آتش‌سوزی در کلیسای مریم مقدس همدان

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمدامین عقیلی، کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان

توسط MINERALNEWS در 23 خرداد 1399
[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمدامین عقیلی، کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش سوزی ساعت ۱۴ دقیقه بامداد جمعه ۲۳ خردادماه به آتش نشانی اعلام شد و اکیپ های عملیاتی از دو ایستگاه بلافاصله در محل حضور یافته و به اطفای حریق پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حضور به موقع اکیپ آتش نشانی نبود گسترش آتش سوزی بیشتر می‌شد و احتمال آسیب به بافت تاریخی محوطه هگمتانه و تأسیسات موجود در آن نیز وجود داشت.

عقیلی این اتفاق را به علت آتش سوزی پوشش علف های هرز اطراف این کلیسا که در ضلع شرقی تپه باستانی هگمتانه واقع شده است، دانست و افزود: احتمالا بی احتیاطی رهگذران علت این آتش سوزی بوده که البته ایجاد آتش سوزی علف هرز در این منطقه بارها در جلسات مشترک سازمان آتش نشانی با میراث فرهنگی مطرح شده است.

وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این محوطه تاریخی باید تمهیدات لازم را بیندیشد که مانع رشد علف‌های هرز شوند وگرنه پس از رشد پوشش گیاهی آتش سوزی ناگزیر است.

لازم به ذکر است، کلیسای حضرت مریم که ساخت آن مربوط به دوره قاجار است در شهر همدان، خیابان اکباتان، ضلع شمال شرقی تپه هگمتانه، محله ارامنه واقع شده است، این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

۴۶


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب