برای یک مهاجر جامعه جورج فلوید مرگ نیست فقط در مورد سیاه و سفید

بزرگنمایی این تصویر Gaosong Heu مذاکرات در مورد واکنش در همونگ جامعه به کشتن جورج فلوید. افسر سابق پ

توسط MINERALNEWS در 15 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

Gaosong Heu مذاکرات در مورد واکنش در همونگ جامعه به کشتن جورج فلوید. افسر سابق پلیس Tou Thao یک همونگ آمریکایی دیده می شود در فیلم قتل در حال اجرا تداخل با جمعیت ایستاده و تماشا کنید. دخالت خود را زده است یک بحث نژادی در میان آمریکایی های آسیایی تبار. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

وجود دارد چیزی در مورد تصویری از جورج فلوید قتل که باعث می شود آن را بسیار خاص به شهرهای دوقلو.

این ویدیو نشان می دهد یک پلیس سفید قتل در سراسر کشور دیده می شود — اما وجود دارد یک سوم شناسایی فرد: یک افسر آمریکایی دیده می شود در حال اجرا تداخل با جمعیت ایستاده و تماشا کنید. او در حال حاضر-سابق مینیاپولیس افسر پلیس Tou Thao یک همونگ آمریکایی — است که چگونه شما می دانید این است که "هر" شهر. این مینیاپولیس.

بزرگنمایی این تصویر

این Frogtown محله در خیابان, Minn., قلب این منطقه همونگ مردم آمریکا. شهرهای دوقلو بزرگترین شهری همونگ محاصره در جهان است. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

و حضور خود را نه تنها افزایش سرعت سوزاندن تنش بین ایالات متحده و محله در شهرهای دوقلو منطقه است اما همچنین تقسیم خود tightknit مهاجر جامعه — که نیز اتفاق می افتد به شهری بزرگترین Hmong محاصره در جهان است.

"اگر من فکر می کنم در مورد آن بیش از حد, من ممکن است شروع به گریه می گوید:" Gaosong Heu. او و شوهرش مارک اجرا مارک Heu Patisserie پاریس در Frogtown سنت پل محله است که در قلب منطقه همونگ جمعیت — و که در آن او بزرگ شده.

"من نمی دانم که او همونگ تا زمانی که من تو را دیدم خود را به نام" او می گوید. "Tou Thao بسیار همونگ نام."

در امریکا وجود دارد تنها 18 clans of همونگ یک گروه قومی از لائوس و ویتنام و بخش هایی از چین که طرفه با ایالات متحده در طول جنگ ویتنام. در اوایل دهه 1960 سازمان سیا استخدام همونگ برای کمک به حفظ کمونیست ویتنام شمالی از همسایه لائوس. در عوض ایالات متحده وعده داده شده به مراقبت از آنها و خانواده خود را. زمانی که لائوس سقوط کرد به کمونیست ها و نیروهای ایالات متحده از جیبش در سال 1975 هزاران همونگ فرار به عنوان پناهنده به کشورهای همسایه تایلند و سپس اسکان در ایالات متحده است.

بسیاری مانند Gaosong Heu پدر و مادر آمد به شهرهای دوقلو برای شروع یک زندگی جدید است. با توجه به سرشماری سال 2010 داده برخی از 64000 همونگ زنده در مینیاپولیس-سنت پل.

بزرگنمایی این تصویر

صاحب مغازه سی Nguyen حلقه تا مشتریان خود را در Frogtown در بازار, St. Paul, Minn. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

Thao بود که از کار اخراج شده توسط مینیاپولیس اداره پلیس در ماه گذشته است که از همان جامعه است. چند رسانه های خبری گزارش می دهند که Thao خود را به اتمام آکادمی پلیس آموزش در سال 2009 و قبلا شکایت توسط یک مرد سیاه و سفید برای نیروی بیش از حد با توجه به استار تریبیون.

درک چوین این مینیاپولیس افسر پلیس که فشرده زانو خود را به جورج فلوید گردن برای بیش از هشت دقیقه بوده است دستگیر شده و به اتهام قتل درجه دوم. مینه سوتا دادستانی کل چهارشنبه اعلام کرد که آن را شارژ Thao با کمک و معاونت در جرم بود و او را به زندان.

"من شرمنده و خجالت در مورد Tou Thao همدست رفتار در این قتل" Heu می گوید. "اما بیش از آن که واکنش جامعه و تقریبا در دفاع از او در این مورد است."

بحث بر Thao واقعی یا ادراک شده به عنوان همدستی مرد دیگری از رنگ است که کشته های وارد شده در یک جامعه است که همواره زمینه تنش با آن سیاه همسایه است. این برمیگردد به دهه 1970 زمانی که همونگ وارد به عنوان پناهنده شدند و "plopped به مقرون به صرفه ترین بخش از شهر می گوید:" بو Thao-Urabe یک همونگ پناهندگان و رئیس ائتلاف از رهبران آمریکایی در سنت پل. او هیچ شناخته شده نسبت به سابق افسر Thao.

"بنابراین ما زندگی می کنند در نزدیکی به سیاه و سفید و قهوه ای, مردم," او می گوید. اما حتی اگر آمریکایی های آسیایی تبار قادر به کمک به رشد محله مانند Frogtown به جوامع پر جنب و جوش از رنگ وجود دارد و همواره در تنش است. همونگ آمریکایی ها پایین ترین رتبه را در میان آسیای جنوب شرقی آمریکا از گروه های قومی "در سراسر چندین اقدامات درآمد" با 60 درصد از آنها کم درآمد و بیش از 1 از 4 در فقر زندگی می کنند, با توجه به یک مطالعه اخیر از این گروه آمریکایی های آسیایی تبار پیشبرد عدالت است.

