طراحی ویلاهای مدرن و مسائلی پیرامون آن

امروز با موضوع مهم طراحی ویلا با شما هستیم.شما می توانید جهت سفارش طراحی ویلا اینجا کلیک کنید. قبل از هر چیزی

توسط MINERALNEWS در 8 فروردین 1400

امروز با موضوع مهم طراحی ویلا با شما هستیم.شما می توانید جهت سفارش طراحی ویلا اینجا کلیک کنید.

قبل از هر چیزی می‌خواهیم بدانیم که تفاوت ویلا و دیگر ساختمان‌های مسکونی در چیست؟ ویلا به ساختمانی که چهارسوی منزل به خارج از آن ویو و نما داشته باشدگفته می‌شود، تا بتوان به‌راحتی به اطراف منزل دسترس داشت. غالباً ویلاها در خارج از شهر ساخته می‌شوند در آب ‌و هوای خوش که بتوان در وقت استراحت در آن احساس خوشایندی کرد. در برخی از کشورها در شهرها نیز ویلا ساخته می‌شود و شهروندان می‌توانند با داشتن مجوز ساخت ویلای  خود را در شهر بسازند. معمولاً ویلاها را با مساحت‌های بسیار بزرگ می‌سازند تا بتوان آن امکاناتی که  در یک خانه مسکونی همیشگی نداشته‌اند این امکانات را در ویلا بکار ببرند. برای ساخت ویلا نکات و اصولی باید مورد توجه قرار بگیرید که ما را در این مقاله به این نکات اشاره خواهیم کرد.

مراحل طراحی و ساخت

در طراحی و ساخت ویلا اول از همه مکان و موقعیت آن مشخص می‌شود، که توسط طراح و نقشه بردار زمین را برای پیاده کردن ایده فراهم می‌کند. معمولا طراحی ویلا توسط معمار و طراحان صورت می‌گیرد، سپس طراح ایده‌های خود را متناسب با سازه‌ها آن که مدرن، کلاسیک یا طرح تلفیقی باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ و همچنین نیز به نما و فضای داخل و خارج منزل که در طراحی ویلا معمولا به زیبایی و شکیل بودن آن اهمیت زیادی داده می‌شود می پردازند. در کنار زیبایی به امکانات رفاهی و راحتی نیز طراح باید توجه داشت، شامل داشتن فضای زیاد برای تفریح، احداث استخر، داشتن تجهیزات بازی برای کودکان و از این قبیل امکانات است.

همینطور در گام بعد طراح شروع به طرح ریزی و ترتیب عناصر ویلا می‌کند، مواردی همچون جهت‌های غروب و طلوع خورشید و چشم انداز  ورودی صورت می‌گیرد. بعد از آن هم کار اجرایی ساخت وساز توسط بنا و معمار انجام خواهد شد.

 

برآورد هزینه طراحی ویلا

هزینه ی طراحی ویلا بستگی به نوع طرح تغییر می‌کند، هرچه امکانات و جزئیات بیشتر و دقیق‌تری اعمال شود طبعاً هزینه بالاتری در بر می‌گیرد. اینجا به هزینه های اولیه ی طرح و ساخت ویلا اشاره می‌کنیم، که در دو قسمت است طراحی و اجرا هستند.

·        مساحت زیر بنا

·        مساحت فضای بیرونی

·        طراحی پلان ویلا

·        طراحی تاسیسات برق ویلا

·        طراحی نقشه محاسبات سازه

·        طراحی داخلی ویلا به سبک دلخواه

و هزینه های اجرا و ساخت ویلا به مواردی که اینجا گفته می‌شود بستگی دارد.

·        هزینه‌های نظارت مهندس

·        هزینه‌های مجوزها از شهرداری و مراجع قانونی

·        هزینه ی گودبرداری

·        هزینه عملیات پی ریزی و اسکلت و نوع آن

·        هزینه عملیات اجرای سقف ها

·        هزینه سفت کاری

·        هزینه تاسیسات آب و برق و غیره

·        عملیات ظریف کاری مثل  گچ و سرامیک و از این قبیل

·        نصب در و پنجره و همچنین نور پردازی ها

 

آخرین مطالب