چگونه یک ربات هوش مصنوعی را برای ترید روزانه ارز دیجیتال آموزش دهیم؟

معامله‌گران رمزارز از این ابزارها برای استفاده از حرکات ناگهانی قیمت کریپتو برای خرید و فروش دارایی‌

توسط مدیر سایت در 11 خرداد 1403

معامله‌گران رمزارز از این ابزارها برای استفاده از حرکات ناگهانی قیمت کریپتو برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه لازم باشد دائماً بازار را زیر نظر بگیرند یا با استفاده از یک صرافی یا پلتفرم معاملاتی در صورت مشاهده فرصت یا ریسک، به صورت دستی معاملات خود را انجام دهند.

چگونه یک ربات هوش مصنوعی را برای ترید روزانه ارز دیجیتال آموزش دهیم؟

الگوریتم‌ها و ربات‌های معاملاتی کریپتو ابزارهای رایج در معاملات ارزهای دیجیتال هستند. ظهور هوش مصنوعی مولد (AI) قابلیت‌های جدیدی را به این ابزارها اضافه کرده است و ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی را ایجاد کرده و موجب علاقه بیشتر به استفاده از آنها شده است.

برای سرمایه‌گذارانی که از این ابزارها جهت تقویت استراتژی‌های معاملات روزانه خود استفاده می‌کنند، آموزش موثر ربات هوش مصنوعی برای موفقیت بسیار مهم است.

ربات هوش مصنوعی معاملات کریپتو چیست؟

ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی، ابزارهای معاملاتی الگوریتمی یا ربات‌های معاملاتی خودکار، برنامه‌ها یا پلتفرم‌های نرم‌افزاری هستند که از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین یا الگوریتم‌ها برای نظارت بر بازارهای کریپتو و اجرای خودکار معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. ربات‌های معاملاتی وظایف معاملاتی مانند انتخاب، خرید یا فروش یک ارز دیجیتال را بر اساس پارامترهای خاص و استراتژی انتخابی معامله‌گر به صورت خودکار انجام می دهند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

معامله‌گران رمزارز از این ابزارها برای استفاده از حرکات ناگهانی قیمت کریپتو برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه لازم باشد دائماً بازار را زیر نظر بگیرند یا با استفاده از یک صرافی یا پلتفرم معاملاتی در صورت مشاهده فرصت یا ریسک، به صورت دستی معاملات خود را انجام دهند.

شایان ذکر است که ابزارهای معاملاتی الگوریتمی غیر هوش مصنوعی مدتی است که وجود داشته است. ابزارهای مشابهی توسعه یافته اند اما با افزودن هوش مصنوعی پیچیده تر شده اند. این مقاله بر روی ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی و نحوه آموزش ربات هوش مصنوعی برای ترید روزانه و نه صرفاً معاملات الگوریتمی تمرکز دارد.

مزایای آموزش ربات هوش مصنوعی چیست؟

آموزش یک ربات هوش مصنوعی، یا در این مورد، راه‌اندازی یک ابزار معاملاتی کریپتوی هوش مصنوعی، یک تکنیک مدیریت ریسک است که به معامله‌گران ارز دیجیتال کمک می‌کند تا خطرات هوش مصنوعی و کریپتو را کاهش دهند، ضرر را به حداقل برسانند و در هنگام استفاده از این ابزارها، سود را به حداکثر برسانند.

ربات‌ها یا پلتفرم‌های ترید ارز دیجیتال هوش مصنوعی به معامله‌گران رمزارز اجازه می‌دهند پارامترهای خود و استراتژی‌های اجرای سفارش‌ها را تنظیم کنند که می تواند شامل تنظیم سفارشات حد ضرر، استراتژی های خاص ترید روزانه، تنوع سبد و موارد دیگر باشد.

فرآیند گام به گام آموزش ربات هوش مصنوعی برای ترید روزانه ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی که از ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند باید ابتدا درک کاملی از ترید ارز دیجیتال و دانش عمیقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های ربات هوش مصنوعی داشته باشند. مراحل زیر برای نحوه آموزش یک ربات هوش مصنوعی به معاملات روزانه ارز دیجیتال است و بسته به استراتژی معامله گر و انتخاب نرم افزار می تواند متفاوت باشد.

مرحله 1: یک ربات معاملاتی هوش مصنوعی را با دقت انتخاب کنید

ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی متعددی با بسیاری از قابلیت‌های نوظهور یا در حال توسعه در دسترس هستند. معامله گران باید از ابزاری امن و با ویژگی های مورد نیاز و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

مرحله 2: یک حساب کاربری ایجاد کنید و به یک صرافی ارز دیجیتال متصل شوید

معامله گران کریپتو باید یک صرافی ارز دیجیتال را برای اتصال به ربات معاملاتی با استفاده از کلیدهای رابط برنامه نویسی برنامه (API) ارائه شده انتخاب کنند. مهم است که از ایمن بودن فرآیند اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که API چه مجوزهایی را به ربات می دهد.

مرحله 3: راه اندازی و سفارشی کردن استراتژی های معاملاتی

این بخش حیاتی آموزش یک ربات هوش مصنوعی از پیش ساخته شده برای ترید روزانه است. بسیاری از ربات های معاملاتی هوش مصنوعی به معامله گران این امکان را می دهند که از بین استراتژی های از پیش تعیین شده انتخاب کنند یا استراتژی خود را بسازند. معامله‌گران کریپتو، بازارها و تحمل ریسک را در نظر می‌گیرند، پارامترهایی را برای موقعیت‌های معاملاتی، حد ضرر، سطوح کسب سود و فرکانس معاملات تعیین می‌کنند.

همچنین بخوانید : معضل سه‌گانه بلاکچین چیست؟ (Blockchain Trilemma)

استراتژی های معاملاتی را می توان برای پیروی از استراتژی های آربیتراژ یا اسکالپینگ سفارشی کرد، بنابراین معامله گران باید رویکردی را که می خواهند اتخاذ کنند و گزینه های موجود را بررسی کنند و انتخاب های سفارشی سازی خود را به درستی انجام دهند.

تریدر با استفاده از پلت فرم و دانش مناسب می تواند یک ربات معاملاتی هوش مصنوعی را با شناسایی الگوهایی در نمودارهای کندل استیک به طور دقیق تر آموزش دهد تا هشدارهایی را در مورد تغییرات احتمالی بازار دریافت کند.

مرحله 4: استراتژی های بک تست را انجام دهید و از شبیه سازی معاملات استفاده کنید

ویژگی بک تست ارائه شده توسط ربات های معاملاتی هوش مصنوعی بسیار مهم است. این به معامله گران اجازه می دهد تا استراتژی خود را بر بستر داده های تاریخی اعمال کنند و قبل از اعمال تنظیمات و استراتژی ربات برای دارایی های واقعی، ارزیابی عملکرد انجام دهند.

بهترین پلتفرم‌های معاملاتی هوش مصنوعی همچنین دارای ویژگی معاملاتی نمایشی هستند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از دارایی‌های واقعی، استراتژی‌های خود را مجدداً بررسی کنند. این ابزارها به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا با عملکردها و ویژگی‌های ربات آشنا شوند، نقص‌ها را شناسایی کنند و خطرات را در استراتژی‌های معاملاتی انتخابی خود کاهش دهند.

مرحله 5: نظارت بر بازارها و عملکرد و بررسی تنظیمات یا استراتژی

اگرچه ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در وقت معامله‌گران برای نظارت بر بازارها طراحی شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهند سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند، اما مطمئناً این ربات‌ها و تنظیمات و استراتژی‌های معامله‌گران نیز دارای اشتباه هستند. بنابراین، معامله‌گران رمزارز باید در شروع استفاده از ابزار، عملکرد ربات‌های خود را زیر نظر داشته و تغییرات مناسب را اعمال کنند. معامله گران همچنین باید بر شرایط بازار نظارت کرده و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

معامله‌گران باید به آزمایش، ارزیابی و بهبود عملکرد ربات معاملاتی هوش مصنوعی ادامه دهند تا از موفقیت خود اطمینان حاصل کنند، زیرا تخصص آنها در طول زمان رشد می‌کند و بازار ارزهای دیجیتال و قابلیت‌های ربات هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت تغییر کند.

چرا سرمایه گذاران از هوش مصنوعی برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می کنند؟

در گذشته معامله گران فقط بر مهارت های انسانی خود در تشخیص و تجزیه و تحلیل الگو، درک عمیق معاملات و توانایی انجام تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال تکیه می کردند. هوش مصنوعی راه جدیدی برای تجزیه و تحلیل و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی همراه با تصمیم گیری انسانی می تواند ترکیب قدرتمندی باشد. برخی از معامله گران در حال استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از ربات های هوش مصنوعی برای ترید هستند و این رویکرد ریسک را افزایش داده است. اما مزایای هوش مصنوعی برای ترید ارز دیجیتال چیست؟

هنگامی که ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی به طور مؤثر «آموزش داده شوند» یا راه‌اندازی شوند، می‌توانند به مداخله بسیار کمی از سوی انسان نیاز داشته باشند و پتانسیل پاسخگویی به حرکت‌های بازار و سیگنال‌های معاملاتی را در شبانه‌روز و بسیار سریع‌تر از معامله‌گران انسانی داشته باشند. این ربات‌ها می‌توانند بازارها، شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها را رصد کنند، تجزیه و تحلیل داده‌های بازار را از طریق حجم عظیمی از اطلاعات انجام دهند، الگوها را در چند ثانیه شناسایی کنند و معامله انجام دهند. این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و انرژی می شود و معامله گران را قادر می سازد تا به سرعت از فرصت های معاملاتی سودآور استفاده کنند.

مزیت دیگر این است که ربات‌های هوش مصنوعی به قوانین و شرایط از پیش تعریف‌شده پایبند هستند و مانند انسان از نظر احساسی واکنش نشان نمی‌دهند، که می‌تواند به جلوگیری از تصمیم‌گیری ناشی از هیجان کمک کند.

خطرات استفاده از هوش مصنوعی برای ترید چیست؟

ترید ارزهای دیجیتال ذاتاً پرریسک است و هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری جدید، تا حدودی کنترل نشده و خطرات خاص خود را دارد. این بدان معناست که استفاده از هوش مصنوعی برای ترید خطرات قابل توجهی دارد. ربات‌های هوش مصنوعی همیشه دقیق نیستند و مطمئناً از تصمیم‌گیری‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند یا منجر به ضرر می‌شوند مصون نیستند.

اگرچه ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند با دخالت کمی از سوی انسان کار کنند، اما آموزش صحیح آنها و نظارت و تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و میزان موفقیت یک ربات مهم است. با تغییر شرایط بازار، معامله گران کریپتو باید پارامترها و استراتژی های بهینه سازی سبد را بر اساس دانش و تحمل ریسک خود تنظیم کنند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

منبع : https://nipoto.com/mag/how-to-train-an-ai-bot-to-day-trade-crypto

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن