ماریا کولشنیکووا فعال اپوزیسیون بلاروس در برابر تلاش برای اخراج او به اوکراین مقاومت کرد

KYIV، اوکراین - یک فعال برجسته اپوزیسیون در بلاروس روز سه شنبه پس از مقاومت در برابر تلاش مقامات برای اخراج او

توسط MINERALNEWS در 18 شهریور 1399

KYIV، اوکراین - یک فعال برجسته اپوزیسیون در بلاروس روز سه شنبه پس از مقاومت در برابر تلاش مقامات برای اخراج او به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای پایان دادن به یک ماه اعتراضات علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور استبدادی در مرز با اوکراین برگزار شد.

ماريا کولسنيکووا، عضو شورای هماهنگی که از سوی اپوزيسيون برای تسهيل گفتگو با رهبر دينه در مورد انتقال قدرت ايجاد شده بود، روز دوشنبه در پايتخت مينسک به همراه دو عضو ديگر شورا بازداشت شد.

آنها بامداد سه شنبه به مرز رانده شدند، جايي که مقامات به آنها گفتند به اوکراين عبور کنند. کولشنیکووا نپذیرفت، و در سمت بلاروس مرز در بازداشت مقامات بلاروس باقی ماند.

دو عضو دیگر شورا به نام های ایوان کراوتسوف و آنتون رودنکوف به اوکراین عبور کردند.

فعالان اپوزيسيون گفتند کولسنيکووا گذرنامه خود را پاره کرد تا از مجبور شدن به نقل مکان به اوکراين جلوگيری کند.

آنتون بیچکوفسکی، سخنگوی کمیته گارد مرزی بلاروس تأیید کرد که در بازداشت مقامات بلاروس است اما از دادن هیچ گونه جزئیاتی از آنچه در مرز اتفاق افتاد خودداری کرد.

بلاروس از تاکتيک های مشابهی برای وادار کردن ديگر چهره های مخالف به خروج از کشور استفاده کرده است و به دنبال پايان دادن به يک ماه تظاهراتی است که در پی انتخاب مجدد لوکاشنکو در رای گيری که معترضين آن را تقلب می بينند، صورت گرفت. لوکاشنکو ۲۶ سال است که بر این کشور حکومت می کند و بی امان مخالفت ها را خفه می کند و بیشتر اقتصاد را در دست دولت نگه می دارد.

مدير سابق مزرعه ايالتی ۶۶ ساله انتقاد آمريکا و اتحاديه اروپا را که گفته بود انتخابات ۹ اوت نه آزاد است و نه عادلانه و خواسته های خود را برای گشودن گفتگو با اپوزيسيون به هم زد، رد کرده است.

سويتلانا تسيخانوسکايا، چالشگر اصلی اپوزيسيون لوکاشنکو، يک روز پس از انتخابات تحت فشار مقامات، به ليتوانی رفت.

تسیخانوسکایا روز سه شنبه خطاب به شورای مجمع پارلمانی اروپا خواستار تحریم های بین المللی علیه لوکاشنکو و دیگر مقامات دولتی شد.

او می گوید: «ما به فشار بین المللی بر این رژیم نیاز داریم، بر این یک فرد، به شدت به قدرت چسبیده است.»

تسیخانوسکایا اظهار داشت که لوکاشنکو پس از سرقت رای گیری هیچ مشروعیتی ندارد و به کشورهای دیگر از انجام هرگونه معامله با دولت بلاروس هشدار داد.

او گفت: او دیگر نماینده بلاروس نیست.

کولشنیکووا، بازیکن فلوت ۳۸ ساله که رهبری یک مرکز هنرهای مردمی را بر دست داشت، درست قبل از انتخابات وارد سیاست شد. او مقر مبارزات انتخاباتی یک چالشگر بالقوه برتر را به لوکاشنکو رهبری کرد و هنگامی که از دویدن منع شد و به اتهام هایی که به طور گسترده ای سیاسی دیده می شود زندانی شد، به کمپین تسیخانوسکایا پیوست.

یکی دیگر از همکاران تزیکانوسکایا به نام آنتونینا کونولووا روز سه شنبه پس از آن ناپدید شد که دادگاهی او را به دلیل شرکت در یک اعتراض آخر هفته جریمه کرد.

پس از سرکوب وحشیانه معترضان توسط پلیس در روزهای اولیه پس از رای گیری که خشم بین المللی را برانگیخت و صفوف معترضان را افزایش داد، مقامات در بلاروس به تهدیدها و دستگیری های انتخابی فعالان و تظاهرکنندگان روی آورد.

دادستانهای بلاروس تحقيقات جنائی را در مورد اعضای شورای هماهنگی گشوده اند و آنها را متهم کرده اند که با درخواست انتقال قدرت، امنيت ملی را تضعیف کرده اند. چند تن از اعضای شورا دستگیر شدند و برخی دیگر برای بازجویی فراخوانده شدند.

بارگذاری...

بارگیری... بارگیری... بارگیری... بارگیری... بارگیری...

بارگذاری...

...


tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.ly
آخرین مطالب