ایاصوفیه میزبان 1st نماز جمعه پس از آن تبدیل شده بود به یک مسجد

بزرگنمایی این تصویر جمع آوری مردم به انجام نماز جمعه در استانبول ایاصوفیه برای اولین بار در سال 86.

توسط MINERALNEWS در 3 مرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

جمع آوری مردم به انجام نماز جمعه در استانبول ایاصوفیه برای اولین بار در سال 86. Esra Bilgin/Anadolu Agency via Getty Images پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Esra Bilgin/Anadolu Agency via Getty Images

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان با حضور در نماز در استانبول تاریخی ایاصوفیه در جمعه تکمیل معروف ساختمان تبدیل از یک فضای سکولار به یک مسلمان باشد. آن را به حال شده است یک موزه برای بیش از 86 سال است.

جمعیت بزرگ با هزاران نفر از مردم ریختن بیرون ساختمان و به یک میدان و مناطق پوشیده از چمن در نزدیکی ششم-ساختمان قرن است که احترام مسلمانان و مسیحیان است.

اردوغان تصمیم به تبدیل به نقطه عطفی — میراث جهانی یونسکو — از یک موزه به عقب و مذهبی به ساختمان مورد بحث بوده است. این ایاصوفیه شده است مورد ستایش قرار داد به عنوان نمادی از همزیستی مسیحیت و اسلام فرهنگی اتصال بین شرق و غرب است.

معماری آن خود نشان دهنده وضعیت منحصر به فرد با آن معروف گنبد حلقه دار توسط مناره. داخل پیچیده موزاییک و هنر به تصویر کشیدن دو مسیحی و مسلمان نمادها. اما اردوغان لغو ایاصوفیه به موزه وضعیت در اوایل این ماه اقدام تقریبا بلافاصله پس از یک دادگاه پاک راه را برای تغییر.

روز جمعه جمعیت نمازگزاران به طور کلی آرام و ساکت. بسیار بزرگ رسانه مشروط بود و در دست کامل با ماهواره کامیون و یک داربست راه اندازی به تلویزیون زندگی می کنند موقعیت نمایی از ایاصوفیه. افرادی که فشار می آوردند یک میدان و فضاهای دیگر در این نزدیکی هست می تواند به تماشای مراسم و نماز در بزرگ صفحه نمایش های ویدئویی.

YouTube

محلی صاحبان فروشگاه ها (آنهایی که باز بود; بسیاری از بسته بودند برای نماز جمعه طبق معمول) به طور کلی حمایت از تغییر و گفت: امیدواریم که آنها آن را به بازدید کننده بیشتر به Sultanahmet منطقه از استانبول شهر.

در مصاحبه کوتاهی در این منطقه چندین نفر ذکر محمد فاتح که در اصل دستور تبدیل ایاصوفیه از یک کلیسای بیزانس به یک مسجد پس از 1453 فتح قسطنطنیه توسط دولت عثمانی و امپراتوری.

شاید جاست پس از اردوغان با حضور در نماز در ایاصوفیه او رفت و به یکی دیگر از مسجد در این نزدیکی هست — که نام محمد فاتح.

در اوایل این ماه در یونسکو گفت: آن را "عمیقا متاسف" تصمیم ترکیه" اعلام ایاصوفیه مسجد اصرار مقامات محلی به تغییر ساختار و یا محدود کردن دسترسی.

"ایاصوفیه یک شاهکار معماری و منحصر به فرد شهادت به تعاملات بین آسیا و اروپا در طول قرن ها" یونسکو مدیر کل آدری Azoulay گفت. "وضعیت خود را به عنوان یک موزه بازتاب جهانی طبیعت از میراث خود و باعث می شود آن را نماد قدرتمند برای گفت و گو است."

اردوغان روز جمعه گفت که ایاصوفیه مسجد خواهد بود جایی که "مردم از همه ادیان می تواند در دیدار رئیس جمهور ایالات وب سایت. آن را اضافه می کند که سایت "ادامه خواهد داد برای همیشه لطفا برای به خدمت همه مؤمنان به مسجد."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن