بهترین نحوه استفاده از بالش فرم دهی سر به چه صورت است؟

حساسیت موضوع از این بابت است که به جهت نرمی جمجمه می بایست از خواباندن نوزاد بر روی سطحی صاف برای مدت زمانی طو

توسط MINERALNEWS در 20 مرداد 1400

حساسیت موضوع از این بابت است که به جهت نرمی جمجمه می بایست از خواباندن نوزاد بر روی سطحی صاف برای مدت زمانی طولانی خود داری نمایید. این کار باعث دفرمه شدن و صاف شدن سر نوزاد در ناحیه قرار گیری آن بر روی زمین می گردد که همین امر می تواند باعث ایجاد سندروم سر تخت در نوزادان گردد.

در گذشته مادران ما برای جلوگیری از سندروم سر تخت نوزاد از جا به جا کردن و پهلو به پهلو کردن کودکان و نوزادان استفاده می کردند که با استفاده از این کار جلوی صاف شدن سر کودک در جهت خاصی را می گرفتند. این روش بسیار خسته کننده بود و می بایست به صورت مداوم به کودک سر زد و جهت خواب او را جا به جا کرد. البته ممکن است خود کودک نیز بر روی بستر خود جا به جا شود که این موضوع نیز خود مشکل ساز است. اما امروزه با ساخته شدن تجهیزاتی جهت جلوگیری از این موضوع می توان این کار را به صورت ساده تر و بدون دردسر انجام داد که در ادامه به معرفی یکی از این محصولات می پردازیم.

https://baamardom.ir/182960/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%b3%d8%b1/

بالش فرم دهی سر چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مشکلاتی که برای نوزادان اتفاق می افتد تخت شدن پشت سر نوزاد به دلیل نرم بودم استخوان جمجمه می باشد . این مشکل امروزه با استفاده از بالش فرم سر نوزاد قابل حل می باشد در ادامه شما را با دلایل ایجاد این مشکل و راه های رفع این مشکل و همچنین مزیت های استفاده از بالشت های فرم دهی سر نوزاد آشنا خواهیم کرد.

یکی از مشکلاتی که در بعضی مواقع برای نوزادن رخ میدهد صاف شدن یا به اصطلاخ پخی پشت سر نوزاد می باشد . این مشکل معمولا به دلیل شرایط نامناسب جای خواب  نوزاد و نرمی استخوان جمجمه در نوزادان میباشد که البته مسئله ای طبیعی است.

البته این صافی در نوزادان گاهی از بدو تولید وجود دارد اما مهم ترین نکته رفع این مشکل است که به راحتی امکان پذیر است. در این بخش رفع این مشکل با استفاده از بالش های فرم دهی سر نوزاد را برای شما تشریح خواهیم کرد

بالش فرم دهی سر و نحوه استفاده

با استفاده از این بالش ها می توانید شکل سر کودک خود را در حالت مناسب قرار دهید و دیگر نگران جا به جا کردن سر کودک خود نباشید. این بالش ها با داشتن یک سوراخ در مرکز خود می توانند از ایجاد سندروم سر تخت در کودکان جلوگیری نمایند چرا که دیگر سر کودک بر روی سطح صاف قرار نخواهد گرفت.

نکته مهم این است که برای انتخاب این بالش کاربردی می بایست به ویژگی های خاصی دقت نمایید که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. سایز و اندازه: دقت نمایید در انتخاب بالش فرم دهی سر کودک بالشی را انتخاب نمایید که هماهنگ و هم اندازه با سن و سال کودک دلبندتان باشد تا از ایجاد مشکلات ناشی از بزرگ یا کوچک بودن بالش مثل گردن درد و انحراف ستون فقرات جلوگیری نماید.
  2. جنس الیاف: در انتخاب بالش فرم دهی از مدل هایی تهیه نمایید که دارای الیاف با کیفیت باشند تا از ایجاد حساسیت های آتی برای فرزندتان جلوگیری نمایید.
  3. قابل شستشو بودن: دقت کنید مدلی که تهیه می کنید حتما قابل شستشو باشد و رویه آن قابلیت جدا شدن از فوم بالش را داشته باشد.
  4. الیاف ضد آب و خنک: جنس به کار رفته در محصول خریداری شده بهتر است ضد آب باشد و در عین حال الیاف آن به گونه ای باشد که قابلیت چرخش هوا را فراهم نماید و از عرق کردن کودک جلوگیری کند.
آخرین مطالب