بزرگنمایی این تصویر

یک ایمیل حامل پیاده با سوار کردن کسب و کار در قومی متنوع Frogtown محله St. Paul, Minn., در ادامه تظاهرات علیه کشتار جورج فلوید. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

"کمی منابع آمده است که به جامعه است و آنچه به شما گفته می شود در دسترس است" Thao-Urabe می گوید. "و هنگامی که شما باید جوامع که از همه نوع از نیازهای وجود تنش بین جوامع که احساس آنها در حال گرفتن به اندازه کافی و درست است که آنها در حال گرفتن آنچه آنها نیاز دارند."

پس از فلوید مرگ Thao-Urabe می گوید: مردم در همونگ جامعه شده اند و ترس آنها را تبدیل به اهداف — یا آنلاین و یا در زندگی واقعی است. مغازه ها در تمام طول دانشگاه خیابان Frogtown اصلی شاهراه در حال سوار کردن. این ترس است همراه با در حال حاضر طولانی اضطراب ناشی از COVID-19 همه گیر است که تولید قیام در خشونت علیه آمریکایی های آسیایی تبار.

بزرگنمایی این تصویر

آشپز شیرینی مارک Heu (سمت چپ) در گفتگو با بو Thao-Urabe یک همونگ پناهندگان و رئیس ائتلاف از رهبران آمریکایی در مینیاپولیس. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

Thao-Urabe توضیح می دهد که کسانی که همونگ که دفاع سابق افسر Thao استدلال می کنند که او نباید مشاهده شود مانند یک "پلیس سفید پوست" — که فرض بر این بود نژادپرستانه و ممتاز. او می گوید: این افراد می گویند آنها با نژاد پرستی می رود که نهان با وجود این مدل اقلیت اسطوره تداوم در مورد آسیایی آمریکایی مهاجران.

"من فکر می کنم که در امریکا زمانی که ما توده آمریکایی آسیایی هم وجود دارد که فرض جهانی موفقیت" او می گوید. "مردم این تصور قبلی که اگر شما در حال آسیایی, آمریکایی, شما باید تحصیل کرده باشد. شما باید مقدار زیادی از پول است نه تجربه این جامعه."

به عبارت دیگر برخی بر این باورند که وقتی که می آید به Thao, رزرو قضاوت.

هر دو Thao-Urabe و Heu می گویند تقسیم آوردن است تا این موضوع از ضد سیاهی در جامعه همونگ.

"و این چیزی است که ما باید برای مقابله با, می گوید:" Thao-Urabe ذکر است که گزارش شده است از همونگ رهبران و فعالان "وحشیانه" حمله آنلاین برای حمایت خود را برای جامعه سیاه پوستان و سیاه زندگی مهم جنبش است. برخی در همونگ جامعه استدلال می کنند "شما نمی توانید هر دو نرم افزار-همونگ و نرم افزار-سیاه" او می گوید.

برای شهرهای دوقلو' همونگ جامعه بحث بر ضد سیاهی است که عمدتا در حال صحبت در پشت درهای بسته. اما خیلی از بقیه از امریکا به نظر می رسد تجربه بیشتر عمومی حساب با بحث فوران حاضر بیش از نه فقط ضد سیاهی احساسات بلکه جوامع رنگ و همبستگی.

در حالی که بسیاری از آسیایی, آمریکایی فعال, گروه, از جمله Thao-Urabe را سریع به محکوم فلوید مرگ در حمایت از سیاه و سفید زندگی مهم جنبش و حتی نگاهی به خیابان ها — از جمله مادر Fong Lee یک جوان همونگ مرد کشته شده توسط پلیس مینیاپولیس در سال 2006 — بسیاری از آمریکایی های آسیایی تبار را قبول ندارند.

بزرگنمایی این تصویر

سوار کردن کسب و کار خرس نشانه هایی است که خواندن "جامعه متعلق به" در Frogtown محله St. Paul, Minn. جیم Urquhart برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Urquhart برای NPR

"من فکر می کنم که آمریکایی های آسیایی تبار هستند در مواجهه با استارک — هیچ جناس در نظر گرفته شده — سیاه-و-سفید اخلاقی starkness از فیلم آن را بسیار سخت" شاعر و فعال اد Bok لی می گوید NPR.

لی که زندگی در شهرهای دوقلو منطقه برای چندین دهه می گوید این گفتگو اتفاق می افتد در حال حاضر در میان آمریکایی های آسیایی تبار harks بازگشت به بحث های که صورت گرفت در طول رادنی کینگ شورش در اوایل 1990s. این ناآرامی ها موجب تنش بین سیاه و آسیایی, آمریکایی, جوامع, که, کره ای, کسب و کار پایدار از نیمی از آسیب.

"اگر شما هستند و شما ضد سیاه, این احتمالا دلیل این که شما می بینید مردم سیاه و سفید از طریق یک هژمونیک لنز نژادپرستی و استعمار به سبک نژادپرستی" او می گوید. برای آسیایی آمریکایی ها دست به گریبان با این لحظه, لی می گوید آن را شامل باز کردن بسیاری از شخصی و تاریخی تروما نژادپرستی و استعمار.

آن را "لحظه ای از بازتاب" برای آمریکایی های آسیایی تبار ،



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب