واکسن فلج اطفال به کمک بیماران کرونایی می‌آید

[ad_1] به گفته محققان ویروس کرونا مانند ویروس فلج اطفال نوعی ویروس تک رشته‌ای RNA است و احتمالا بدن با هر

توسط MINERALNEWS در 25 خرداد 1399
[ad_1]

به گفته محققان ویروس کرونا مانند ویروس فلج اطفال نوعی ویروس تک رشته‌ای RNA است و احتمالا بدن با هر دو ویروس توسط مکانیزم‌های یکسان سیستم ایمنی، مقابله می‌کند. بنابر این واکسن خوراکی فلج اطفال می‌تواند بدن را به طور موقت در برابر ویروس کرونا ایمن کند.
واکسن فلج اطفال با قیمت ارزان به طور وسیع در دسترس است و مصرف آن به سادگی انجام می‌شود. سالانه بیش از یک میلیارد واحد از این واکسن تولید شده و در ۱۴۰ کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

در این واکسن از ویروس ضعیف شده فلج اطفال استفاده می‌شود. این نوع واکسن‌ها که با استفاده از ویروس زنده ساخته می‌شوند، ‌یک واکنش قوی و پایدار در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کنند. با وجود این سرعت تولید آن‌ها در مقایسه با واکسن‌های جدید، کمتر است.
به گفته محققان، واکسن خوراکی فلج اطفال، یک اثر جمعی ایجاد می‌کند. در واقع واکسن بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از جمعیت دریافت کننده را در برابر ویروس ایمن می‌کند. همچنین با افزایش تعداد افراد مقاوم در برابر آلودگی ویروسی، از افراد آسیب‌پذیر در برابر انتشار ویروس محافظت می‌شود.
با وجود این که گروه‌های تحقیقاتی در سراسر جهان تمام تلاش خود را برای تولید واکسن کووید ۱۹ به کار گرفته‌اند، دستیابی به واکسن این بیماری حداقل تا سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی به طول می‌انجامد. به همین علت، استفاده از داروها و واکسن‌های موجود برای کاهش سرعت شیوع بیماری یا ایجاد ایمنی موقت در برابر آن، به یکی از موضوعات تحقیقاتی مهم تبدیل شده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science‌ منتشر شده است.

۴۷۲۳۱


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن