از این تغییرات اتفاق می افتد در سراسر کشور است.

Pistachios | Illustration by Cornelia Li for NPR

کالیفرنیا

این کشور بزرگترین اقتصاد و بزرگترین صنعت کشاورزی است که به شدت متکی بر برف که می افتد بالا در کوه های سیرا نوادا که در عمل مانند یک غول مخزن. این برف طول می کشد از طریق زمستان و ذوب در اواخر بهار و اوایل تابستان ارسال یک منبع مداوم از آب به مزارع و شهرها زمانی که آنها به آن نیاز دارید.

اما با گرم شدن دمای کالیفرنیا برف کاهش هر دو به دلیل افزایش ذوب برف و چون بیشتر آسمانی در حال سقوط به عنوان باران به جای برف. در سراسر غرب, برف در حال حاضر منقبض شده با 15%-30%.

"است که می تواند عمیق انشعابات غرب رشته کوه های راکی به خصوص هنگامی که زمان ذوب برف است که واقعا مهم است که ما چگونه عمل مخازن و به اشتراک گذاری آب با یکدیگر می گوید:" Deke Arndt از NOAA.

با رواناب جریان در اوایل سال کالیفرنیا مخازن ممکن است قادر به گرفتن به اندازه کافی به عرضه دولت در طول تابستان خشک. برای یک چیز, مخازن نگهداری نمی تواند به طور کامل کامل در طول زمستان به دلیل آنها ممکن است غرق سیلاب. و هنگامی که گرمتر طوفان زمستان به علت بارش باران به سقوط در بالای کالیفرنیا برف آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد خطر سیل ویرانگر.

گرمتر زمستان نیز تاثیر میوه و سبزیجات در کالیفرنیا می فرستد در سراسر کشور است. دولت به تولید اکثر کشور تامین بادام شراب انگور, گردو, پسته و هلو. اما بسیاری از این محصولات نیاز به یک مقدار مشخصی از آب و هوای سرد و آنچه شناخته شده به عنوان "chill ساعت." بدون که گرده افشانی می تواند با تاخیر و یا ناقص کاهش محصول که کشاورزان در زمان برداشت.

"در حال حاضر با آب و هوا تغییر آن را تبدیل شدن به بیشتر از یک چالش برای به دست آوردن آن لرز ساعت, می گوید:" جاناتان Battig یک مدیر مزرعه برای پسته و گردو در Arbuckle کالیفرنیا.

با توجه به یک مطالعه دماهای سرد است که بسیاری از باغ محصولات کشاورزی نیاز می تواند با کاهش به میزان 60% در کالیفرنیا دره مرکزی توسط 2100. سیب و گیلاس و گلابی که نیاز به طولانی ترین دوره آب و هوای سرد می تواند ضربه سخت. که بسیاری در صنعت کشاورزی به دنبال راه هایی برای انطباق آیا آن را پرورش بیشتر گرما-مقاوم درختان و یا پیدا کردن مواد شیمیایی است که می تواند کمک به درختان شکوفه در قابل پیش بینی برنامه حتی زمانی که آب و هوای زمستان هر چیزی است ،

A mosquito | Illustration by Cornelia Li for NPR

جنوب شرقی

برای دهه جنوب شرقی در واقع کولر در حالی که بقیه کشور گرم. اما در حال حاضر آن را گرم شدن بیش از حد است و شامل زمستان های با طول freeze-دانلود رایگان فصل افزایش در بعضی از نقاط به اندازه یک هفته و نیم.

که یک مشکل برای کشاورزان که نیاز به سرد درجه حرارت برای گیاهان خود را به مجموعه ای از میوه. زمستان 2016-17 بیش از حد گرم برای گرجستان هلو و برای مثال حدود 80 درصد از محصول شکست خورده است.

زغال اخته — بزرگتر محصول در هلو دولت از هلو هستند — همچنین مبارزه است.

"هنگامی که شما را به صحبت زغال اخته تولید و هلو تولید آنها قطعا به دنبال ارقام جدید که بیشتر استقبال کم لرز ساعت و انواع مختلف الگوهای آب و هوایی می گوید:" Pam, Knox, کشاورزی climatologist در دانشگاه گرجستان است.

غیر منتظره گرم ژانویه در آتلانتا نیز یک سردرد برای زنبورداران. اگر آن را سرد به اندازه کافی پرواز زنبور عسل از کندو و ملکه ممکن است شروع به تخم گذاری. به عنوان آنها صرف انرژی زنبورها بیشتر از غذا خوردن عسل آنها را برای زمستان ذخیره شده. اگر تقویم خود را بیش از حد خارج از ضربت سخت زدن از شکوفه های آنها نیاز به شهد آنها را در معرض خطر گرسنگی.

و پس از آن وجود دارد پشه ها است که می تواند حمل vector-borne diseases. های مختلف گونه های متفاوتی دارند اما به طور کلی در زمستان و دمای آنها را بکشند و یا کم کردن سرعت خود را در چرخه تولید مثل.

"گرمتر زمستان خواهد شد در نتیجه معمولا زودتر ظهور بالغ پشه که نیش ما پیش از آن در بهار است. این بدان معنی است که جمعیت بزرگتر خواهد برای زنده ماندن در طول زمستان می گوید:" دانشگاه دوک استاد لایحه تابه که مطالعات زیست محیطی تغییر و بیماری است.

آن را در حال حاضر به اندازه کافی گرم در جنوب پشه گونه است که می تواند حمل دانگ chikungunya و Zika. در برخی از نقاط فلوریدا, پشه ها می تواند فعال در طول سال. با توجه به آخرین ملی آب و هوا ارزیابی موارد تب دانگ می تواند بالا برود در سراسر جنوب شرقی در تابستان و غرب نیل به احتمال زیاد افزایش خواهد بیش از حد.

A tick | Illustration by Cornelia Li for NPR

شمال

در مین, اسکی بازی, برف, و, یخ, ماهیگیری هستند و بخش مهمی از اقتصاد زمستان. گرگ Sweetser از اسکی مین ارتباط می گوید: مناطق اسکی در حال آماده سازی برای تغییر آب و هوا با گسترش به تابستان کسب و کار مانند دوچرخه سواری در کوهستان.

"این بیمه نامه به برخی از درجه" او می گوید. "آب و هوای در حال تغییر است که مشخص نیست چگونه افزایشی تغییر خواهد بود بنابراین مناطق اسکی در حال فعال بودن است."

ماهیگیری از روی یخ است که در حال حاضر شاهد روز اصلاح کردن آن فصل در جنوب ایالت مین به دلیل پنجره برای زمانی که دریاچه یخ بیش از این است که کوتاه می گوید: علامت Latti دولت در بخش داخلی شیلات و حیات وحش است. و یکی از مین, بزرگترین دریاچه Sebago مورد استفاده برای مسدود کردن بیش از هر سال دیگر ، "در حال حاضر آن را هر سه سال یک بار یا بیشتر."

گرمتر زمستان نیز کمک کرده اند سوخت گسترش یک آفت است که تحت تاثیر علاقه مندان در فضای باز در طول سال: کنه.

گوزن کنه انتقال بیماری های متعدد از جمله لایم که از رشد چند صد موارد در مین بیش از یک دهه پیش به یک سال گذشته از بیش از 2100. موارد دیگری tick-borne بیماری anaplasmosis نیز رسید و در این دولت به بیش از 680 تا از فقط تک موارد در اوایل 2000s.

گوزن کنه برای اولین بار ظاهر شد در جنوب ایالت مین در اواسط 1980s اما محققان در مین مرکز پزشکی لایم و بردار بیماری های منتقله از آزمایشگاه می گویند دامنه خود را در حال حاضر گسترش به شمال می رسد دولت است.

"این هنوز هم سردتر از جنوب ردیف" کارکنان دانشمند دکتر سوزان الیاس می گوید. "اما از آن شده است گرم شدن نسبتا سریع تر است. و به طوری که خواهد بود مفید می کنه."

وکتور بوم چاک Lubelczyk می گوید گرمتر زمستان نیز کمک به ایجاد یک مهمان نواز آب و هوا برای گونه های دیگر و بیماری های آنها ادامه می دهند. تنها ستاره تیک در حال حاضر یافت شده در مین کاهش پرندگان مهاجر از جنوب. از لحاظ تاریخی آن نشده است قادر به زنده ماندن در زمستان اما این در حال تغییر است.

"این تیک است که به آرامی در حال حرکت راه خود را تا سواحل شرقی," Lubelczyk می گوید و در حال حاضر تاسیس در جنوب شرقی ماساچوست. "اگر آن را وارد کنید و در تاسیس مین," او می گوید: از آن خواهد شد "تعویض بازی به دلیل آن است که بسیار تهاجمی است."

An ear of corn | Illustration by Cornelia Li for NPR

میانه

با وجود این گاه به گاه تاوه که می تواند درجه حرارت انداخت و زیر صفر به طور کلی گرمتر میانه زمستان پیامدهای از کشاورزی به تفریح و سرگرمی.

"ما در مورد این بحث در همه زمان ها می گوید:" دنیس Todey, مدیر وزارت کشاورزی ایالات متحده را در میانه آب و هوا Hub در Ames, Iowa.

انجماد متوقف می شود این میکروب در خاک از شکستن مواد آلی. Todey می گوید که منجر به کیفیت آیووا تیره غنی گندم زار. خاک پدر جنوبی که در آن گرمتر از دست دادن مواد آلی از آنجا که باکتری ها, قارچ ها و دیگر مخلوقات نگه خوردن از طریق آن تمام زمستان طولانی.

Todey می گوید: مشکل دیگر این است که هنگامی که درجه حرارت هوا قطره به فراست و سپس باران می افتد بر روی زمین یخ زده. که بد به دلیل آن می تواند خاک به دور.

یخ نیز می تواند کمک به محافظت از محصولات آینده است.

"وجود دارد برخی از آفات و بیماری ها است که می تواند زنده ماندن در هوای سرد. آنها به سادگی می میرند می گوید:" ریک Cruse خاک دانشمند در دانشگاه ایالتی آیووا. اما "به عنوان درجه حرارت هوا گرم تر وجود دارد از کسانی که برای زنده ماندن."

گرم زمستان حتی بدتر برای برخی از میوه ها و درختان مهره که نیاز به "chill ساعت" در طول زمستان. اگر آنها نمی تواند به اندازه کافی از کسانی که آنها را نمی خواهد تولید فصل بعد.

میشیگان درختان گیلاس تلاش کرده اند با نامنظم آب و هوای زمستان. و تکرار freeze-thaw cycles از 2018-2019 زمستان در میان دیگر آب و ناهنجاری نابود آیووا شاه بلوط محصول سال گذشته است.

پیتر Boulay از ایالتی مینه سوتا آب و هوا می گوید شدن کره زمین نیز می تواند یک چالش برای یخ ماهیگیری ورزشی است که تساوی هزاران نفر از ماهیگیران تفننی.

او می گوید: برخی از مینه سوتا دریاچه یخ زد تا اوایل پاییز گذشته اما پس از آن در اواسط ماه نوامبر گرم شدن خطر یخ. برف سنگین در بالای آن منجر به slushy شرایط است که منجر به امن ماهیگیری. سپس ژانویه به ارمغان آورد برخی از شب با یک شبه پایین به اندازه 10 درجه بالاتر از حد نرمال است.

برخی از Minnesotans برش فصل کوتاه است.

اما Boulay می گوید که در آن وجود دارد یخ جامد درجه حرارت در 20s و یا حتی 30s می تواند خوش آمدید. "آن را بسیار راحت نشستن در یک سطل که آن زیر صفر است."

Lodgepole pine | Illustration by Cornelia Li for NPR

غرب کوه

قابل رویت ترین تاثیر گرم شدن زمستان در کوه های غرب در حال جنگل. میلیون ها نفر از درختان مرده اند از کاج و صنوبر و pinyon ips سوسک پوست بیش از سه دهه گذشته.

به طور معمول پوست سوسک مرگ خاموش در دمای انجماد. "هنگامی که شما دوره متوسط که انجام برسد کشنده سطح برای حشرات که زمانی که شما شروع به دیدن افزایش بقای جمعیت می گوید:" خوزه Negron تحقیقات حشره شناس با ایالات متحده خدمات جنگل.

درجه حرارت گرمتر و پایین ترین رکورد آسمانی همچنین می توانید درختان بیشتر در معرض آلودگی است. ترین مناطق آسیب دیده در داخل و اطراف پارک ملی کوه راکی و بخش هایی از ایالت سن خوآن کوه های غرب الک کوه و Sawatch محدوده.

"40 تا 50 درصد از بزرگسالان صنوبر در دولت کشته شده است در این بیماری همه گیر" می گوید: Seth Davis, استادیار گروه جنگلداری در دانشگاه ایالتی کلرادو. دیویس مطالعه اخیر نشان داد گرمتر زمستان درجه حرارت به معنای کمی بزرگتر صنوبر سوسک پدید آمده است که زودتر و پرواز در اطراف دیگر.

در حالی که سوسک شیوع این اندازه در گذشته اتفاق افتاده اند و گرمتر درجه حرارت ممکن است تاثیر بر فرکانس خود را. اثرات پیچیده هستند می گوید دیویس اما نه لزوما همه منفی است. کمتر درختان بیشتر به معنی نور به کف جنگل که در آن گل در حال حاضر رشد. تحقیقات خود را می یابد این است که با بهره گیری جمعیت زنبور عسل.

یکی دیگر تاثیر قابل توجهی گرمتر از زمستان است که در این منطقه مهم اسکی میباشد.

"شکرگزاری بود و نسبتا قابل اعتماد در زمان اسکی و این درست نیست دیگر می گوید:" جیم سفید مدیر موسسه قطب شمال و باغچه تحقیقات و استاد در دانشگاه کلرادو است. به عنوان سقوط طول می کشد و بهار می آید قبلا "طبیعی در برف است که به عنوان فراوان," او می گوید و استراحتگاه از دست دادن با ارزش روز خود را. بیشتر چه, او می گوید: "در دراز مدت روند کمتر و کمتر برف."

مناطق اسکی در ارتفاعات پایین تر در کالیفرنیا احساس این تغییرات بیشتر است. "آنها در حال آنهایی که در حال رفتن به دیدن واقعا از دست دادن اسکی در مجموع در 50 سال یا بیشتر" سفید می گوید.

کلرادو خوش شانس است که برخی از بالاترین ارتفاعات برای اسکی در ایالات متحده آمریکا با وجود به طور کلی گرم و در زمستان امسال برف برای اسکی. اما سفید می گوید و حتی بالاتر از ارتفاع تفریحی آسیب پذیر هستند به تغییرات بزرگ به عنوان مدل های آب و هوایی پروژه به طور فزاینده درجه حرارت گرمتر.

A bat | Illustration by Cornelia Li for NPR

تگزاس

خفاش ها در ماه دسامبر. Bluebonnets در ماه ژانویه است. پروانه ها در ماه فوریه است.

دو ماه از زمستان در آستین شد ترین دوم در 122 سال از سوابق با توجه به ویکتور مورفی آب و هوا خدمات مدیر برنامه ملی خدمات آب و هوا و ناراحت کننده برخی از ریتم های طبیعی جهان است.

دسامبر و ژانویه شد 4.7 درجه گرمتر از سی سال به طور متوسط او می گوید و تنها یک شب — Dec. 19 — غوطه ور کردن به انجماد. "این کاملا یک بیت از گرما گسترش بیش از چند روز می گوید:" مورفی. "این بسیار مهم است."

در سال های اخیر گرمتر زمستان باعث تگزاس مشهور bluebonnet وحشی به نظر می رسد ماه قبل از مردم انتظار دارند به آنها مراجعه کنید.

آب و هوا شیفت همچنین اجازه می دهد تا مهاجرت پروانه پادشاه برای زنده ماندن در تگزاس بعد از معمول است.

"در زمستان سرد آنها را باید دو یا سه رؤیت در امتداد خلیج فارس" می گوید چیپ تیلور مدیر پادشاه دیده بان. در یک سال گرم "شما می خواهید برای دریافت پروانه که در حال اندیش از فلوریدا تمام راه را به بیش از به وسط تگزاس و حتی به سن آنتونیو Austin منطقه است."

مهاجرت بزرگ از پادشاهان به مکزیک, در حال حاضر بسیاری از چهره فشار. تیلور فکر می کند که ادامه داد: گرم شدن کره زمین در طول فصل تولید مثل مهاجرت و در طول زمستان ممکن است یک روز کمک به پایان دادن آن در دسترس نباشد ترک کوچک "سلیمان" از عدم مهاجرت پروانه ها در اطراف سواحل خلیج فارس.

پس از آن وجود دارد مکزیکی رایگان خفاش دم که جمع آوری هر سال در خارج, سن آنتونیو یکی از بزرگترین خفاش مستعمرات. آنها همچنین یک شبانه تابستان جاذبه های توریستی در مرکز شهر آستین.

"آنها نباید در اینجا می گوید:" Austin حیات وحش افسر سارا Whitson. اغلب خفاش ها معمولا مهاجرت به مکزیک یا غیر فعال تبدیل در پاییز اما او می گوید بیشتر در گیر کرده در اطراف دیگر گذشته چندین زمستان.

"این فوق العاده است اگر منابع غذایی در طول زمستان" او می گوید. اما او نگران چه چیزی می تواند از خفاش ها اگر به طور ناگهانی ضربه محکم و ناگهانی سرد جان کردن اشکالات آنها غذا خوردن.

خفاش ها نقش کلیدی در کشاورزی کمک به کنترل آفات و کود دهی و گرده افشانی برخی از محصولات زراعی است. تغییر الگوی مهاجرت نیز می تواند صدمه زدن محصولات زراعی بستگی دارد که آنها را ایجاد آنچه دانشمندان را "عدم تطابق."

محققان در حال دیدن بیشتر عدم تطابق به عنوان یک نتیجه از تغییر آب و هوا می گوید: Norma فاولر یک استاد زیست شناسی در دانشگاه تگزاس-آستین. "شما می توانید گیاهانی که بلوم قبل از گرده در دسترس هستند," او می گوید. "شما می توانید پرندگان آمده است که در شمال قبل از حشرات را برای آنها به غذا خوردن."

A wave | Illustration by Cornelia Li for NPR

آلاسکا

در آلاسکا ساحل غربی ضخیم زمستان یخ دریا به مدت طولانی محافظت روستاهای دور افتاده از طوفان. اما این پوشش یخ شده از انجماد و بعد از کاهش به پایین ترین سطح خود اجازه می دهد امواج قوی برای غذا خوردن دور در زمین ساخته شده و شکننده با ذوب پرمافراست. پس از سال ها مبارزه کرد Newtok اواخر سال گذشته آغاز شده و در حال حرکت به ساکنان امن تر زمین دورتر داخلی.

Inupiat در آلاسکا شمالی شیب با استفاده از یخ دریا به عنوان یک پلت فرم است که از آن برای شکار bowhead whale و شیرماهی. کاهش یخ در قطب شمال است که ساخت آن برداشت های مشکل تر است.

فقیر یخ تشکیل شده است همچنین در ساخت این ریسک برای آلاسکا که تکیه بر یخ جاده های ساخته شده بر روی برخی از دولت های روستایی رودخانه ها در طول زمستان به حرکت حمل و نقل و کالاهای دیگر. در سال های اخیر ساکنان را مقصر درجه حرارت گرم برای مرگ و میر تعداد زیادی از مردم که سنومبلس و یا وسایل نقلیه همه زمین را از طریق کاهش یخ نازک.

دولت صنعت نفت نیاز به صدها مایل از یخ جاده ها بیش از زمین برای عملیات خود را که به طور خاص طراحی شده برای انجماد شرایط. شرکت های سرمایه گذاری در فن آوری به کمک آن به مقابله با به طور پیوسته کاهش زمستان.

آلاسکا تا به حال غیر منتظره ای سرد ماه ژانویه این سال, اما دولت در حال گرم شدن است دو برابر سرعت متوسط جهانی است. در لنگرگاه شهر تعریف شده توسط آن در زمستان, این بدان معناست که ساکنان recalibrating رابطه خود را با سردترین فصل است.

زمستان آغاز شده گرم و ناامید کننده صلیب کشور اسکی بازان که می تواند به طور معمول با استفاده از ده ها تن از مایل از مسیرهای پیاده روی در این شهر پارک ها. در عمده دبیرستان نژاد در ماه دسامبر اسکی بازان به رقابت پرداختند در یک مایل-کشش طولانی از مرد ساخته شده از برف که زخم از طریق چمن و یخ.

"طبیعی است که در حال حاضر نوع مانند این" گفت: چهارم-جای دان حداکثر Beiergrohslein. "دوباره دوباره بارش برف وجود دارد و پس از آن وجود ندارد."

آلاسکا دانشمندان در حال تحقیق در چله زمستان نوسانات درجه حرارت در تلاش برای پیگیری چقدر تغییر شده است وجود دارد در آنچه شناخته شده به عنوان "باران بر برف" حوادث که ایجاد یخ. میان به خصوص نرم و صاف شروع به این زمستان یک لنگرگاه مدیر مدرسه ابتدایی پیشنهاد شده است که دانش آموزان با پوشیدن کلاه برای زنگ تفریح, برای محافظت از آنها را از سقوط در یک یخی زمین بازی.

در ضمن فعالیت های زمستان که نیاز به برف کمتر مانند چربی-تایر دوچرخه سواری و اسکیت روی یخ در بیابان, دریاچه ها در حال به دست آوردن محبوبیت است.


خود را به ما بگویید داستان و به اشتراک گذاری عکس های خود را نشان دادن یک تغییر زمستانی که در آن شما هستند. ما ممکن است رسیدن به شما را به استفاده از پاسخ شما برای آینده داستان.

این گزارش همکاری بین NPR, آلاسکا, انرژی, میز, کلرادو, عمومی, رادیو, کوت-Austin, آیووا, عمومی, رادیو, مین, عمومی رادیو و WABE-آتلانتا.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب