توسعه فرهنگ مطالعه نیازمند نگاه ویژه خیرین است

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با حضور سید عباس

توسط MINERALNEWS در 21 خرداد 1399
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با حضور سید عباس دانایی، فرماندار شهرستان سمنان و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان؛ حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ رمضانعلی نوچه ناسار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سمنان؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان؛ محسن عزیزی منش، کارشناس مسئول امور همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان برگزار شد.
سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در این جلسه ضمن بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، بیان داشت: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش‌ازپیش پررنگ شود و به‌عنوان یکی نیاز مهم همواره موردتوجه باشد.
وی با تأکید بر اینکه کتابداری یک شغل مهم فرهنگی است اظهار داشت: یک کتابدار باید در درجه اول کتاب‌شناس و کتاب‌خوان خوبی باشد، زیرا معرفی و هدایت اشخاصی که علاقه‌مند به حوزه کتاب‌خوانی هستند بر عهده کتابدارها است و کتابداری که سرانه مطالعه پایینی دارد بالطبع نمی‌تواند خیلی خوب افراد را راهنمایی کند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با اشاره به نقش خیرین در حوزه‌های متعدد گفت: بایستی از ظرفیت این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود.
دانایی بابیان اینکه در حال حاضر دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت مجازی در حال برگزار شد گفت:ائمه معصومین به‌عنوان رهبران تشیع، باوجود مخالفت حاکمان عصر خود، بیشترین هدایت فکری و فرهنگی را بر عهده داشته و با ترسیم خط‌مشی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، بیشتر از هرکسی دیگری، در رشد و بالندگی جامعه تأثیر داشته‌اند.
 وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب آشنایی با سیره ائمه اطهار (ع) می‌شود گفت: بایستی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره تلاش کرد.
در ادامه حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت فرمانداری شهرستان سمنان و شهرداری سمنان گفت: کتابخانه‌ها یک محیط کاملاً فرهنگی هستند و باید به‌صورت ویژه به این مکان‌ها نگاه کرد.
وی با اشاره به این مطلب که کتابداران با شاداب سازی و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در کتابخانه‌ها سعی در جذب مخاطبان به‌ویژه کودکان و نوجوانان دارند خواستار همکاری دستگاه های های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد.
در ادامه محمد مرادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان از فعالیت هفت کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۹ هزارو ۱۹۲ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.
وی افزود: ۲۶۳ هزارو ۵۴۳ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
مرادی با اشاره به فعالیت کتابخانه عمومی شهید شاطری این شهرستان گفت: این کتابخانه یک پایگاه مهم فرهنگی برای ساکنان مسکن مهر سمنان به‌ویژه قشر کودک و نوجوانان محسوب می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه زمین برای احداث کتابخانه عمومی در مسکن مهر تهیه‌شده است خواستار کمک خیرین برای ساخت کتابخانه شد.
در خاتمه از سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان جهت اهدای کتاب‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قدردانی شد.

۴۸


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن