لابی عجیب دولت چین؛ فوتبالیست‌ها نباید انتقاد کنند/عکس

[ad_1] باشگاه صربستانی رادنیکی نیس، هائو رونزه، پسر هائو هایدونگ ستاره پیشکسوت فوتبال چین را به دلیل فشار ح

توسط MINERALNEWS در 23 خرداد 1399
[ad_1]

باشگاه صربستانی رادنیکی نیس، هائو رونزه، پسر هائو هایدونگ ستاره پیشکسوت فوتبال چین را به دلیل فشار حکومت چین اخراج کرد. این در حالی بود که تا همین یک هفته پیش رسانه‌های چینی مطالب زیادی در ستایش از هائو رونزه منتشر کرده و گفته بودند او فوتبالیست بااستعدادی است و می‌تواند پا در جای پای پدرش بگذارد.

ماجرا اما از وقتی شروع شد که پدر رونزه، هائو هایدونگ، ستاره پیشکسوت فوتبال چین که سالها پیش رقیب ستاره‌های ایرانی مثل دایی و مهدوی‌کیا حساب می‌شد و بارها در مقابل آنها بازی کرده بود، چندی پیش در سالگرد تظاهرات میدان تیان‌ آن‌من، به انتقاد تند از حکومت چین پرداخت.

واکنش چین به اظهارات او شدید بود. چینی‌ها نام هائو هایدونگ را از اینترنت ملی این کشور حذف کرده و رکورد گلهای ملی او را پاک کردند.

یک روز قبل از اظهارات جنجالی هائو هایدونگ، رسانه‌های چینی به دلیل اولین گلی که پسر هائو رونزه برای باشگاه صربستانی رادنیکی نیس به ثمر رسانده بود به او تبریک گفته بودند. رسانه‌های چینی در ستایش خود از هائو رونزه گفتند که او به زودی پا در جای پدرش خواهد گذاشت و به یکی از بهترین فوتبالیست‌های چینی تبدیل خواهد شد.

ستایش تایتان اسپورت از اولین گل هائو رونزه برای تیم صربستانی

اما حالا نام این پدر و پسر از تمام وبسایتهای چینی حذف شده و در جدیدترین خبر مشخص شده که باشگاه صرب، با فشار شدید دولت چین، رونزه را خراج کرده است. کسی که اولین بار خبر اخراج او را منتشر کرد یک میلیاردر چینی به نام گوئو ونگویی بود که از منتقدین برجسته حکومت چین به حساب می‌آید.

255 41


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن