'سیاه و سفید در سلما' نویسنده نشان دهنده طولانی مارس نسبت به حقوق مدنی

اواخر J. L. شاه بلوط اولین سیاه وکیل در سلما علا. او مشغول به کار بود با NAACP در آن زمان در این شهر از سال 1

توسط MINERALNEWS در 31 تیر 1399

اواخر J. L. شاه بلوط اولین سیاه وکیل در سلما علا. او مشغول به کار بود با NAACP در آن زمان در این شهر از سال 1965 حقوق مدنی مارس. در سال 1990 او صحبت کرد به هوای تازه در مورد یکشنبه خونین.

TERRY GROSS, میزبان:

این هوای تازه. من Terry Gross. امروز ما به یاد داشته باشید رهبر جنبش حقوق مدنی و Congressman John Lewis. او از سرطان لوزالمعده جمعه. او 80. ما در حال رفتن به گوش دادن به من 2009 مصاحبه با او. لوئیس بزرگ شده در آلاباما پسر sharecroppers. او اغلب به نام وجدان کنگره است. او انتخاب شد در سال 1986 و خدمت خود را تا زمان مرگ به نمایندگی از گرجستان 5 منطقه که شامل آتلانتا.

به عنوان یک جوان فعال مدنی او بارها و بارها مورد ضرب و شتم توسط پلیس و نژادپرستان سفید و پرتاب شد و در زندان چند بار. در سال 1961 او یکی از اصلی آزادی سواران یکپارچه تیم که به چالش کشیده تفکیک با سفر با هم در اتوبوس از طریق تفکیک جنوبی. او بنیانگذار SNCC دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی و رفت و تبدیل به یک دستیار نزدیک مارتین لوتر کینگ. لوئیس جوانترین سخنران در مارس 1963 در واشنگتن به پایان رسید که با پادشاه "رویای من" بیان است.

در سال 1965 لوئیس بود رهبر این راهپیمایی از سلما به مونتگمری, Ala., در اعتراض به تبعیض نژادی و خواستار حق رای. ماه مارس به پایان رسید و به زودی پس از آن آغاز شده است که ایالت آلاباما گارد با حمله به تظاهرکنندگان در ادموند Pettus پل در سلما در آنچه شناخته شده به عنوان یکشنبه خونین. لوئیس ضرب و شتم قرار گرفت و دچار یک جمجمه ترک خورده. ملی خشم این است که به دنبال آن است که غم انگیز عینک منجر به تصویب قانون حق رای بود که به قانون امضا شده توسط لیندون جانسون در 6 اوت سال 1965.

قبل از ما بشنوید از جان لوییس ما قصد داریم به شنیدن برخی از یکشنبه خونین را backstory و گوش دادن به گزیده ای از مصاحبه من با اواخر J. L. شاه بلوط که شد اولین بار, سیاه, وکیل در سلما علا., در سال 1958. در ماه مارس او مشغول به کار بود با NAACP. او در توصیف آنچه سلما بود و پس از آن برای مردم است.

(SOUNDBITE از آرشیو NPR پخش)

JL شاه بلوط: اجازه بدهید شما را به برخی از عطر و طعم از آنچه که در رفتن وجود دارد. وجود دارد تنها 150 سیاهان برای رای دادن ثبت از استخر حدود 15000. یکی سیاه و یکی در کل ایالت آلاباما - تا به حال خدمت در هیئت منصفه. هیچ نژادهای حال شغل در مرکز شهر به جز به عنوان تحویل مردم یا سرایداران و یک فرد می تواند به معنای واقعی کلمه از دست دادن زندگی خود را برای دادن یک پیاده رو یا گفتن آقا یا خانوم به یک فرد سفید. ترس همه جا بود. آن را فرا گرفته سلما و آن را فرا گرفته ، در حال حاضر که سلما جنوبی که من رفت و برگشت به عمل به قانون.

ناخالص: شما را به یک نکته جالب در کتاب خود. به شما می گویند که ما می دانیم هنگامی که شما آغاز شده به عنوان یک وکیل وجود دارد بدون حق رای و عمل وجود دارد هیچ حقوق مدنی عمل می کنند - بنابراین بسیاری از بی عدالتی نمی تواند به دادگاه گرفته.

شاه بلوط: آنچه که ما امیدوار به این بود که به قانون جدید. ما اصلا انتظار نداشت برای برنده شدن در این سطح. NAACP در آن نقطه شد تامین مالی بسیاری از پرونده های جنایی که باردار بود, با امکان ایجاد برخی از قوانین ما در این کتاب در حال حاضر -- میراندا چیزی که در آن پلیس باید به عنوان خوانده شده به شما حقوق خود را و همه از آن. و جنوب بود و حاصلخیز خاک است که به دلیل تنها بودن در جنوب ساخته شده است یکی آسیب پذیر به پلیس و افراط. و بسیاری از آنها را ندیده و در روابط خود با سیاه بی بند و بار.

بنابراین ما در تلاش بودند به دریافت موارد به دیوان عالی ایالات متحده است که مقابله با آن - چه اعتراف نکند. در نهایت ما و تغییر قانون در مورد این موضوع. بسیاری از چیزهایی که در حال حاضر قانون در آمد از طریق برخی از تلاش های ما. و دادگاه فقط با گذشت زمان کردم که در آن ما در تلاش بودند به آنها فشار راه برگشت در - شما می دانید 1958 و 1960.

ناخالص: واکنش شما چه بود به عنوان یک نقل قول "محلی" هنگامی که مارتین لوتر کینگ آمد به سازماندهی در شهر سلما در سال 1965?

شاه بلوط: من بوده و تا حدودی ضد و نقیض در مورد همه رهبران حقوق مدني وجود دارد. من احساس کردم که آنچه آنها گفته شد بیشتر در توده های مردم نسبت به من. و پس از همه, من تا به حال دو درجه بیش از حد و من تحصیل کرده بود. و مارتین تا به حال نمایش است که زد مقابله با همه چیز من تا به حال آموخته شده در مدرسه قانون است. برای مثال او اصرار داشت که او تا به حال یک حق اخلاقی به نافرمانی ناعادلانه قانون خواهد بود و او را تعیین زمانی که قانون ناعادلانه بود. این چیزی است که من یاد گرفتم در مدرسه قانون است. که نبود آنچه من اعتقاد داشتند. من احساس کردم که شما رفتن به دادگاه برای به دست آوردن یک قانون اعلام کرد بر خلاف قانون اساسی. من کاملا مطمئن نیست در مورد همه این ظالمان کسب و کار. که نمی شد - که این اصطلاحات که وکلا استفاده کنید.

علاوه بر آن مارتین بود که همیشه در تلاش برای بدست آوردن من به رها کردن سلاح من و تماس با من یک مرد از ایمان است. و من در گفتن او را که شما بروید و موعظه به توده ها اما من نه به شما پرداخت هر گونه توجه است. من قصد دارم برای حفظ سلاح من به دلیل آن می تواند پوست را در اینجا و نیش راه پایین خیابان. و مارتین می خنده.

اما من می دانستم که حضور او در سلما بدان معنی است که بیشتر مردم مانند مادر من از طبقه متوسط سیاه پوستان تبدیل شدن به درگیر - که مارتین, حضور, داد, مشروعیت به این جنبش که آن را در غیر این صورت نمی خواهد که. همچنین زمانی که او درگیر مهم و قدرتمند مردم سفید در واشنگتن خواهد بود. بنابراین او به معنای همه چیز را به حرکت.

ناخالص: آیا شما تا کنون دریافت راحت تر با نافرمانی مدنی به عنوان یک تاکتیک برای حقوق مدنی?

شاه بلوط: من در نهایت متقاعد شده است که مارتین درست بود و این مردم بودند که به من پرداخت شد نادرست است. آن است که به طور کلی شناخته شده است, اما شما را خونین یکشنبه - آغاز شده است که از یک وضعیت که در آن یک مرد جوان Jimmie Lee Jackson به ضرب گلوله کشته شد مرده توسط یک دولت سپاهی. مردم خیلی نا امید شدند و همه آنها با چیز عجیب و غریب ایده فقط مصرف Jimmie بدن و راهپیمایی 50 مایل به مونتگمری و قرار دادن بدن در جورج والاس میز.

و البته که انجام نمی شد اما آن توافق را در ماه مارس به مونتگمری. و مارتین درگیر نمی شد که در اول مارس اما او آمد من فکر می کنم روز بعد و پس از آن راهپیمایی کردند. اما آنچه به طور کلی شناخته شده است در حالی که آنها قرار دادن مردم در خیابان ها بودند و نه پرداخت پول برای آن است. NAACP صندوق دفاع حقوقی در نیویورک بود که تامین مالی آن است. و آنها قانونی سازمان. این که من کار می کرد. نظر آنان این بود که شما دو یا سه بدیهی است که افراد واجد شرایط و ارسال آنها را به ثبت نام کنید. و زمانی که آنها در حال تبدیل کردن شما رفتن به دادگاه. شما رو کامل در مورد.

مارتین نماینده همه است که با ارسال 500 نفر پایین چرا که او گفت که او می خواست برای پیروزی در دادگاه افکار عمومی. او علاقه مند بود فقط در اضافه کردن چند رای دهندگان به رای دهندگان رای گیری رول در سلما. بنابراین من در نهایت در آمد در سراسر به نقطه نظر است که او درست بود و من از کارفرمایان شد.

ناخالص: خوب, یکشنبه خونین در 7 مارس سال 1965 اتفاق افتاده در طول یک راهپیمایی از سلما به مونتگمری به درخواست جورج والاس برای حق رای دادن. ماه مارس شکسته شد تا با خشونت توسط سربازان دولت. آیا شما به اشتراک گذاشتن برخی از خاطرات خود از آن روز ؟

شاه بلوط: من آمده بود بیش از می سی سی پی, و من مطمئن هستم که وجود خواهد داشت یک مارس. مارتین در آتلانتا موعظه در کلیسا و برخی از مردم در مارتین سازمان فکر نمی کنم به خوبی از مارس. آنها فکر نمی کنم آن را به ارزش خطر مارتین. اما من فکر می کنم اندی جوان به نام او در آتلانتا و او را متقاعد که وجود دارد خواهد بود یک راهپیمایی با یا بدون او. و او - پس از مارتین سپس OK می خواهم ماه مارس.

من تا به حال رفته در سراسر رودخانه اوایل سراسر پل زیرا آنها نمی خواهد اجازه دهید وکلا مارس. شما می دانید که شما تا به حال به اندازه کافی سربازان. آنچه که ما نمی باید به اندازه کافی بود وکلا. آن حس را ندارد به وکیل در زندان است. بنابراین من تا به حال رفته در سراسر رودخانه قبلا نمی دانستند که آیا وجود خواهد داشت یک مارس و رسیدن به یک تلفن به دلیل یک بار در ماه مارس آغاز شده و شما می توانید FBI مطبوعات و همه مبارزه با بیش از یک تلفن. بنابراین من بیش از وجود دارد زود به کراوات آن را در مورد وجود دارد خواهد بود یک راهپیمایی. و من می خواهم که برای توصیف به NAACP آنچه اتفاق می افتد چرا که آنها این لایحه پرداخت.

و من بیش از وجود دارد مقید کردن تلفن. و من نگاه کردن به سمت پل, و وجود دارد, John Lewis, که در حال حاضر Congressman John Lewis از گرجستان - آتلانتا - و این گروه از راهپیمایان به سوی آینده این خط از سربازان دولت و مردان قدرت. و من شروع به توصیف صحنه تلفنی به نیویورک. و سپس جان و آمد چهره به چهره با سربازان. و من شنیده ام برخی از صدای دولت سپاهی که گفت: توقف این خواهد بود تا آنجا که به شما اجازه داده خواهد شد برای رفتن. نوبه خود در اطراف و بازگشت به خود و کلیساها.

و سپس جان و دیگران شروع به زانو زدن و دعا. و سپس من شنیده ام چیزی که صدا مانند یک گاز اشک آور در قوطی آمار پیاده رو. و پس از آن وجود دارد, دود, تیمارستان, سردرگمی, خون, اشک, گریه می کند. و وجود دارد, این, بزرگ, سنگین مردان قدرت نوسانی بیلی باشگاه های اندازه خفاش بیس بال و پایین آمدن در سراسر سر زنان و کودکان است. من چشم صدمه زدن شد و سر من بود صدمه زدن و نیویورک شد و فریاد از طریق تلفن چه خبر است ؟ چه خبر است ؟ و من سعی کردم به جلو و برخی از زنان به خارج از خیابان و آن را فقط افتضاح بود.

این یکی از پایین ترین روز زندگی من بود. در آن روز من از دست تمام ایمان در امریکا است. من از دست همه ایمان در مردم است. گفتم: خدای من مردم سیاه و سفید را هرگز به شهروندان است. ما هرگز آنچه ما باید در این زمین. و این چیست ؟ من رفته به دانشگاه هاوارد. من یک وکیل و یک افسر سفید مرد در دادگاه و در اینجا این مردم پایمال من عامیانه در خیابان خون در همه جا. و آنها در حال زیر پا گذاشتن قانون اساسی و هیچ کس چیزی در مورد آن چرا که این مردم سیاه و سفید هستند. و من فقط تقریبا در اشک.

و دو روز بعد من تا به حال برای تجدید نظر و یک ارزیابی جدید از آنجا که مردم سفید و سیاه مردم از سراسر این کشور است. آنها می خواهم به تماشای آن در تلویزیون و آنها کاملا ناراحت آنچه که آنها را دیدم. شما می دانید, آن را آسان برای ارسال یک بررسی از نیویورک و می گویند من با شما هستم. آن چیزی کاملا متفاوت به پایین آمده و قفل دست در دست یک فرد سیاه و سفید و می گویند من آماده رفتن به زندان هستم; من برای مردن آماده است در صورت لزوم. و من تو را دیدم صدها و صدها نفر از مردم از سراسر این سرزمین به پیوستن به ما در این شهر کوچک از تولد من. و من تا به حال به نگاه و ارزیابی مجدد همه را دوباره و دوباره. و من ایمان این ملت ایمان من در نژاد بشر ترمیم شد.

ناخالص: زمانی که قانون حق رای بود و در واقع گذشت چه بود اثرات آنی در سلما?

شاه بلوط: این اثر فوری این بود که در عرض شش هفته - در شش هفته span ما رفت و از حدود 200 ثبت نام رای دهندگان برای 9,000. من نمی دانم چه شده است وجود دارد در جهش از این نسبت در تاریخ نژاد بشر است. مردم که نمی تواند رای تا به حال هیچ صدای در دولت خود را در یک ماده از شش هفته شد بسیار مهم بازیکنان.

اما ما شاهد فوری تاثیر آن در دادگاه. سیاه پوستان شروع به نشان می دهد تا در هیئت منصفه. سفید سیاستمداران تا به حال خلق و خوی آنچه که آنها در مورد سیاه پوستان و برخی از سیاه پوستان شروع به احساس می کنید که آنها می تواند اجرا برای دفتر. که در آن وجود داشته است ناامیدی ما در حال حاضر امید.

ناخالص: من می خواهم به شما بسیار سپاسگزارم برای صحبت کردن با ما.

شاه بلوط: من خوشحالم که به اینجا.

ناخالص: که اواخر J. L. شاه بلوط ثبت شده در سال 1990. درگذشت او در سال 2008 در سن 77. ما شنیدن مصاحبه با John Lewis, که در آن او در توصیف تجربه خود را در روز یکشنبه خونین پس از ما یک استراحت کوتاه. این هوای تازه.

(SOUNDBITE از مری لو ویلیامز "ویلیس")

کپی رایت © 2020 NPR. تمام حقوق محفوظ است. بازدید از وب سایت ما شرایط استفاده و ویرایش صفحات در www.npr.org برای اطلاعات بیشتر.

NPR متن ایجاد شده در یک عجله مهلت Verb8tm, Inc., یک NPR پیمانکار و تولید شده با استفاده از اختصاصی رونویسی روند توسعه با NPR. این متن ممکن است در شکل نهایی آن است و ممکن است به روز رسانی و یا تجدید نظر در آینده است. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. معتبر رکورد NPR برنامه نویسی های صوتی ضبط.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب