حداقل 27 کشته در تیراندازی در کابل; طالبان انکار مسئولیت

بزرگنمایی این تصویر پاسخ اضطراری کارگران بار یک مجروح به آمبولانس پس از حمله روز شنبه در پایتخت افغا

توسط MINERALNEWS در 16 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

پاسخ اضطراری کارگران بار یک مجروح به آمبولانس پس از حمله روز شنبه در پایتخت افغانستان کابل سمت چپ بیش از بیست نفر کشته شدند. Rahmat Gul/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Rahmat Gul/AP

افراد مسلح آتش گشودند در مراسم روز شنبه در کابل به کشته شدن دست کم 27 نفر و زخمی شدن ده ها تن در عمده حمله در پایتخت افغانستان پس از آمریکا امضا چارچوب صلح با طالبان در اواخر هفته گذشته. چندین سیاستمداران برجسته کشور از جمله رئیس اجرایی و اخیر نامزد ریاست جمهوری عبدالله عبدالله در میان حضار بودند اما جان سالم به در.

یک سخنگوی وزارت کشور گفت: عقب نشینی افراد مسلح به یک ساختمان در نزدیکی جایی که آنها کشته شدند در طول یک ساعت-بست طولانی با نیروهای امنیتی.

معلوم نیست که آیا یک گروه بزرگتر که مسئول خشونت است.

طالبان که راه اندازی کرده اند یک موج از حملات علیه نیروهای افغان در سراسر کشور در روزهای اخیر را تکذیب هر گونه ارتباط با حمله روز شنبه. با توجه به تمرکز هدفمند مراسم — مشخص شده است که 25 سال پس از مرگ عبدالعلی مزاری رهبر این کشور اقلیت شیعه — سوء ظن کاهش یافته است در دولت اسلامی اهل سنت, گروه شبه نظامی است که هدف یک رویداد مشابه در سال گذشته است.

"این وضعیت به نظر می رسد بی پایان در کشور ما" یکی از افراد زخمی در حمله به رسانه های محلی گفت. "وجود دارد بازی های سیاسی اما تنها مردم فقیر پرداخت قیمت — چه مدت طول خواهد این کار ادامه دهید؟"

رئیس جمهور اشرف غنی گفت که او به نام عبدالله سابق خود را رقیب برای ریاست جمهوری و کریم خلیلی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از شورای عالی صلح. خلیلی شده بود به ارائه یک آدرس در این مراسم که صدای تیراندازی را گرفت و به دنبال آن فریاد می زند. او آمده از این حمله صدمه ندیده است.

"این حمله یک جنایت علیه بشریت و علیه وحدت ملی افغانستان" غنی گفت: در بیانیه ای به توییتر.

YouTube

برای افغان ها حمله کلاه خونین هفته در سراسر کشور است.

فقط شش روز پیش در ایالات متحده و طالبان اعلام کرد که آنها تا به حال امضا توافق نامه ارائه امید برای صلح بین دو دیرین دشمنان. معامله مشخص شده در 14 ماه جدول زمانی برای خروج هزاران نفر از آمریکایی ها هنوز مستقر در افغانستان را پایان دادن به طولانی ترین جنگ در تاریخ ایالات متحده است.

آمریکا خروج نیروهای نظامی است که تا حدی مشروط بر طالبان انجام وعده های خود را برای مبارزه و جلوگیری از گسترش گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده است.

اما مشکل به سرعت به دنبال به عنوان غنی به عقب رانده و در برابر برخورد پیشنهاد برای یک زندانی ارز و طالبان — پس از هفت روز مهلت — مضاعف حملات مرگبار خود را بر نیروهای افغان در سراسر کشور است. خشونت را تشدید کرد به این نکته که ایالات متحده در آن گفت: انجام یک "دفاعی حمله" طالبان به دنبال حمایت از متحدین افغان در یک پاسگاه نظامی در اوایل این هفته.

در حال حاضر افغانستان باید به مقابله با این حال یکی دیگر از اسپاسم خشونت — این بار در پایتخت آن و تا کنون با مهاجمان ناشناخته است.

"ما برای گسترش تسلیت به خانواده های قربانیان & با تشکر از نیروهای امنیتی افغان به صورت سریع پاسخ" راس ویلسون آمریکا کاردار در کابل است. "ما ایستاده با افغانستان برای صلح است."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن