قیمت موتور زانتیا - سایت قیمت ها

یکی از دلایلی که باعث می شود در سرعتهای بالا 405 اختلاف قابل توجهی با ریو باز کند این است که دنده 4 پژو سبک ان

توسط MINERALNEWS در 10 شهریور 1400

یکی از دلایلی که باعث می شود در سرعتهای بالا 405 اختلاف قابل توجهی با ریو باز کند این است که دنده 4 پژو سبک انتخاب شده و وقتی ریو از دنده 4 به دنده 5 می رود 405 هنوز با دنده 4 در حال شتابگیری است و بنابراین در سرعتهای بالا به مراتب فاصله بیشتر می شود. جایگزینی گیربکس زانتیا برای 405 2000 سلام دوستای گل من یه پژو … درود دوستان میشه موتور یه ماشین رو روی یه ماشین دیگه انداخت؟ تعدا رینگ ها در هر پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاهی تا هفت رینگ متغیر است. که باید با فیلر مناسب اندازه گیری شود تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کرد. بازار خودروی کشور ما از جمله بازارهایی است که به تنوع پایین و انحصاری بودن شهرت دارد. همچنین صفحه کلاچ اصلی این خودرو حدود یک میلیون تومان قیمت دارد که چندان ارزان نیست.

این خودروها آنچنان محبوب اند که با گذشت سال ها از توقف تولید هم، بازار خرید و فروش داغ و پررونقی دارند. تحریم های اقتصادی، قوانین دست و پاگیر گمرکی و انحصارطلبی خودروسازان داخلی سه عامل اصلی اند که در محدود شدن بازار خودرو در ایران، نقش مهمی ایفا می کنند. مطمئنا سوار شدن بر یک مرسدس بنز و پرستیژ محصولات این برند برای هرکسی وسوسه انگیز است. اطاق ماشین من هنوز هم صدا نداره و این در مورد زانتیاهای جدیدتر اصلن صدق نمی کنه مثل هر چیزی که تو کشور ما ساخته میشه ، هر روز بدتر از دیروزه . کابین ۳۲۳ نیز مثل اکثر خودروهای ژاپنی بسیار خوشساخت است و علاوه بر کیفیت مناسب، پس از گذشت چندین سال، از مد افتاده و قدیمی نشده است. لوازم یدکی زانتیا نسبت به خودروهای این بخش بازار گرانقیمت است و لوازماش در برخی موارد حتی از ۳۲۳ هم گرانتر است. در همان دوران پلیس راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی نیز تعداد قابل توجهی از این بنزها را برای ناوگان خود خریداری کردند که البته این روزها بعد از گذشت بیش از یک دهه، چند هزار دستگاه از آنها در مزایدههای مختلف فروخته شدهاند که نمونههای مزایدهای با قیمت بسیار ایدهآلی در موتور زانتیا بازار پیدا میشوند.

مصرف سوخت آن نیز در عمل بیش از 10 لیتر است که البته کارخانه سازنده به عدد 9.5 برای حالت بنزین اکتفا کرده است. اما پایینبودن مدل و بالابودن کارکردشان موجب شده با چنین قیمتی به فروش برسند که در صورت تمایل به خرید این گزینهها نیز باید با مسائل استهلاک و قیمت قطعات آن کنار بیایید. و اینکه این خودرو در داخل ایران و به دست شرکت سایپا مونتاژ و به بازار عرضه میشده. 2340 سیتروئن نو و دسته دوم برای خرید و فروش با قیمت های مناسب در سراسر ایران و حومه … نمونههایی که با کمتر از این بودجه پیدا میشوند در وهله نخست عمدتا دندهای هستند که البته ماکسیماهای دندهای شتاب و کشش برق آسایی دارند اما موضوع این است که با چنین بودجهای احتمالا یک خودرو با کارکردی بیش از ۲۰۰هزار کیلومتر و احتمالا «تمام رنگ» عایدتان خواهد شد که با وجود قیمت قطعات بالای این خودرو و همچنین پیچیدگی بخش فنی آن، بهتر است در انتخابش کمی تامل کنید. قیمت قطعات این خودرو چه در قسمت ظاهر و چه در قسمت فنی، آن قدر بالاست که در صورت مرتب کردن خودرو برای سواری راحت و ایدهآل، قیمت نهایی بیش از حد تصور شما باشد.

این پدیده مختص بازار ایران نیست و در بازار جهانی هم مشابه آن بارها رخ داده است. ایران خودرو مدعی است سمند الایکس دارای قدرت فرمانپذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال ایکس را ایمنی آن میداند. اما موتورهای دیزلی معمولا دارای پنج تا هفت رینگ در هر پیستون هستند. «زانتیا» سدانی خانوادگی از کمپانی سرشناس «سیتروئن» است که در فاصله سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ در فرانسه به تولید رسید. قطر رینگ پیستون اندکی از قطر سیلندر بیشتر است. تنش اولیه در آن ها به وجود می آید و سبب می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. این رینگ، روغن اضافی را از جداره سیلندر پاک کرده و آن را به کارتر برمی گرداند. این رینگ فقط به اندازه ای روغن را روی جداره سیلندر باقی می گذارد. هر چند بازار خودروی کشور ما تشنه خودروهای اسپرت در ردههای قیمتی مختلف است، بنا به برخی محدودیتها اگر قصد خرید یک خودروی کوپه و اسپرت را داشته باشید، گزینههای محدودی پیش روی شما قرار میگیرد و گستره این دسته از خودروها تنها در بازههای چند صد میلیون تومانی اندکی باز است. سیتروئن زانتیا از خودرو های بیاد ماندنی بازار است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن