راهنمای سینک آشپزخانه برای تمیز کردن و فیکسچر

هر صاحبخانه سرانجام با نوعی مشکل لوله کشی مخصوصاً از سینک آشپزخانه روبرو خواهد شد. دلیل این امر این است که سی

توسط MINERALNEWS در 2 اسفند 1398

هر صاحبخانه سرانجام با نوعی مشکل لوله کشی مخصوصاً از سینک آشپزخانه روبرو خواهد شد. دلیل این امر این است که سینک آشپزخانه یکی از متداول ترین قسمت های سیستم لوله کشی منازل است. البته قابل درک است که ممکن است یک لوله کش حرفه ای به هر نمونه ای که ایجاد می شود ، نامیده نشود. اما اگر مواردی از قبیل زهکشی پشتیبان یا فشار کم آب را در بر می گیرد ، باید با یک متخصص تماس بگیرید. در مورد سینک آشپزخانه خود باید موارد دیگری را نگران کنید؟

چه مشکلی معمولاً در سینک آشپزخانه بوجود می آید؟
صحبت از مشکلات مربوط به سینک آشپزخانه ، یکی از دلایل عمده نگرانی لوله های لوله کشی است. نکته خوب در مورد لوله های آشپزخانه این است که آنها به راحتی در دسترس هستند ، بنابراین اگر نیاز به انجام کارهای جزئی دارید ، کار چندان سختی نخواهد بود.

گذشته از پس انداز پول ، مشکلات کوچک می توانند سریعتر حل شوند. همچنین مشکلات متداول واشرهای فرسوده یا حلقه های O وجود دارد که منجر به نشتی از شیر آب می شوند. از آنجا که خرید این قطعات آسان است و هیچ ابزار خاصی در واقع مورد نیاز نیست ، می توانید تعمیرات را به تنهایی انجام دهید. برای سهولت در تعمیرات ، به مارک شیر آب خود توجه کنید تا از تعویض قطعات مناسب اطمینان حاصل کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از تلاش برای تعویض هر یک از قسمت های فرسوده یا شکسته ، منبع آب شیر آب را خاموش کنید.

این نکته حائز اهمیت است تفاوت سینک لگن چپ و راست که همه مشکلات آشپزخانه مربوط به لوله کشی شما نیست. همچنین مشکلات دیگری در سینک آشپزخانه شما وجود دارد که باید به همان نسبت نگران باشید. این مربوط به اسفنج آشپزخانه شماست. به آن نگاه کنید ، آیا کثیف و منزجر کننده به نظر می رسد؟ چند بار آن را تمیز یا جایگزین می کنید؟ آیا می دانستید که اسفنج آشپزخانه شما می تواند 200000 برابر از صندلی توالت حمام شما خاکی تر باشد؟

این اطلاعات بسیار نگران کننده است به خصوص وقتی که فکر می کنید این اسفنج ها به صفحه های ناهار خوری شما ، فنجان ها ، سس ها ، و تقریباً همه چیزهایی که با غذای شما در تماس هستند لمس می کنند و وارد دهان می شوند. در یک تحقیق مشخص شد که یک باکتری به اندازه مکعب قند روی اسفنج می تواند 54 میلیارد سلول باکتری داشته باشد. این میزان تراکم معادل آن است که در مدفوع یافت می شود.

در حقیقت ، این تحقیقات تأکید می کند که اکثر باکتری های موجود در آشپزخانه شما از اسفنج ها هستند. این اسفنج ها حتی به عنوان بزرگترین منبع باکتری های فعال در کل خانه شما در نظر گرفته می شوند. آیا نباید این مسئله دلیلی برای نگرانی باشد؟

نحوه تمیز کردن
چگونه با این مخازن باکتریها غیر از بیرون انداختن کامل آنها مقابله می کنید؟ آیا شما استفاده از اسفنج ها را به طور کلی متوقف می کنید؟ خوشبختانه چنین نیست ، مواردی وجود دارد که می تواند برای کنترل این خطرات کنترل شود.

یکی از موثرترین راهها استفاده از محلول سفید کننده است که قادر به از بین بردن 99.9٪ از انواع باکتری های موجود در اسفنج ها است. این امر به شما امکان می دهد تا از استانداردهای بهداشتی برای سطوح تماس با مواد غذایی استفاده نشده توسط EPA رعایت شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که 3/4 فنجان سفید کننده را با یک گالن آب مخلوط کنید و حداقل 5 دقیقه اسفنج را در آنجا بگذارید.

در همین حال ، استفاده از سرکه کاملاً قدرت برای خیساندن یک اسفنج به مدت 5 دقیقه به از بین بردن 99.6٪ باکتریهای موجود کمک خواهد کرد. برای خلاص شدن از شر 97٪ از باکتری ها همچنین می توانید از آمونیاک با مقاومت کامل استفاده کنید. اگر اسفنج را با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کنید ، 93 درصد باکتری ها را از بین می برد.

برخی حتی برای تمیز کردن اسفنج های کثیف از استفاده از ماشین ظرفشویی یا مایکروویو استفاده کرده اند. این روش ها به از بین بردن 99.9٪ میکروب ها کمک می کند. متأسفانه ، این روشها در رفع خطرات ناشی از باکتری های E. coli و سالمونلا به اندازه کافی مؤثر نیستند.

همیشه مربوط به تمیز کردن اسفنج ها نیست. دانستن چگونگی استفاده صحیح از آنها در تمیز کردن گلدان های چرب و قابلمه ها بسیار ارزشمند است. هنگامی که به درستی انجام شود ، به حداقل رساندن مقدار خاک موجود در اسفنج کمک می کند. چگونه آن را انجام دهید؟

  1. چند عدد مربا صابون را درون تابه قرار دهید. ممکن است از صابون کف استفاده کنید که در مقایسه با صابون مایع ظرفشویی ارزانتر است.
  2. دستان خود را در اطراف ناحیه صابون حرکت دهید تا قبل از استفاده از اسفنج چربی و رنده را از بین ببرید تا آن را خارج کنید.
  3. ماهیتابه را بشویید و بررسی کنید که آیا هنوز احساس چربی دارد. اگر این کار را انجام داد ، مرحله 2 را تکرار کنید.
  4. پس از از بین بردن حس چرب شدن ، صابون کمی بیشتر به قابلمه اضافه کنید و از اسفنج آشپزخانه برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
    با استفاده از این روش ، از چسبیدن و جذب چربی و جذب اسفنج جلوگیری می کنید. همچنین این امکان را به مدت طولانی تمیز می دهد و از صابون کمی کمتر در این فرآیند استفاده می شود.

چگونه برای جلوگیری از مشکلات آینده
تمیز کردن اسفنج ها البته به جلوگیری از مشکلات آینده کمک نمی کند. با این وجود وضعیت ناخواسته باکتری ها در اسفنج های شما به حداقل می رسد. برای جلوگیری از مشکلات آینده چه باید کرد؟

اول از همه ، اسفنج ها را در یک مکان خشک ذخیره کنید. کافی نیست که پس از هر بار استفاده ، آن را از بین ببرید ، بلکه باید در مکانی خشک نگه داشته شود. گذاشتن اسفنج بر روی میز ، نه تنها مدت زمان طولانی تری برای خشک شدن دارد بلکه به باکتری های مضر امکان تکثیر سریع تر نیز می دهد. نگه داشتن اسفنج ها در یک ظرف یا محوطه بسته مانند سطل یا زیر سینک آشپزخانه نیز به رشد باکتری ها کمک می کند.

اکنون ، صرف نظر از اینکه چقدر اسفنج های آشپزخانه خود را تمیز می کنید ، برای همیشه در آن حالت باقی نمی ماند. این بدان معنی است که شما ناگزیر خواهید بود بسته به کاربرد واقعی خود ، آن را در حدود دو تا سه هفته از بین ببرید. هیچ مقدار بهداشتی به تنهایی برای مقابله با باکتریهای عمومی که به طور بالقوه می توانند روی اسفنج رشد کنند کافی نیست.

برخی مطالعات حاکی از آن است که اسفنج های ضد عفونی منظم حاوی همان میزان باکتری هایی هستند که به عنوان نمونه هایی از آن وجود ندارد. هرچه بیشتر از اسفنج استفاده کنید سریعتر باید تعویض شود. بنابراین در اصل ، شما ممکن است نیاز به جایگزین اسفنج های آشپزخانه خود در هر هفته داشته باشید.

در زمینه محدود کردن حضور و رشد باکتری ها در اسفنج های آشپزخانه شما ، همچنین به شما کمک می کند تا از مواردی که باید از آن جلوگیری کنید استفاده کنید.

  • آب میوه ها را هرگز نباید با استفاده از اسفنج های آشپزخانه پاک کرد یا تمیز کرد. چرا؟ دلیل این امر این است که اسفنج در حقیقت می تواند احتمال انتشار پاتوژن های منتقله از مواد غذایی را به طور بالقوه مضر افزایش دهد. برای تمیز کردن آبمیوه های گوشتی از دستمال کاغذی یا بهتر از آن ، از دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید باکتری ها در خانه شما پخش نمی شوند.
  • همین کار را می توان هنگام تمیز کردن کانترها نیز گفت. اسفنج ها می توانند حاوی میلیون ها باکتری باشند و استفاده از آن برای تمیز کردن میزهای شما می تواند منجر به گسترش میکروب هایی شود که می توانند مردم را بیمار کنند. برای جلوگیری از شیوع باکتری ها و میکروب ها ، از حوله های کاغذی یا دستمال مرطوب استفاده کنید. این به طور موثری احتمال آلودگی متقابل را کاهش می دهد.
  • هرگز با اسفنج آشپزخانه خود برای وسایل آشپزخانه تجارت نکنید. با وجود اینکه کمتر متخلخل است ، پرده های ظرفی می توانند میزبان باکتری های مضر باشند که شما را بیمار می کند. اگر نیازی به استفاده از روتختی ندارید ، حتما آن را در آب داغ بشویید و با استفاده از گرمای زیاد آن را کاملاً خشک کنید. هنگام چسباندن آن با اسفنج ها ، اطمینان حاصل کنید که از اسفنج مختلف برای هر منظور استفاده می کنید.
    همانطور که مشاهده می کنید ، مقابله با مشکلات سینک آشپزخانه بیشتر یک مسئله عقل سلیم است. بنابراین اگر در اسفنج های خود مشکلی دارید ، فقط این نکات را دنبال کنید و باید در امان باشید. در هنگام مشکل در لوله کشی آشپزخانه خود ، با اسکاتلند انگلیسی لوله کشی تماس بگیرید .
آخرین مطالب