ضد کف | ضد کف چیست

پتروشیمی دانشمند تولید کننده، وارد کننده و در کل در زمینه ارائه انواع ضد کف (Defoamer) نیز فعال می باشد. ضد کف

توسط MINERALNEWS در 25 فروردین 1400

پتروشیمی دانشمند تولید کننده، وارد کننده و در کل در زمینه ارائه انواع ضد کف (Defoamer) نیز فعال می باشد. ضد کف که نام های دیگر آن آنتی فوم یا دیفومر هست برای جلوگیری از بوجود آمدن کف در روند تولید از آنها استفاده می شود.

ضد کف چیست؟

(Defoamer چیست)

Defoamer یک ماده افزودنی شیمیایی است که به آن ضد کف ، کفگیر یا کف کننده نیز گفته می شود و از تشکیل کف یا کف در مایعات جلوگیری می کند. عملکرد این ماده به گونه ای است که باعث ایجاد بی ثباتی در کف و از بین رفتن کف یا حباب های ریز و درشت می شود.

 

برای خرید کف از گروه تولیدی دانشمند می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما ضد کف در لوله های 50 ، 100 و 200 کیلویی می فروشیم.

ضد کف چیست

تاریخچه در برابر کف

(تاریخچه Defoamer)

 

اولین ضد کف تولید و برای شکستن کف قابل مشاهده روی سطح استفاده شد. در گذشته از نفت سفید ، روغن سوخت و سایر فرآورده های نفتی سبک برای از بین بردن کف یا تجزیه کف استفاده می شده است. همچنین ، روغنهای گیاهی و الکلهای چرب (C7 - C22) برای افزایش کارایی به محصولات نفتی اضافه شدند. در دهه 1950 ، آزمایشات با کفهای پایه سیلیکون بر پایه پلی متیل سیلوکسان (روغن سیلیکون) که در آب یا روغن سبک پراکنده شده اند ، آغاز شد. در سال 1963 ، اولین آنتی پنس با ذرات آبگریز (دی اکسید سیلیکون آبگریز) در روغن سبک به ثبت رسید. در آغاز دهه ، موم های آبگریز مانند استئارامید پایه اتیلن در روغن های تولید شده پراکنده شدند. توسعه عوامل کف ساز سیلیکون با کمک انواع امولسیون کننده ها و روغن های سیلیکونی اصلاح شده همچنان ادامه دارد.

 

کف چیست؟

(کف چیست)

 

به پراکندگی پایدار گاز در مایع ، کف یا کف حباب هوا در مایعات غیر سورفاکتانت گفته می شود. بدترین کف کف شناور روی سطح است. کف روی سطح باعث ایجاد مشکل در سطح مایع شده و باعث سرریز شدن مخزن یا استخر مورد نظر در اطراف تجهیزات می شود که این مسئله از نظر ایمنی ایجاد می شود.

علت کف کردن

علت اصلی کف یا کف ، نفوذ گاز به مواد مایع است.

 

واکنش شیمیایی مواد تشکیل دهنده کف ، مانند واکنش ایزوسیانات با آب ، هم زدن مکانیکی به دلیل ورود مکانیکی هوا با هم زدن و اختلاط مواد گردش هوا هنگام مرطوب شدن رنگدانه ها و مواد پرکننده.

 

ویژگی های ضد کف

  1. کارایی و اثر بخشی
  2. بار کمتر
  3. پایدار شیمیایی
  4. غیر سمی و سازگار با محیط زیست
  5. نقطه فلاش بالا است
  6. دامنه وسیع دما
  7. دامنه وسیع دما
  8. اکسیداسیون با مقاومت بالا
  9. پایداری در فشارهای بالا ، چاه های عمیق ، گمانه ها و چاه های زیرزمینی
  10. فشار بخار کم
  11. قدرت دی الکتریک بالایی دارد

ضد کف چیست؟

(ضد کف چیست)

 

کف کننده ها کف موجود را از بین می برند و ضد کف ها از تشکیل بیشتر کف جلوگیری می کنند. ضد کف برای جلوگیری از تولید کف ناشی از واکنشهای مختلف فیزیکی و شیمیایی استفاده می شود.

 

اکثر واکنشهای شیمیایی کف تولید می کنند. از ضد کف یا پخش کننده برای جلوگیری از کف در هنگام واکنش مواد استفاده می شود.

 

کف را می توان به صورت مکانیکی یا توسط مکانیسم شیمیایی مانند تخمیر تشکیل داد. ضد کف ها در سیستم های مختلف تحت تأثیر دما ، pH ، حلالیت ، فشار و سازگاری مواد شیمیایی عمل می کنند.

علت به وجود آمدن کف

دلیل استفاده از ضد کف چیست؟

ظاهر کف در صنایع مختلف یکی از عواملی است که تأثیر منفی و کاهشی بر کارایی تولید خواهد داشت. تولید کف مشکلات زیادی دارد و اثرات سوئی بر صنعت دارد. بنابراین ، استفاده از کف ضروری است. به طور کلی ، کف در فرآیندهای فرآوری مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی ، تخمیر ، صنعت نساجی ، تولید چسب ، چاپ جوهر ، رنگ ، پوشش و رزین در هنگام اختلاط ، فیلتراسیون ، رقت ، پر کردن ظروف با محصولات ، تقطیر و جوش تشکیل می شود. ظهور کف در صنایع مختلف باعث کاهش کارایی تجهیزات و تحمیل هزینه های زیادی می شود ، بنابراین کنترل ها و اقدامات لازم برای از بین بردن این پدیده بسیار ارزشمند است. در فرآیندهای صنعتی ، کف ها مشکلات جدی ایجاد می کنند. آنها باعث نقص در پوشش های سطح می شوند و از پر شدن م containثر ظروف جلوگیری می کنند ، بعلاوه سرعت واکنش های شیمیایی را کاهش می دهند.

 

مکانیسم عملکرد کف یا پخش کننده

معمولاً پخش کننده فوم نامحلول است و دارای سورفاکتانت است. یکی از مشخصه های اصلی کف ، ویسکوزیته کم و امکان پخش سریع آن بر روی کف است. این ماده به هوای سطح مایع بستگی دارد و لایه های کف موجود در آن را بی ثبات می کند و این باعث ترکیدن حباب های هوا و شکستن سطح کف می شود. حباب های ورودی ورودی جمع می شوند و حباب های بزرگتر با سرعت بیشتری به سطح مایع می رسند و در سطح مایع کف می کنند.

 

تشکیل کف به دلیل انحلال مولکول های گاز در مایع است. مولکول های ضد کف باعث تغییر کشش سطح مایع شده و می توانند به عنوان سورفاکتانت یا سورفاکتانت عمل کنند. ماهیت مواد فعال کننده سطح ممکن است غیر یونی ، کاتیونی ، آنیونی یا آمفوتریک باشد. سورفاکتانت های مختلفی برای تولید ضد کف های مختلف استفاده می شود.

 

اثربخشی استفاده از کف به نوع کف بستگی دارد ، یعنی. کلان و خرد. ضد کف به لایه های کف نفوذ کرده و کف را از بین می برد.

 

مواد متداول مورد استفاده در ساخت کف شامل روغنهای محلول ، پلی دی متیل سیلوکسانها و سیلیکونهای دیگر ، الکلهای خاص ، استئاراتها و گلیکول ها است. این افزودنی برای جلوگیری از تشکیل کف یا برای تجزیه فوم که از قبل تشکیل شده است ، به سیستم اضافه می شوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن