AP توضیح می دهد: چه چیزی در پشت آخرین هند-چین مرز تنش

دهلی نو - تنش در امتداد چین-هند مرز بالا در هیمالیا باید هایش دوباره در هفته های اخیر.هندی, مقامات می گویند که

توسط MINERALNEWS در 11 خرداد 1399

دهلی نو - تنش در امتداد چین-هند مرز بالا در هیمالیا باید هایش دوباره در هفته های اخیر.

هندی, مقامات می گویند که آخرین ردیف شروع شد و در اوایل ماه مه هنگامی که سربازان چینی وارد هند-کنترل سرزمین لاداخ در نقاط مختلف نصب چادر و پست گارد. آنها گفت: این سربازان نادیده گرفته تکرار کلامی هشدار به ترک راه اندازی مسابقات فریاد سنگ پرانی و fistfights. چین به دنبال تطهیر این رویارویی در حالی که ارائه اطلاعات کمی.

نگاهی به تاریخچه و فعلی روابط بین دو کشور و چگونه حوادث ممکن است توسعه:

___

BRAWLING نیروهای

طی هفته های اخیر هزاران نفر از سربازان دو کشور مواجه شده اند فقط چند صد متر (متری) از هر یک از دیگر در Ladakh را Galwan دره. چین اعتراض به هند ساخت جاده را از طریق دره اتصال این منطقه به یک فرودگاه احتمالا جرقه حرکت خود را به اعمال کنترل بر خاک در امتداد مرز است که به وضوح تعریف شده است و در مکان.

تحلیلگر کریس Buggers گفت که یک فرودگاه در نزدیکی دهکدهای به طور پیوسته گسترش نظامی خود را با استفاده از بیش از سال گذشته با استقرار یک surface-to-air missile باتری و چهار جت های جنگنده. او در اخیر گفت: تصاویر ماهواره ای از Ngari Günsa نشان می دهد کارگران احداث یک فرودگاه پارکینگ و رمپ و "واکنش سریع هشدار پیش بند" اما در حال سقوط کوتاه از اضافه کردن یک دوم باند.

در حالی که در یک نزاع و جدال بین چینی و هندی سربازان اسیر شده در رابطه سخنگوی وزارت خارجه ژائو Lijian گفت: وضعیت مرز بود "به طور کلی پایدار و قابل کنترل است."

دو طرف در برقراری ارتباط از طریق هر دو خود را در خط مقدم واحدهای نظامی و مربوطه خود را در سفارتخانه به "به درستی حل و فصل مسائل مربوطه از طریق گفت و گو و مشاوره" ژائو گفت: در روزانه وزارت, اخبار جلسه مطبوعاتی در پکن.

هند و چین که در یک شبیه بن بست برای 73 روز در Doklam در انتهای دیگر خود را مورد مناقشه مرزی در سال 2017, زمانی که هند نیروهای بسیج برای مقابله با آنچه که دیده بود را به عنوان حرکت می کند توسط طرف چینی برای گسترش حضور خود را در امتداد مرز با بوتان. این وضعیت بعدها خنثی از طریق کانال های دیپلماتیک.

___

جنگ و صلح بین دو غول

دو طرف روابط دیپلماتیک در سال 1950 اما یک سال 1962 مرز جنگ بین آنها تنظیم روابط عقب برای چند دهه.

در تمام چین ادعا می کند برخی از 90000 کیلومتر مربع (35,000 کیلومتر مربع) از خاک در هند شمال شرقی از جمله هند ایالت آروناچال پرادش با آن به طور سنتی بودایی جمعیت. هند می گوید چین را اشغال 38,000 کیلومتر مربع (15,000 مایل مربع) از قلمرو آن در عکاسی چانه فلات در غرب هیمالیا از جمله بخشی از منطقه لاداخ.

روابط نیز تیره و تار توسط هند میزبانی از تبعید رهبر معنوی تبت دالایی لاما که فرار میهن خود در سال 1959 در طول یک سقط قیام چینی در برابر قانون است. دالایی لاما تاسیس خود اعلام کرد دولت در تبعید " در شمال هند در شهر Dharmsala که در آن هزاران تبتی حل و فصل کرده اند.

___

تلاش برای قطعنامه

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

در سال 1993 دو کشور امضا توافق نامه در "حفظ صلح و آرامش" در امتداد آنچه شناخته شده به عنوان خط کنترل واقعی در امتداد مرز خود.

اما آنها به هیچ وجه نزدیک به حل و فصل اختلاف خود را با وجود بیش از 20 دور از مذاکرات همراه با جلسات متعدد بین نارندرا نخست وزیر هند و رئیس جمهور چین.

پکن برای حمایت از پاکستان در این شماره از سرزمین مورد مناقشه کشمیر نیز یکی از نگرانی های مهم برای هند است. چین ساخته شده است یک راه از طریق پاکستان-کنترل کشمیر و مسدود کردن هند ورود به هسته ای تامین کنندگان گروه با اصرار بر پاکستان همزمان با ورود. هند امتناع از شرکت در یازدهم را امضا سیاست خارجی ابتکار چند میلیارد دلاری کمربند و جاده ابتکار نمی رفته پایین به خوبی با چین در حالی که پکن پرداخت کرده است تنها خدمات لب به دهلی جدید آرمان برای پیوستن به شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک عضو دائمی است.

___

اقتصادی رقابت میان رشد تجارت

با وجود پراکنده مرز درگیری روابط اقتصادی بین دو گسترش یافته در دهه گذشته چین و ورزش زیادی مازاد تجاری.

بیش از 100 شرکت های چینی بسیاری از آنها متعلق به دولت را تاسیس دفاتر و یا عملیات در هند هند در امور خارجی وزارت. شرکت های چینی از جمله Xiaomi, Huawei, Vivo و Oppo اشغال نزدیک به 60 درصد از هند بازار تلفن همراه در حالی که هند عمده صادرات به چین بدون چربی نسبت به پنبه مس و سنگ های قیمتی.

حجم تجارت افزایش به بیش از دلار 95 میلیارد دلار در سال 2018 و تصویب $53 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2019 با حدود 43 میلیارد از آن است که صادرات چین به هند است. این عدم تعادل باعث شد تا فشار توسط هند به سرمایه گذاری در چین افزایش هزینه ها و بدتر شدن روابط با ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای تبدیل شدن به یک جایگزین صفحه اصلی به صورت بزرگ و شرکت های چند ملیتی.

___

آسوشیتد پرس روزنامه نگار سام مک نیل در پکن کمک به این گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن