شبکه جهانی چت روم ها در ایران

وجود اینترنت و چت روم ها و شبکه جهانی وب بدیهی است فرصت های تحقیقاتی جدیدی را فراهم می کند که هنوز هم تا حد زی

توسط MINERALNEWS در 4 آذر 1399

وجود اینترنت و چت روم ها و شبکه جهانی وب بدیهی است فرصت های تحقیقاتی جدیدی را فراهم می کند که هنوز هم تا حد زیادی از چت استفاده نشده اند. جمعیت بالقوه عظیمی (حدود 30 میلیون نفر در حال حاضر در سراسر جهان) از انواع افراد و گروه ها وجود دارد كه می توان با سهولت بیشتری نسبت به قبل به آنها دسترسی پیدا كرد. هیچ مانعی مانند مرزهای جغرافیایی و با پیشوندهای زبان وجود ندارد ، 8 انگلیسی صحبت کردن دیگر لازم نیست.


این مطالعه در زمستان 1997 و بهار 1998 انجام شد. نویسنده در تعدادی از گروه های چت شرکت داشت و مراحل پیوستن را برای پیوستن به سه گروه طی کرد. گروه اول X-Files ، گروه دوم نقاط موسیقی دانان و گروه سوم اخبار جهانی بود.


تعداد افراد مختلف در گروه ها با نام هایی مانند "حقیقت آنجاست" ، "روباه" ، "ده انگشت" ، "مرد باس" و "مرد غمگین ، صدام" و "آپولو" وجود داشت. از این اعضا ، 50 نفر (همه از ISP های مختلف) به طور داوطلبانه در نظرسنجی شرکت کردند. سپس آنها به صورت جداگانه و سپس با هم در یک حساب اداره پست که برای هدف خاصی تنظیم شده بود ، مصاحبه کردند. 9 تجزیه ملی به شرح زیر بود:



بسیاری از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند به دلیل عدم تنظیم آن و موضع ضد استبدادی آن است. 10 تحمیل محقق در این فرایند می تواند تمایل افراد به مشارکت را به خطر بیندازد.


واضح است که مشکل اساسی در استفاده از منابع ، که به اندازه شبکه جهانی وب متفاوت است ، این است که هر تحقیق انجام شده باید با تعصب نمونه مبارزه کند. این به دلیل هزینه های مالی دسترسی به چنین منابعی از نظر آموزش ، آموزش ، جنسیت و فرصت های مالی به یک مشکل تبدیل شده است. فقط انواع خاصی از افراد از طریق اتاق گفتگو در دسترس خواهند بود. اگر سیاست های دسترسی همه رعایت شود ، این مسئله در آینده کمتر مشکل ساز خواهد شد. [ترجمه گوگل] این مسئله همچنین با استفاده از فن آوری گسترده تر در دسترس است انحصار نسبی نیازهای فعلی مورد توجه جدی است ، اما محققان را از استفاده از آن و انجام تحقیقات آموزنده باز نمی دارد.


در ارتباط با مطالعه حاضر ، مشکلات نمایندگی نمونه و تعصب نسبت به داده های شاخصی که جمع آوری می شود ، اهمیت کمتری دارند. بدیهی است که این مطالعه از نظر پاسخ دهندگان و عدم نمایندگی نسبی افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند مغرضانه است. پاسخ دهندگان با هر آنچه از نظر طبقه بندی / طبقه بندی ، تحصیلات ، منابع شخصی و معیشتی استفاده می کند ، از کاربران فناوری اطلاعات پیشرفته خواهند بود. با این حال ، مطالعه حاضر به دنبال درک این است که مصرف کنندگان چگونه "برای یکدیگر" معنا پیدا می کنند و نه اینکه این افراد از چه طبقه / زمینه اجتماعی ناشی می شوند. [ترجمه گوگل] بدیهی است ، این باعث می شود هر خلاصه ای از نتایج تحقیق در مورد جمعیت عمومی به شدت مشکل ساز شود


با این حال ، Urken (1996) نشان داد که می توان از شبکه جهانی وب برای تأثیرگذاری خوب استفاده کرد و می توان از آن برای بدست آوردن داده های نسبتاً آموزنده و قابل اعتماد برای کاربران اینترنت استفاده کرد. هیچ لیست جامعی از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند وجود ندارد و همچنین هیچ قطعیتی در مورد تعداد زیادی کاربر مختلف از یک مکان خاص وجود ندارد. این افراد در یک اتاق گفتگو ممکن است افراد باشند ، اما همانطور که تحقیقات فعلی نشان می دهد ، همیشه اینطور نیست. سردرگمی می تواند تا حدی از افرادی ناشی شود که دارای چندین حساب با ISP و دسترسی چت متعدد هستند (به فیشر و همکاران ، 1996: 16 مراجعه کنید). اگر نگرانی نظرسنجی ارتباط با اعضای عادی یک اتاق گفتگوی خاص باشد ، ظهور این مسئله می تواند بسیار مشکل ساز باشد ، زیرا کنترل نمونه کار دشوار یا غیرممکن است.


با این حال ، استراتژی مورد استفاده در این مطالعه عمدتا مربوط به تماس با افرادی است که اعضای برخی از اتاق های گفتگو هستند ، و نه در مقایسه با اتاق های عمومی. در حقیقت ، می توان انتظار داشت که این اعضا در اتاق های گفتگوی خود گروه بندی شوند ، بنابراین استراتژی عضویت در اتاق های گفتگو با وجدان است.


برخی از این رزروها با هرگونه مکاتبه ای که در وسط گپ به وجود آمده بود ، برطرف می شدند. در اینجا نویسنده هدف و هویت آنها را فاش کرده و از افراد دعوت کرده است تا از حسابهای ایمیل شخصی خود استفاده کنند تا تماسهای منظم تری به صورت جداگانه برقرار شود. نویسنده به دنبال برقراری رابطه با خبرچینان تا کنون به دوستی ، به یک شکل صمیمی است ، حفظ یک عنصر کافی از "غریبه" برای جلوگیری از رسیدن واقعی به یک شکل صمیمی مهم است. به طور کلی ، الزامات این نقش زیاد است. زیرا محققان غالباً به عنوان "یكی از آنها" بیش از آنكه احساس كنند توانایی آن را دارند ، توسط محقق تعریف می شود.


مانند همه تحقیقات ، نگرانی هایی نیز در مورد افرادی که پاسخ نمی دهند وجود دارد ، زیرا ممکن است آنها در واقع اکثر نظرات ، عقاید یا سایر خصوصیات متفاوت از افرادی که داوطلبانه به آنها پیوسته اند باشند. با این حال ، نویسنده از این موضوع آگاه بود .

آخرین مطالب