<strong>معنی مو:</strong>

مو سمبل زیبایی ، طراوت ، آراستگی است و خصوصیات رفتاری و اخلاقی افراد را نشان می دهد و یکی از عواملی است که می

توسط MINERALNEWS در 22 خرداد 1400
مو سمبل زیبایی ، طراوت ، آراستگی است و خصوصیات رفتاری و اخلاقی افراد را نشان می دهد و یکی از عواملی است که می تواند بر روابط و موقعیت اجتماعی و عزت نفس و در نتیجه تمیزی ، رفاه و حفظ سلامتی تأثیر بگذارد. برای مردم بسیار مهم است. از طرف دیگر ، ریزش مو اغلب باعث استرس و فشار عاطفی می شود ، بنابراین برخی از افراد طاس نگران ریزش مو هستند. بهترین روش برای جبران طاسی فرد انجام کاشت موی طبیعی است.

علم کاشت مو چیست؟


در تعریف کلی از کاشت مو ، می توان گفت که فولیکول های مو در پشت و کنار سر مردان گیرنده هورمون های مردانه ندارند و در برابر ریزش موی ارثی در مردان مقاوم هستند. تعداد این فولیکول های خیالی همیشه ثابت و از نظر تعداد محدود است و پس از انتقال به جلو و بالای سر ، ماهیت خود را حفظ می کنند. به عبارت دیگر ، کاشت موی طبیعی موهای جدید ایجاد نمی کند ، بلکه فقط عمل توزیع مو را ایجاد می کند.
این موهای منتقل شده پس از مدتی رشد کرده و از نظر رنگ ، سرعت رشد و شرایط کاملاً طبیعی موهای طبیعی فرد را حفظ می کنند و در آرایشگاه توانایی کوتاه شدن ، رنگ آمیزی و خشک شدن با سشوار را دارند. این روش عمدتا برای درمان طاسی در مردان استفاده می شود ، در طی آن ریشه ها ، که از نظر ژنتیکی در برابر ریزش مو مقاوم هستند ، به منطقه طاس منتقل می شوند.

تاریخچه کاشت مو:


در دهه 1820 ، با انجام یک پروژه تحقیقاتی روی حیوانات آزمایشگاهی ، نظریه کاشت مو طبیعی اثبات شد.
کاشت موی طبیعی برای اولین بار توسط یک پزشک ژاپنی به نام دکتر Okoda در سال رویان سلامت کلینیک در انسان انجام شد و سپس در سال 1980 توسط دکتر آلمانیش دکتر آلمانی ، وی ابتدا اثر درمانی کاشت مو را توصیف کرد. برای از بین بردن ریزش مو در مردان پشت سر. پیوند در مناطقی که موهای کم پشت یا طاسی جلوی سر دارند برای درمان نهایی این نوع ریزش انجام می شود.

زمان کاشت مو:



اگر نازک شدن پوست سر به حدی باشد که سفیدی پوست سر را در نور طبیعی در زیر موها مشاهده کنید ، فرد کاندید مناسبی برای کاشت مو است. بنابراین ، این عمل زمانی انجام می شود که موها به اندازه کافی ریخته شده اند ، اما کاملاً طاس نیستند. به طور کلی بهتر است این کار زمانی انجام شود که فرد نسبتاً جوان (45- 25 سال) و از نظر اجتماعی فعال باشد و می خواهد در کار و زندگی پیشرفت کند و ظاهر برای فرد بسیار مهم است. با توجه به این توضیحات ، کاشت مو سن و زمان خاصی ندارد و به نوع و میزان ریزش موی هر فرد بستگی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است فردی 20 ساله باشد و ریزش موی نوع 4 یا 5 داشته باشد و زمان کاشت فرا رسیده است ، اما فرد 50 ساله است اما نیازی به کاشت ندارد. مشکلی وجود دارد از نظر شرایط جسمی می تواند نتایج خوبی داشته باشد.



آخرین مطالب