چگونه مغز Teases به غیر از یک آهنگ کلمات و موسیقی

بزرگنمایی این تصویر مغز خود را با استفاده از سمت چپ برای ایجاد حس شعر و سمت راست برای یک آهنگ ملودی.

توسط MINERALNEWS در 9 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

مغز خود را با استفاده از سمت چپ برای ایجاد حس شعر و سمت راست برای یک آهنگ ملودی. Christoph Hetzmannseder/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Christoph Hetzmannseder/گتی ایماژ

آهنگ فیوز کلمات و موسیقی است. در عین حال مغز انسان می تواند فورا جدا کردن آهنگ از آلبوم از ملودی آن.

و در حال حاضر دانشمندان فکر می کنم آنها می دانند که چگونه این اتفاق می افتد.

یک تیم به رهبری توسط محققان در دانشگاه مک گیل در گزارش علم روز شنبه این آهنگ برای تلفن های موبایل در حال پردازش به طور همزمان توسط دو جداگانه مناطق مغز در نیمکره چپ و یکی در سمت راست.

"در سمت چپ شما می توانید رمزگشایی محتوای سخنرانی اما نه محتوای ملودیک و در سمت راست شما می توانید رمزگشایی محتوای ملودیک اما نه محتوای سخنرانی می گوید:" رابرت Zatorre یک استاد در دانشگاه مک گیل مونترال موسسه عصبی.

این توضیح می دهد که پیدا کردن چیزی است که پزشکان مشاهده شده در بیماران سکته مغزی برای چندین دهه می گوید: Daniela Sammler, یک محقق در موسسه ماکس پلانک برای شناخت و اعصاب در شهر لایپزیگ آلمان که درگیر در مطالعه است.

"اگر شما از یک سکته مغزی در نیمکره چپ شما خیلی بیشتر احتمال دارد به یک زبان اختلال از اگر شما از یک سکته مغزی در نیمکره راست," Sammler می گوید. علاوه بر این مغز آسیب به مناطق خاصی از نیمکره راست مغز می تواند بر توانایی فرد برای درک موسیقی.

این پژوهش با الهام از songbirds Zatorre می گوید.

مطالعات نشان می دهد که مغز خود را رمزگشایی برای تلفن های موبایل با استفاده از دو جداگانه اقدامات است. یک ارزیابی چگونه به سرعت یک صدا نوسان در طول زمان. دیگر تشخیص فرکانس در یک صدا.

"ما فکر کردیم شاید که آنچه در مغز انسان می کند بیش از حد" Zatorre می گوید.

برای پیدا کردن این تیم کمک کردم از یک آهنگساز و یک سوپرانو. و آنها به ایجاد تعداد زیادی از a cappella آهنگ ها بودند که فقط چند ثانیه طولانی است.

سپس این تیم با استفاده از یک کامپیوتر برای تغییر ضبط شده است. گاهی اوقات آنها حذف اطلاعات در مورد فرکانس صدا است که تولید breathy صدای کمی شبیه Darth Vader.

"سخنرانی کاملا قابل فهم اما تمام ملودی اساسا رفته" Zatorre می گوید.

آهنگ های دیگر تغییر شد برای حذف اطلاعات در مورد چگونه به صدا در طول زمان تغییر. که برای تلفن های موبایل کمی مانند کسی که زمزمه یک جمله به جای آواز خواندن کلمات.

"شما هنوز هم می تواند درک ملودی اما شما دیگر نمی توانید بگویید که چه گفتار است" Zatorre می گوید.

مسلح با صدها تغییر آهنگ تکه های ثبت شده در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی این تیم مجموعه ای را به یاد بگیرند که چگونه مغز انسان می روند این برای تلفن های موبایل.

دانشمندان آنها را برای 49 نفر در حالی که یک اسکنر fMRI نظارت فعالیت مغز. و معلوم شد که مردم رمزگشایی برای تلفن های موبایل همان راه songbirds آیا با جدا کردن صدا هم مربوط به عناصر از فرکانس های آن شامل و پردازش اطلاعات با استفاده از دو گروه متفاوت از تخصصی سلول های مغز.

به عنوان یک نتیجه هنگامی که ما از شنیدن یک آهنگ را درگیر هر دو نیمکره مغز در راه است که متفاوت از هر گفتار یا موسیقی به تنهایی Zatorre می گوید.

"که ممکن است به همین دلیل [آهنگ] به خصوص برجسته و به خصوص معنی دار" در فرهنگ ها در سراسر جهان Zatorre می گوید.

اما آن را فقط آهنگ های که نیاز به هر دو نیمکره با هم کار Sammler می گوید. این روند لازم است به طور کامل تجربه هر نوع صدا.

همچنین مدارهای مغز درگیر احتمالا قبل از وجود انسان زبان به نظر می رسد, Sammer می گوید.

"چارلز داروین گفت: این زبان است که ما امروز استفاده ظهور از چیزی که بود یک آهنگ مانند نیا-زبان," او می گوید.

حالا که خوب وجود دارد شواهد آهنگ دو مسیر جداگانه از طریق مغز محققان نیاز به کشف کردن که چگونه مغز ترکیبی از کسانی که دوقلو جریان اطلاعات به منسجم گوش دادن تجربه Sammler می گوید.

"درک ما از این آهنگ به عنوان یک آهنگ درست است ؟" او می گوید. "این یک چیز و آن را مانند جریان یک سخنرانی و یا یک ملودی جریان است."



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب