احداث باغ گردو؛ سرمایه گذاری مطمئن

آیا احداث باغ گردو سرمایه گذاری مطمئن و پرسودی است؟ جهان اقتصاد، افراد را با موقعیت‌های شغلی متنوعی روبر

توسط MINERALNEWS در 23 مرداد 1400

آیا احداث باغ گردو سرمایه گذاری مطمئن و پرسودی است؟

جهان اقتصاد، افراد را با موقعیت‌های شغلی متنوعی روبرو کرده به طوری‌که انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای فعالیت تجاری قدری دشوار شده است.
فروش نهال گردو بخصوص در ماه مرداد ماه اغلب صورت می‌گیرد.

احداث باغ گردو و سرمایه گذاری بر روی خرید نهال گردو یکی از کسب و کارهای پرسود برای کسب درآمد است.

به گزارش ....، با افزایش گرانی و تورم، مردم به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید هستند تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی بربیایند.

آیا احداث باغ گردو سود آور است؟

احداث باغ گردو یک سرمایه گذاری میان مدت است و با رعایت اصولی موارد مهم، می‌توانید به سودی 1 میلیاردی با فروش گردو برسید. برای خرید نهال گردو، پول یک کیلو گردو را هزینه می‌کنید اما می‌توانید تا صدها کیلو گردو برداشت کنید.

بنابراین خرید نهال گردو برای تمام باغداران، سرمایه گذاران و یا علاقه مندان سود خوبی را به همراه خواهد داشت. با مقایسه سرانگشتی هزینه خرید نهال گردو و رسیدگی از آن، در مقابل سود خالص حاصل از فروش گردو به این نتیجه می‌توان رسید که با هزینه‌ای کم برای کاشت و احداث باغ گردو، سود خوبی را می‌توان به دست آورد.

مراحل مهم در احداث باغ گردو

در زمان احداث باغ گردو نکات زیادی را باید مد نظر قرار دهید. نهال گردو باید مناسب با شرایط اقلیمی ‌منطقه انتخاب شود و سپس نهال گردو را بکارید و مراقبت‌های بعد از آن را انجام دهید.

برای احداث باغ گردو باید این مراحل را به دقت طی کنید:

·         انتخاب مکان مناسب برای باغ گردو

·         نمونه برداری از خاک جهت تست خاک در آزمایشگاه معتبر

·         آماده کردن زمین

·         تهیه نهال گردو و کاشت درست آن

·         تغذیه و آبیاری اصولی درختان

·         هرس صحیح درختان

·         کنترل آفات و بیماری‌ها

با آموزش و رعایت این موارد می‌توانید باغی پرسود داشته باشد. همچنین می‌توانید با کارشناسان نهالستان مورد نظر صحبت کنید و شرایط اقلیمی ‌منطقه کاشت را برای آن‌ها شرح دهید تا در انتخاب بهترین نهال گردو شما را راهنمایی کنند.

مزایای احداث باغ گردو؛ فروش گردو در تمام فصول

یکی از نکات جالبی که برای خرید گردو وجود دارد تقاضای همیشگی آن است. اگر دقت کنید با افزایش قیمت هرساله گردو، از خریداران آن ذره‌ای کم نشده است. مغز گردو در صدر فروش انواع مغزها و خشکبار است.

یکی از نگرانی‌های باغداران افزایش تورمی ‌است که در کشور با آن مواجه هستیم. افزایش تورم، فروش محصولات شما را کم نخواهد کرد چرا که بازار دائمی برای آن وجود دارد.
اما اگر کیفیت گردوهای باغ شما بالا و استاندارد باشد، می‌توانید گردوها را به سایر کشورها صادر کنید و از سایر کشورها هم سود خوبی به دست آورید.

افزایش سود با خرید نهال‌های گردو باکیفیت

انتخاب و خرید نهال گردو مهمترین مرحله است چون در میزان باردهی و عملکرد درخت در آینده بسیار تاثیرگذار است. البته برای انتخاب نهال گردو برای کاشت باید به شرایط اقلیمی‌ منطقه نیز دقت کنید.

صفات مهمی ‌که در نهال گردو حائز اهمیت است، عبارتند از:

·         دیرگل بودن

·         درصد مغز بالا

·         باردهی زیاد

·         باردهی جانبی

·         زود بازده بودن

·         پرمغز بودن

·         سفیدی مغز گردو

·         مقاوم بودن در برابر بیماری‌ها و آفات

با توجه به انواع نهال گردو، لازم است تا در ابتدا نهال مناسب با شرایط منطقه را خریداری کنید. کافیست شرایط اقلیمی‌ منطقه خود را به کارشناسان نهالستان اعلام کنید تا بتوانید بهترین نهال گردو را خریداری کنید.

بهترین ارقام نهال گردو عبارتند از:

·         نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 7

·         نهال گردو چندلر

·         نهال گردو فرنور

·         نهال گردو کانادایی

با کاشت این نهال‌ها می‌توانید سود خوبی را به دست آورید و مهم است که باتوجه به شرایط اقلیمی ‌منطقه آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال نهال گردو فرنور مناسب مناطق سردسیر است.

درآمد حاصل از فروش نهال گردو

یک درخت گردو بالغ سالانه حدود 70 تا 100 کیلوگرم محصول می‌دهد، از طرفی قیمت انواع آجیل باتوجه به تورم و قیمت ارز متغیر و هرساله رو به افزایش است.

فرض کنید نهال گردو خریداری شده، 70 هزار تومان قیمت داشته باشد و شما 100 نهال تهیه کرده باشید که در مجموع، شما برای خرید این 100 نهال 7.000.000 تومان هزینه کرده اید.

قیمت حدودی گردو را امسال 120 هزار تومان در نظر بگیرید. در سال سوم که هر درخت حداقل 50 کیلوگرم محصول می‌دهد، شما 600.000.000 تومان گردو برداشت کرده اید.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که با گذشت زمان میزان باردهی درخت بیشتر می‌شود و با افزایش تورم، قیمت گردو هم بیشتر می‌شود. به این ترتیب درآمد هر درخت گردو هم بیشتر خواهد شد.
همانطور که متوجه شدید، سود حاصل از باغ گردو بالاست و احداث باغ گردو کاملا توجیه اقتصادی دارد.

انتخاب نهالستان معتبر

محققین نهالستان ارغوان نهال، انواع مختلف نهال گردو، خرید نهال بادام و انگور را متناسب با اقلیم‌های مختلف کشور تولید و پرورش داده‌اند تا همه افراد بتوانند از این فرصت سرمایه گذاری استفاده کنند.

این مجموعه با ارسال انواع نهال گردو از طریق باربریهای معتبر، به سراسر کشور و کشورهای همسایه سهم بزرگی در تولید و پرورش نهال دارد. کلیه نهال ها با شناسنامه و گواهی بهداشت، زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی ارسال می‌شوند.

شماره تماس کارشناسان مجموعه برای مشاوره رایگان و خرید: 09141836535

درست است که درآمد و سود باغ گردو قابل توجه است و افراد را برای سرمایه گذاری بر روی آن وسوسه می‌کند اما به این نکته توجه کنید که اگر توانایی و علاقه شما به باغداری نباشد، با شکست روبه رو می‌شوید. رسیدگی و مراقبت از باغ گردو نیاز به صرف زمان و انرژی دارد. بنابراین در ابتدا با خودتان صادق باشید و توانایی‌هایتان را مدنظر قرار دهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن