بوروندی دادگاه می گوید به سوگند در رئیس جمهور منتخب بلافاصله

نایروبی کنیا و بوروندی دادگاه قانون اساسی در روز جمعه گفت: رئیس جمهور منتخب باید سوگند در اسرع وقت پایان دادن

توسط MINERALNEWS در 23 خرداد 1399

نایروبی کنیا و بوروندی دادگاه قانون اساسی در روز جمعه گفت: رئیس جمهور منتخب باید سوگند در اسرع وقت پایان دادن به عدم اطمینان ایجاد شده توسط مرگ از رئیس جمهور Pierre Nkurunziza این هفته است.

Evariste Ndayishimiye برنده ممکن است انتخابات ریاست جمهوری و مواجه اوت تحلیف اما Nkurunziza مرگ در روز دوشنبه از آنچه که دولت به نام یک حمله قلبی چپ باز احتمال این که خود را متحد و شورای ملی اسپیکر پاسکال Nyabenda ممکن است نام رییس جمهور موقت در قانون اساسی است.

شورای وزیران در روز پنج شنبه تصمیم گرفت به درخواست دادگاه قانون اساسی برای راهنمایی.

دادگاه گفته است که بدون نیاز به نام یک رییس جمهور موقت به عنوان انتخابات برای انتخاب یک رئیس جمهور در حال حاضر برگزار شده است بوروندی دولت در بیانیه ای گفت جمعه.

آن را بلافاصله روشن نیست زمانی که و یا که در آن تحلیف خواهد گرفت.

Nkurunziza led شرق کشور آفریقایی برای 15 سال و دولت او متهم شده بود توسط گروه های حقوق بشر و سازمان ملل متحد از سرکوب مرگبار در اطراف تلاش خود را برای مناقشه دوره سوم در سال 2015. خشمگین موشکافی بوروندی شد این کشور را ترک دادگاه جنایی بین المللی.

دولت رفتم جلو با مه انتخابات به رغم بیماری همه گیر کوروناویروس اجازه می دهد بزرگ تظاهرات و گفت: در حال الهی حفاظت و لگد زدن از سازمان بهداشت جهانی, برترین های رسمی وجود دارد. بسیاری در بروندی باید تعجب که آیا Nkurunziza گذشته دیده می شود در روز شنبه تماشای یک مسابقه والیبال درگذشت از COVID-19 به جای.

Ndayishimiye شد حزب حاکم نامزد در انتخابات شکست رهبر مخالفان Agathon Rwasa که به چالش کشیده و این رای در دادگاه در حالی که ادعا بی نظمی را از دست داد.

امه Magera بین المللی نماینده Rwasa را CNL, پارتی, آسوشیتدپرس گفت که روز جمعه حکم تعجب آور نیست در یک کشور که نمی تواند احترام به حکومت قانون است.

"صحبت از نظر قانونی همه Burundians می دانم که این اسپیکر پاسکال Nyabenda که قرار است به عنوان رییس جمهور موقت. چه حزب حاکم در حال انجام است که به سادگی یک کودتای" Magera گفت. "قانون باید اعمال نمی شود انتخابی."

Rwasa عینک ماسک صورت او به عنوان امضا تسلیت کتاب برای Nkurunziza این هفته است. Ndayishimiye دیده نمی شده است وجود دارد.

___

Ssuuna گزارش از کیگالی رواندا.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر


tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب