سیارک که دایناسورها را کشته بود برای باکتری

سیارک منتقل شده 24 بار سریع تر از یک گلوله تفنگ به عنوان آن را به زمین زده برخی از 66 میلیون سال پیش. آن مافوق

توسط MINERALNEWS در 13 بهمن 1398

سیارک منتقل شده 24 بار سریع تر از یک گلوله تفنگ به عنوان آن را به زمین زده برخی از 66 میلیون سال پیش. آن مافوق صوت موج شوک پهن درختان در سراسر شمال و جنوب امریکا و موج گرما موجب incomprehensibly بزرگ آتش سوزی جنگل ها.

این رویداد lofted خیلی مانده به اتمسفر که فتوسنتز تعطیل. این nonavian دایناسورها ناپدید شد. و نزدیک به 75 درصد از تمام گونه های خاموش شد.

در نقطه از, تاثیر, تصویر حتی بیشتر وخیم. فضای راک چپ استریل دهانه حدود 31 کیلومتر در آنچه در حال حاضر در خلیج مکزیک است. نه تنها یک چیز در زندگی می تواند جان سالم به در برد.

اما حتی در صفر زمین, زندگی, موفق به بازگشت و به سرعت.

یافته های جدید منتشر شده در مجله Geology هفته گذشته نشان داد که سیانو باکتری ها — جلبک های سبز-آبی مسئول مضر سمی شکوفه — نقل مکان کرد و به دهانه چند سال پس از ضربه. که گردش چشم, زمین شناسی, زبان و کمک می کند تا روشن چگونه زندگی پرش به عقب بر روی زمین زیر زمین شناسی, حوادث حتی در بسیاری ویران محیط.

در سال 2016 دانشمندان حفر و به قلب به اصطلاح چیکخولوب دهانه و کاوش های باستان شناسی 838 متر از رسوبات اجازه می دهد دانشمندان در سراسر دنیا از جمله Bettina شافر از دانشگاه Curtin استرالیا به تجزیه سنگ برای تحقیقات خود را.

این نمونه ها باید در جواب تعدادی از سوالات در مورد تاثیر اما شافر می خواستم برای درک بهتر زندگی دوباره در زمین صفر است. اگر چه دانشمندان تا به حال دیده نکات اولیه زندگی قبل از, اعداد کوچک بودند و نمی تواند تصرف کل تصویر.

مسئله این است که همه میکروارگانیسم ها را پشت سر بگذارید فسیل. به جای نرم-بدن موجودات زنده را می توان شناسایی شده توسط لانه آنها را و مولکولهای آنها سپرده است. سیانو باکتری ها به عنوان مثال تولید چربی است که می تواند حفظ شود و در سنگ های رسوبی برای صدها میلیون سال است.

بنابراین زمانی که شافر تیم شاهد آن حفظ چربی در هسته نزدیکی زمان از تاثیر آنها می دانستند سیانو باکتری ها شده اند باید در حال حاضر. مهمتر چربی سپرده شد در بالای یک لایه از فسیل گیاهان که شسته شد به دهانه توسط سونامی که به دنبال, اما در زیر لایه دیگری از ایریدیوم که سپرده شد هنگامی که باقی مانده در جو بارید به پایین بر روی زمین پس از چند سال. که نشان می دهد باکتری ها شروع به پر دهانه پس از سونامی آمار اما قبل از این فضای پاک و نور خورشید تا به حال به طور کامل بازگشته است.

"آنهایی که قادر به حرکت در حق دور آمبولانس chasers, اگر شما خواهد شد این سیانو باکتری ها" گفت: Sean P. S. Gulick های دریایی متخصص ژئو فیزیك از دانشگاه تگزاس در آستین یک دانشمند در حفاری های اعزامی و شافر همکاری نویسنده است.

این تیم قادر به تشخیص یک میزبان از دیگر موجودات زنده که در صحنه وارد شدند بعد از آن که کمک به بهتر مشخص سمی آب که مخلوط در دهانه. برخی از مولکولی فسیل کشف کردند برای مثال می توانید تنها سرچشمه از موجودات زنده است که زندگی در آب عاری از هر گونه اکسیژن به اصطلاح dead zone شبیه به آنچه که رخ می دهد هر تابستان در معاصر خلیج مکزیک است.

کریس Lowery یک paleoceanographer در دانشگاه تگزاس در آستین و یک نویسنده از مطالعه اخیر مظنون است که دهانه شد تنها بخشی از مرده در بخشی به دلیل این تیم نیز شاهد شواهد فسیل پلانکتون که تکیه بر اکسیژن است. شاید دهانه اکسيژن-تخلیه آب وجود داشته و تنها در برخی از لایه های آن ستون آب. یا مانند dead zone مدرن در خلیج فارس, شاید این آب تنها فصلی است.

دانستن است که زندگی رونق در چیکخولوب دهانه در حالی که آن را هنوز هم تازه می تواند کمک به دانشمندان در درک بهتر چگونگی زندگی چیزهایی انطباق با فاجعه امروز گفت: Jason Sylvan یک اقیانوس شناس در تگزاس A&M دانشگاه بود که درگیر در مطالعه است.

بیشتر از ستاره در صندوق پستی خود را

هرگز از دست ندهید آخرین اخبار از ستاره. ثبت نام برای خبرنامه ما به بالا امروز داستان های مورد علاقه خود را از مقالات و چیزهای بیشتری را در صندوق پستی خود را

ثبت نام در حال حاضر

تغییرات آب و هوا مطرح شده است و درجه حرارت اکسیژن و اسیدی آب در اقیانوس های جهان. اما دانشمندان باقی می ماند مطمئن نیستید که چگونه جوامع میکروبی — که کمک به کنترل مقدار اکسیژن در اتمسفر — پاسخ خواهد داد.

برای بهتر پیش بینی آینده ما آنها ادامه خواهد داد به حفاری تا فسیل از گذشته — به خصوص کسانی که از یکی از بزرگترین انقراض بر روی زمین است.



tinyurlrebrandlybitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب