بهترین اندروید باکس های [2021] بازار ایران کدام است؟

اندروید باکس چیست؟ آیا برنامه بهترین اندروید باکس را می شناسید؟ موارد زیر به همراه شرح کاملی از اندروید باکس ب

توسط MINERALNEWS در 3 اردیبهشت 1400
اندروید باکس چیست؟ آیا برنامه بهترین اندروید باکس را می شناسید؟ موارد زیر به همراه شرح کاملی از اندروید باکس بهترین گزینه ها را در بازار ایران ارائه می دهد. این مقاله ابتدا بهترین اندروید باکس کشورمان را در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان و برای مصارف مختلف معرفی کرده است. در زیر توضیحات مفصلی در مورد کاربر و ویژگی های اندروید باکس و مشخصات فنی آنها آورده شده است ، بنابراین با کسب دانش عمیق در مورد این دستگاه ها می توانید نمونه فعلی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
نمایشگر ویدیو
00:00
09:42

بهترین اندروید باکس

با افزایش خدمات اینترنتی برای تماشای فیلم و محتوای چندرسانه ای در کشورمان ، شاهد محبوبیت روزافزون اندروید باکس هستیم. این امر منجر به تبلیغ محصولات مختلف از مارک های مختلف و بعضاً بدون نام شده . و انتخاب محصولات کاربردی با قیمت مناسب کمی پیچیده است. در این زمینه ، اگر به دنبال اندروید باکس قدرتمند هستید ، در اینجا لیستی از بهترین محصولات کشورمان (به ترتیب ارزان تا گران) وجود دارد.

فیلیمو باکس (FB-101)

اگر پخش ویدئو از سرویس هایی مانند فیلیمو ، آپارات یا نماوا و تماشای چندرسانه ای از طریق حافظه خارجی اولویت اصلی شماست ، فیلیمو باکس یا فیلیمو FB-101 بهترین انتخاب است. این دستگاه دارای قدرت پردازش مناسب (به لطف Amlogic S905X2) همراه با رابط کاربری مطلوب و قیمت مقرون به صرفه است. به این ترتیب می توان فیلیمو باکس را نه تنها به عنوان بهترین گزینه در قیمت ، بلکه به عنوان بهترین گزینه برای کاربران عادی (عموم مردم) نیز ارائه داد. فیلیمو باکس  بهترین اندروید باکس به نسخه 8 Android TV مجهز است ، اما نصب همه برنامه های اندروید از طریق Sideload امکان پذیر است. استفاده از Android TV باعث شده است که ما با یک رابط کاربری بسیار روان و سریع روبرو شویم. موردی که در اکثر محصولات در این بازه قیمت وجود ندارد. پردازنده Amlogic S905X2 همچنین توانایی زیادی در پخش انواع فیلم ها و محتوای چندرسانه ای دارد و به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد. به دلیل ضعف پردازنده و عدم امکان نصب برنامه های رقیب ، اندروید باکس نماوا به عنوان یکی از رقبای اصلی فیلیمو باکس توصیه نمی شود. همچنین استفاده از نسخه کامل اندروید رابط کاربری کندتری ایجاد کرده است. جی پلاس نیز اخیراً اندروید باکس خود را راه اندازی کرده است که از پردازنده قدرتمندتری در مقایسه با فیلیمو باکس استفاده می کند. اما متأسفانه ، یک رابط کاربری سنگین و نه چندان جذاب (بصری) منجر به تجربه ای ناجور شده است. اگر رابط کاربری دستگاه به روز شود ، می تواند در آینده پیشنهاد شود.  


بهترین اندروید باکس نماوا تی ‌وی مدل SH-101

اندروید باکس با اتصال به تلویزیون استاندارد ویژگی های تلویزیون هوشمند را ارائه می دهد. جعبه اندروید مدل “SH-101” محصولی از برند “NamavaTV” (NamavaTV) است که در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته شده است. بدنه این محصول از پلاستیک ساخته شده است که تأثیر زیادی در کاهش وزن کلی دستگاه داشته است. این جعبه اندروید با سیستم عامل اندروید 9.0 به شما امکان استفاده از تلویزیون هوشمند را می دهد. این جعبه اندروید به پردازنده چهار هسته ای Cortex-A53 با 2 گیگابایت رم مجهز شده است. خروجی HDMI ، AV و صدا برای انتقال صدا و تصویر برای این محصول موجود است. قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای فای از دیگر ویژگی های این محصول است. علاوه بر این ، نماوا یک پورت اترنت برای این محصول در نظر گرفته است. این دستگاه دارای یک کنترل از راه دور و کابل HDMI است که استفاده از آن را آسان تر می کند. با جعبه N-Nova Android SH-101 می توانید تلویزیون خود را با هزینه کم به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. لازم به ذکر است که با خرید این دستگاه 1 سال اینترنت رایگان و یک سال اشتراک رایگان دریافت خواهید کرد. شایان ذکر است که سیستم عامل رسمی Android TV نسخه 9 توسط این دستگاه در اختیار شما قرار گرفته و قابلیت ویژه Namava Launcher برای کاربران دستگاه در دسترس است.

مشخصات کلی

  • ابعاد   :   100x100x20 میلی‌متر
  • ابعاد دستگاه اصلی    :    100x100x20 میلی‌متر
  • وزن   :   170 گرم
  • تعداد ساب‌ووفر   :   ندارد
  • جنس بدنه   :   پلاستیک
 


اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus به همراه ماوس بی سیم

  • نوع حافظه:حافظه داخلی فلش
  • بلوتوث:دارد
  • شبکه بی‌سیم (Wi-Fi):دارد
  • پورت USB:دارد
  • پورت HDMI:دارد
  • پورت AUX:دارد
  • قابلیت اتصال میکروفون:ندارد
  • میکروفون:بدون میکروفون
  • رقص نور:دارد
  • تعداد ساب‌ووفر:ندارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • امکان SIMPLINK:دارد

مشخصات کلی

  • ابعاد   :   115x115x20 میلی‌متر
  • ابعاد دستگاه اصلی   :   115×115×20 میلی‌متر
  • وزن   :   45 گرم
  • تعداد ساب‌ووفر   :   ندارد
  • جنس بدنه   :   پلاستیک



اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick

دانگل شیائومی Mi TV Stick HDMI جدیدترین محصول این شرکت چینی است که به شما امکان می دهد از سیستم عامل اندروید در تلویزیون خود استفاده کنید. این دانگل از پورت HDMI برای اتصال به تلویزیون استفاده می کند و از رزولوشن 1080P پشتیبانی می کند. جالب است بدانید که جعبه محصول همچنین دارای یک کنترل است که می توان از طریق میکروفون داخلی دستورات صوتی را انجام داد. از دیگر مشخصات این محصول می توان به سیستم عامل اندروید نسخه 9.0 ، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی اشاره کرد. دانگل Xiaomi Mi TV Stick HDMI همچنین به شما امکان می دهد فیلم ها و سایر مطالب را از تلفن ، رایانه لوحی و لپ تاپ خود به تلویزیون پخش کنید. حتی می توانید هنگام قطع فیلم بدون قطع پخش فیلم ، به تماس های تلفنی پاسخ دهید. Mi TV Stick از استانداردهای صوتی Dolby Atmos و DTS: X پشتیبانی می کند ، به شما امکان پخش صدا با کیفیت بالا را می دهد.  



اندروید باکس مدل R69

Android box بهترین اندروید باکس در واقع یک کامپیوتر قابل حمل کوچک است که سیستم عامل اندروید روی آن نصب شده است. جعبه های اندروید از نظر ویژگی مانند تلفن یا تبلت اندرویدی کار می کنند. اندروید باکس R69 از پورت های HDMI ، USB ، LAN ، AV پشتیبانی می کند و همچنین قابلیت نصب کارت های حافظه تا 16 (32) گیگابایت را دارد. با استفاده از این دستگاه تمام قابلیت های یک رایانه کوچک مانند بازی کردن ، وبگردی ، مشاهده فیلم و عکس ، استفاده از همه نرم افزارهای شبکه ، اتصال از طریق اسکایپ و غیره را خواهید داشت. این دستگاه دارای کنترل از راه دور است و اتصال آن به اینترنت هم از طریق پورت LAN و هم از طریق شبکه بی سیم صورت می گیرد. این محصول دارای پردازنده چهار هسته ای است و از سیستم عامل های Android 4 ٫ 4 (7) پشتیبانی می کند. برای لذت بردن از فیلم های 1080 ، Full HD و (4K) می توانید از این محصول استفاده کنید. دستگاه R69 از 24 زبان زنده در جهان از جمله انگلیسی ، (فارسی) ، آلمانی ، ژاپنی و … پشتیبانی می کند. نرم افزار این دستگاه از تصاویر سه بعدی نیز پشتیبانی می کند.

تلویزیون خود را به رایانه تبدیل کنید

اندروید باکس مدل “R69” دستگاهی است که می توانید تلویزیون خود را با سیستم عامل اندروید به رایانه تبدیل کنید. این دستگاه برای کسانی است که بدنبال کارهای سبک مانند تماشای آنلاین فیلم و مرور اینترنت هستند. در ادامه به طور کامل در مورد جعبه اندروید “R69” صحبت خواهیم کرد.  


لوازم جانبی اندروید باکس

اگر اندروید باکس شما دارای تجهیزات جانبی نیست ، می توانید اقلام مورد نیاز خود را به طور خاص خریداری کنید. ماوس را می توان به عنوان مهمترین و مفیدترین قسمت اندروید باکس ها در نظر گرفت. مرور در محیط UI خصوصاً در نسخه معمولی Android بسیار ناامید کننده است. در این ارتباط می توانید از موس های G10 و Q5B که عملکرد خوبی دارند استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که می توانید از طریق پورت USB هر موس و صفحه کلید بی سیم یا بی سیم را به اندروید باکس متصل کنید. همچنین ، به لطف پشتیبانی رسمی سیستم عامل Android از دسته های بلوتوث ، می توانید از بسیاری از پیش نمایش های موجود در بازار استفاده کرده و با استفاده از آنها در بازی ها ، آنها را به دستگاه خود متصل کنید.  


اندروید باکس (Android Box) چیست؟

اندروید باکس دستگاهی مجهز به سیستم عامل اندروید است که با اتصال به تلویزیون قابلیت های هوشمندانه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. از نظر ظاهری ، این وسایل تقریباً به اندازه جعبه تلویزیون یا گیرنده دیجیتال هستند (گاهی کوچکتر). سیستم عامل اندروید به قدری محبوب است که بسیاری از کاربران در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. اگر از تلویزیون های معمولی و غیر هوشمند استفاده می کنید ، می توانید از اندروید باکس برای تماشای خدمات اینترنتی مانند آپارات ، نماوا ، فیلیمو یا حتی سرویس های خارجی مانند YouTube ، Twitch و Netflix استفاده کنید. این دستگاه ها به لطف دستگاه های اندرویدی خود ، توانایی نصب برنامه های اندرویدی را نیز دارند تا ویژگی های بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

ویژگی های Android Box

همانطور که گفته شد ، اندروید باکس دارای ویژگی های بسیاری است که برخی از مهمترین آنها را معرفی خواهیم کرد. تماشای شبکه های آنلاین: با اندروید باکس می توانید به شبکه های مختلف رادیویی آنلاین دسترسی پیدا کنید. برنامه های زیادی مانند Telobiun برای تماشای در شبکه های کشورهای ما در دسترس هستند. تماشای بازی های ورزشی به صورت زنده: یکی دیگر از برنامه های Android Box ممکن است برای علاقه مندان به دنیای ورزش در دسترس باشد. استفاده از شبکه رادیویی ورزشی آنلاین بسیار ارزشمند است. با خرید جعبه اندروید می توانید به صورت زنده از طریق وب سایت های آنلاین به مسابقات ورزشی زنده دسترسی پیدا کنید.

پخش جریانی مطالب

سرویس های پخش آنلاین در جهان و در کشور ما محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. فیلیمو و ناماوا به عنوان بزرگترین شبکه خانگی فیلم ها و نمایش ها ، محتوای زیادی دارند که باید از آنها در تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید یا به اندروید باکس بروید.

پخش فیلم

شاید مهمترین ویژگی Android Box برای کاربران ایرانی امکان پخش انواع محتوای چندرسانه ای از جمله فیلم و موسیقی باشد. به لطف جعبه اندروید ، می توانید انواع فیلم ها را در وضوح و حجم های مختلف (نرخ بیت) پخش کنید بدون اینکه نگران فرمت های تصویری و صوتی و کدک ها باشید.

پخش موسیقی

یکی از سرگرمی های افراد را می توان نواختن موسیقی دانست. از طریق Android Box به راحتی می توانید جدیدترین موسیقی را پخش کنید. بد نیست بدانید که می توانید زیرنویس یا هر موسیقی مورد علاقه خود را جستجو کنید.

مرورگر وب

یکی دیگر از ویژگی های اندروید باکس مرورگر وب است. Android Box به شما امکان می دهد از طریق تلویزیون به نیازهای اینترنتی خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید حساب های شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn ، Twitter ، Facebook و دیگران را مشاهده کنید.

بازی

احتمالاً مهمترین علاقه شما داشتن جعبه های اندروید برای بازی است. بد نیست بدانید که بسیاری از بازی ها منحصراً برای جعبه های اندروید تولید می شوند. توجه داشته باشید که همچنین می توانید از طریق Google Play به جدیدترین برنامه ها و بازی ها دسترسی پیدا کنید.

مرکز رسانه

اندروید باکس ، به لطف ویژگی هایی که دارند ، می توانند به عنوان مرکز محتوای چندرسانه ای در خانه استفاده شوند. می توانید فیلم ها و موسیقی خود را به آن منتقل کرده و سپس به اینترنت متصل شوید و سروری ایجاد کنید که تمام مطالب را به صورت بی سیم و از طریق اینترنت در دسترس همه خانواده قرار دهد.

سخت افزار اندروید باکس

برای شناخت و خرید جعبه های اندروید ، مانند سایر محصولات دنیای فناوری ، داشتن دانش اولیه از سخت افزار این دسته از محصولات و تفاوت بین آنها ضروری است. به طور کلی ، سخت افزار مورد استفاده در جعبه های اندروید بسیار شبیه به معماری گوشی های هوشمند است. اما به دلیل ماهیت کاربر ، جعبه های اندروید از سخت افزار ضعیف تری (برابر یا ضعیف تر از تلفن های هوشمند در محدوده) استفاده می کنند. پردازنده هایی با معماری ARM ، سیستم عامل اندروید ، رم 1 تا 4 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 8 تا 128 گیگابایتی از مهمترین ویژگی های این گروه دستگاه هستند.

پردازنده

پردازنده یک بازیگر کلیدی در تمام محصولات فناوری است که به خوبی قابلیت های دستگاه را آگاه می کند. این مورد در جعبه های Android نیز صدق می کند. با این تفاوت که تنوع پردازنده های استفاده شده در این محصولات بسیار کمتر از پردازنده های دنیای موبایل یا رایانه است. به همین دلیل با یک تحقیق کوتاه می توانید با پردازنده ها آشنا شوید و سپس اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود کنید. به عنوان مثال ، با داشتن اطلاعات کد پردازنده و وضوح قابل پخش ، می توانید شعارهای تبلیغاتی سازندگان اندروید باکس مانند نسخه های محتوای 8K و 6K را تأیید کنید. نکته مهم: اکثر سازندگان پردازنده و اندروید باکس رمزگشایی 4K @ 60p را معادل 6K @ 30p می دانند. اگرچه محتوای 6K به ندرت به صورت استاندارد در دسترس است. مگر اینکه این موارد را خودتان با دوربین های خاصی مانند Panasonic S1H با قابلیت ضبط 6K ضبط کنید. بنابراین اگر کلمه 6K را روی جعبه دستگاه خود مشاهده کردید ، آن را با وضوح 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه بخوانید. همچنین ، به واژه تبلیغاتی 8K روی جعبه برخی از محصولات توجه نکنید. حتی پردازنده های S905X3 و X922 نیز نمی توانند به خوبی رمزگشایی این نوع فیلم ها را انجام دهند.

حافظه

جعبه های اندروید معمولاً از 2 تا 4 گیگابایت RAM استفاده می کنند. اگر هدف شما از خرید جعبه های اندروید تماشای فیلم از سرویس های اینترنت یا پخش آنها در فضای ذخیره سازی مانند هارد دیسک شما است ، نسخه های 2 گیگابایتی به خوبی کار خواهند کرد. اما اگر می خواهید کارهای سنگین تری مانند بازی را انجام دهید ، توصیه می کنیم مدل های مجهز به حداقل 4 گیگابایت RAM را خریداری کنید. به لطف پورت USB و پشتیبانی از حافظه خارجی ، فضای ذخیره سازی در جعبه های Android مهم نیست. اما اگر می خواهید بسیاری از برنامه ها یا بازی های سنگین را نصب کنید ، توصیه می کنیم نگاهی به نمونه های 32 گیگابایتی بیندازید. البته در اکثر جعبه های اندروید از اسلات کارت حافظه microSD نیز استفاده می شود که در آن می توانید بازی ها یا برنامه ها را به این حافظه منتقل کنید. با این حال ، نباید فراموش کرد که به دلیل سرعت کمتر این نوع حافظه در مقایسه با حافظه ذخیره سازی دستگاه و همچنین عدم امکان انتقال برخی برنامه ها و بازی ها به کارت حافظه ، خرید دستگاه هایی با تعداد بیشتر در اولویت است.

اتصالات

پورت هایی که در اکثر جعبه های اندروید مشاهده می کنیم دو پورت USB ، کارت حافظه microSD ، پورت اترنت (LAN) ، خروجی بلوتوث HDMI و WiFi است. اما برخی از محصولات گران قیمت ، طیف گسترده تری از ارتباطات را از جمله 3 پورت USB ، خروجی صوتی تصویری ، پورت اترنت گیگابیت و Wi-Fi 5 گیگاهرتز به کاربران ارائه می دهند. حداقل تعداد اتصالات USB باید 2 عدد باشد. زیرا هنگام انتقال کنترل از راه دور ، باید پورت دیگری برای اتصال حافظه یا دیسک سخت وجود داشته باشد. اگر قصد دارید حافظه زیادی را به جعبه Android متصل کنید ، به دنبال محصولاتی با حداقل 3 اتصال USB باشید. اگر از سیستم صوتی پیشرفته استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از یک درگاه خروجی تصویری ، صدا را مستقیماً به سیستم صوتی ارسال کنید . البته فراموش نکنید که اکثر تلویزیون ها از صدای دیداری استفاده می کنند و می توانید به جای انتقال مستقیم آن از جعبه Android به سیستم صوتی ، صدا را از طریق تلویزیون به سیستم صوتی منتقل کنید. ما معتقدیم که اتصال LAN یکی از مهمترین نیازهای جعبه های Android است . که به لطف پهنای باند بیشتر در مقایسه با اتصال بی سیم ، می تواند شبکه هوشمندی از محتوای چندرسانه ای را در خانه شما به وجود آورد. با استفاده از این اتصال ، می توانید اندروید باکس را با کابل اینترنت به مودم متصل کنید تا انتقال داده سریعتر بین دستگاهها بصورت آنلاین امکان پذیر شود.

بیشتر بخوانید

به این ترتیب ، بدون اتصال به ویدیوها از طریق رایانه ، می توانید از طریق اینترنت ، ویدئوها را مستقیماً از طریق اینترنت از طریق اینترنت مشاهده و پخش جریانی کنید . این به صورت عکس نیز صادق است و شما می توانید فیلم ها و موسیقی های داخل اندروید باکس (یا دیسک سخت متصل به Android Box) را در زیر شبکه و با هر وسیله ای در اینترنت مانند رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنید.

سیستم عامل اندروید TV چیست و چه تفاوتی با اندروید دارد؟

اندروید تی وی نسخه ای از سیستم عامل اندروید است . که منحصراً برای اجرای در تلویزیون طراحی شده و از اواسط سال 2014 جایگزین سرویس گوگل تی وی شده است. اندروید تی وی برای اجرای در تلویزیون بهینه شده است. به دنبال موفقیت اندروید در دنیای گوشی های هوشمند ، گوگل این سیستم عامل را برای سیستم های دیگر نیز توسعه داد. Android TV نسخه ویژه ای از این سیستم عامل است که برای تلویزیون های هوشمند طراحی شده است . تا کاربران بتوانند با استفاده از کنترل از راه دور استاندارد ، تجربه کاربری سرگرم کننده ای را در این محیط تجربه کنند. بهینه سازی وضوح و نسبت ابعاد 16: 9 تلویزیون یکی دیگر از تفاوت های اندروید تی وی با نسخه تلفن هوشمند است.

بیشتر بخوانید

اندروید تی وی مانند نسخه اصلی اندروید از صفحه نمایش هایی با وضوح تصویر متفاوت پشتیبانی می کند. و مهندسان گوگل بر مشکلات بزرگ شدن رابط کاربری و برنامه های آن غلبه کرده اند.
ضمنا میتوانید مقاله های بهترین هدفون بی سیم ، بهترین گوشی huawei ، بهترین مارک سشوار و دستگاه بند انداز در سایت پرفروشترین مطالعه فرمایید.
آخرین مطالب