فعال بلاروس در برابر فشار مقامات برای خروج از کشور مقاومت کرد

KYIV، اوکراین - یک فعال برجسته اپوزیسیون در بلاروس روز سه شنبه پس از مقاومت در برابر تلاش مقامات برای وادار کر

توسط MINERALNEWS در 18 شهریور 1399

KYIV، اوکراین - یک فعال برجسته اپوزیسیون در بلاروس روز سه شنبه پس از مقاومت در برابر تلاش مقامات برای وادار کردن او به خروج از کشور در مرز برگزار شد.

ماريا کولسينيکووا، عضو شورای هماهنگی که از سوی اپوزيسيون برای تسهيل گفتگو با الکساندر لوکاشنکو رهبر ديرينه در مورد انتقال قدرت ايجاد شده بود، روز دوشنبه در مينسک پايتخت به همراه دو عضو ديگر شورا بازداشت شد.

اوايل روز سه شنبه به مرز اوکراين رانده شدند و مقامات به آنها گفتند به اوکراين عبور کنند. کولشنیکووا نپذیرفت، و در سمت بلاروس مرز در بازداشت مقامات بلاروس باقی ماند.

دو عضو دیگر شورا به نام های ایوان کراوتسوف و آنتون رودنکوف به اوکراین عبور کردند.

مقامات تاکتیک های مشابهی را برای دیگر چهره های مخالف اعمال کرده اند و به دنبال پایان دادن به یک ماه تظاهرات علیه انتخاب مجدد لوکاشنکو در رای گیری هستند که معترضان تقلب می بینند،

سويتلانا تسيخانوسکايا، چالشگر اصلی اپوزيسيون لوکاشنکو، يک روز پس از رای گيری ۹ اوت، تحت فشار مقامات، به ليتوانی رفت.

روز شنبه، يکی از همکاران ارشد تسيخانوسکايا به نام اولگا کووالکووا، پس از آن به لهستان نقل مکان کرد که مقامات تهديد کردند در صورت امتناع از خروج از کشور، او را برای مدت طولانی در زندان نگه خواهند داشت.

دادستانهای بلاروس يک کاوشگر جنائی عليه اعضای شورای هماهنگی باز کرده اند که فعالان اپوزيسيون پس از انتخابات برای تلاش برای مذاکره در باره انتقال قدرت راه اندازی کردند. چند تن از اعضای شورا دستگیر شدند و برخی دیگر خواستار بازجویی شدند.

هفته گذشته کولشنیکووا از ایجاد یک حزب جدید به نام با هم خبر داد. او گفت این اقدام به غلبه بر بحران کنونی کمک خواهد کرد، اما فراخوان بنیانگذاران حزب برای تغییرات قانون اساسی، برخی دیگر از اعضای شورای اپوزیسیون را مبهوت کرده است، که استدلال می کردند می تواند توجه را از هدف اصلی کناره گیری لوکاشنکو منحرف کند.

___

ولادیمیر ایشچنکوف در مسکو در این گزارش سهیم بود.

___

دنبال تمام داستان AP در تحولات در بلاروس در https://apnews.com/Belarus

بارگذاری...

بارگیری... بارگیری... بارگیری... بارگیری... بارگیری...

بارگذاری...



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب